Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne på 18 år, og jeg sliter med å respektere valgene hennes. Hun var sammen med en på 35 år, de slo nylig opp. To dager senere klina hun med en på 50 år. Eksen hennes på 35 er en kjernekar, selv om han er litt vel overbeskyttende og sjalu, og jeg føler ikke at han fortjente det hun gjorde mot han. Hun har vært utro mot han en gang tidligere, men han tilga henne. Men en mann på 50!? Det er en aldersforskjell på 32 år... Jeg synes det er ekkelt. De har ikke sex (takk og pris for det), men jeg er bekymret for at han skal misbruke henne eller såre henne. Hun sier selv at han er vis og klok, snill og flink, de har flere felles interesser, og han er gift. Jeg er bare så forvirra.... Hva ville dere gjort i min situasjon? Skal jeg forklare til henne at jeg misliker at hun har klina med 50-åringen? Eller burde jeg holde kjeft?

Anonymkode: 016ba...996

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pass på deg selv og dine egne saker!

Anonymkode: b075e...b22

• Liker 3
Gjest summesumbi
Skrevet

Kan ikke begripe at en mann på 35 eller gift mann på 50 innleder noe som helst med en 18 åring... .... Hun er en tenåring, de er halveis i livet. 

Skrevet

Hvorfor ikke passe dine egne saker? Det går da ikke utover deg gjør det vel? På hvilken måte påvirker din venninnes kjærlighetsliv deg?

Skrevet (endret)

Det er hennes valg, men kanskje du burde holde ett lite øye med henne... Snakk med henne og vær åpen, følg med på at det ikke virker som noe ekkelt skjer..

Endret av Moixi
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal snakke med henne. Ingenting av det hun holder på med er bra.

Anonymkode: 9028d...c7f

• Liker 4
Gjest Coolaid
Skrevet

For å si det sånn.... jeg kan ikke se for meg min 18 årige datter hverken med en på 35 eller 50, eller gift .... Det henger ikke på greip og bekymrer en pappahjerte.

Det du kan gjøre er å være en god venninne og fortelle henne at det kanskje ikke er så lurt, dersom du har gode argumenter for det. Men husk å lytte også. Av og til trenger vi mennesker som forteller oss ting vi kanskje ikke har lyst å høre, men som gjør at vi tenker oss om en gang til. 

Gjest cheshirecat
Skrevet (endret)

Jeg synes absolutt du skal bry deg! Jeg synes ikke du skal springe å sladre eller baksnakke venninna di til andre (Spesielt ikke hennes ekskjærester) det er tillitsbrudd.. Men du skal snakke med henne. Jeg har vært i dine sko og husker selv hvordan jeg som -17-18åring sto på sidelinjen i avsky og forvirring og observerte bestevenninna mi innlede foehold med langt eldre menn. Det som var løsningen var å snakke med henne fordomsfritt, MASSE! Og det lå endel ting i grunn der som gjorde at hun søkte trygghet hos langt eldre menn. Idag er hun godt gift småbarnsmor med en jevnaldrende, men i den tida var hun forvirret og rastløs. Et forhold mellom ei 18årig jente og en gift mann på 50 kan (mot alle odds) gå greit det, men det er såpass mye skjær i sjøen, og såpass spesielt valg av partner, (for dem begge) - at hun kanskje trenger en fordomsfri og Forståelsesfull venn som snakker og reflekterer med henne om det.. 

Endret av cheshirecat
AnonymBruker
Skrevet

18 og 50 er for drøyt. Si fra

Hun er fremdeles bareungdom. 28 og 50 er fortsatt drøyt men da er man hvertfall litt mer voksen og skjønner alvoret i hva man gjør.  

Anonymkode: 8c17b...9b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...