Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå lett etter en foundation som passer min hudtone veldig lenge. Jeg bruker nå egentlig en foundation som er altfor mørk til meg, og må blande den ut med en hvit foundation fra Manic Panic (Dreamtone hvis det er noen somn lurte andre like bleke som meg). Alt jeg ønsker er å bare bruke en foundation uten å blande ut hver eneste gang jeg tar på meg sminke... :grine:

Jeg har prøvd så og si alle billig foundations i de lyseste tonene (Fit me, true match...) 
Bruker nå MAC sin Sculpt Foundation i NC15, blir for mørk og gul.. 

Det eneste jeg føler jeg har igjen å prøve er NARS sin Siberia eller Bobbi Brown Alabaster.

Andre forslag til en lys foundation som jeg kan prøve? Eller er mitt eneste håp å ta solarium?

Anonymkode: cd7d3...b7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle MAC-foudations som begynner med NC er for varme undertoner. NW er for kalde undertoner. Er NC for gul for deg, må du over på NW-skalaen.

Jeg kan heller ikke bruke "billigfoundations" i lyseste farge, den blir som regel alltid for mørk eller for gul. Jeg tror jeg er hakket mørkere enn deg, da. Anbefaler NARS, der er Siberia hakket for lys for meg (i Sheer Glow). I Make Up Forever Ultra HD er jeg Y215, der vil kanskje Y205 fungere for deg, for den er ikke spesielt gul. Laura Merciers minarlpudder går også veldig lyst. Ellers er jeg N1 i MACs Face & Body.

Ikke ta solarium, det er kjempefint med lys hud :) 

• Liker 1
Skrevet

Loreal truematch passer kjempebra ihvertfall:)

AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket Dior sine foundations i fargen 012? :) 

Anonymkode: 96e2c...5a8

AnonymBruker
Skrevet

Ville brukt bare minerals sitt mineralpudder. Syns det ser mer naturlig ut enn flytende.

Anonymkode: 766bf...b37

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, lovedrug skrev:

Loreal truematch passer kjempebra ihvertfall:)

Den er dessverre altfor mørk for min del, som jeg skrev i tråden... 

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket Dior sine foundations i fargen 012? :) 

Anonymkode: 96e2c...5a8

Vet ikke om jeg prøvde akkurat den, men jeg var på Kicks og prøvde en del Dior foundations, men alle var for mørke.. 

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville brukt bare minerals sitt mineralpudder. Syns det ser mer naturlig ut enn flytende.

Anonymkode: 766bf...b37

Jeg har kun prøvd en type pudderfoundation før, likte den ikke veldig godt (husker ikke hvilken!).. Men hvis jeg skulle prøvd ville det nok blitt Lily Lolo sin. Ser ut som de har litt bredere utvalg i lyse toner. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte på deg med engang jeg så hvor hvit den foundationen ble på hun! 😂

Anonymkode: 1a241...387

• Liker 1
Gjest StripeyPanda
Skrevet

Jeg er rett ut dritbleik, og eneste som har passet meg er Loreal Infallible i 010 Porcelain. Har prøvd MAC og Dior sine blant annet, jeg også... 

Skrevet

Er i samme situasjon som deg, TS! Leser rundt omkring at MAC lager foundations i NC10, men har aldri sett det noen plass. Lurer på om de kanskje blir utsolgt veldig fort..?:klo:

AnonymBruker
Skrevet

Kan du finne ett google bilde av en kvinne med tilsvarende hud som deg? (uten sminke seff,om det er mulig :) )

Anonymkode: f516c...008

Skrevet

Jeg har også hatt samme problem; alt ser så fint ut når jeg har prøvd i butikken, men når jeg kommer hjem er den altfor mørk/gul.

Den eneste som passer meg er Perfection Lumiere til Chanel (kan dobbeltsjekke at det er riktig når jeg kommer hjem :) )

Den er litt dyr, men smelter perfekt inn i huden, føles lett og ansiktet blir ikke "blankt". Prøv eventuelt hos parfymeri først.

Skrevet

Jeg er også veldig lys i huden, bruker en flytende foundation fra Bobbi Brown i fargen ''porcelain'', det er den nærmeste jeg har kommet min hudfarge og er svært fornøyd. Den føles veldig lett og resultatet blir en mellomting av blank og matt, helt perfekt for min del fordi da ser man ikke så uttørket eller fett i ansiktet. Syns både mac og dior blir for gul/mørk selv om jeg velger den lysteste nyansen i den kaldeste fargen.

AnonymBruker
Skrevet

Make Up Store liquid foundation i fargen milk? Ellers kan du jo bare blande i en egen flasks da, f.eks. en gammel foundationflaske eller lignende. Så slipper du å blande hver gang du skal sminke deg. 

Anonymkode: 2809b...db9

Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nå lett etter en foundation som passer min hudtone veldig lenge. Jeg bruker nå egentlig en foundation som er altfor mørk til meg, og må blande den ut med en hvit foundation fra Manic Panic (Dreamtone hvis det er noen somn lurte andre like bleke som meg). Alt jeg ønsker er å bare bruke en foundation uten å blande ut hver eneste gang jeg tar på meg sminke... :grine:

Jeg har prøvd så og si alle billig foundations i de lyseste tonene (Fit me, true match...) 
Bruker nå MAC sin Sculpt Foundation i NC15, blir for mørk og gul.. 

Det eneste jeg føler jeg har igjen å prøve er NARS sin Siberia eller Bobbi Brown Alabaster.

Andre forslag til en lys foundation som jeg kan prøve? Eller er mitt eneste håp å ta solarium?

Foundation fra Lancome Teint Idole ultra, har veldig lyse farger. Gå innom parfymeri i morgen tidlig.

Endret av Cc
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan begynne med selvbruning? 

Jeg bruker True Match C1, har og kjøpt en fra Chanel som er ish lys nok. Du kan og "dekke" over foundationen med et lyst pudder.

Anonymkode: 448d0...c71

AnonymBruker
Skrevet

Du tar seriøst ikke solarium for at du skal slippe å blande foundationen din med en mixer... Jeg må gjøre det samme også, blir jo fort vant til det. Spesielt lett dersom foundationen er i pumpeflaske slik at du enkelt kan ta at visst antall pump hver dag, jeg bruker f.eks. fire pump foundation og to manic panic. Eventuelt kan du prøve foundationen til Kat Von D?

Anonymkode: c9415...dfc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Estee Lauder Foudation - Shell 1C0. 

Det er den lyseste og passer huden min godt.

Anonymkode: 1ffff...b3c

Skrevet

Du bør dra til en Kicks-butikk. De gjør en hudfarge-prøve på deg, og basert på fargekoden din kan de finne beste match blant alle foundation de har i ulike merker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...