Jonnarn2 Skrevet 28. mars 2016 #1 Skrevet 28. mars 2016 Hei! Jeg fant en larve ute i Hagen her om dagen, og jeg lurer på hvalen spiser? Har lagt til noen bilder av larva. Håper noen kan hjelpe fort:)
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #2 Skrevet 28. mars 2016 Tusenbein. Har du bare en, eller en million av dem? Anonymkode: 8b34c...043 1
Sapientia Skrevet 28. mars 2016 #3 Skrevet 28. mars 2016 synes det ligner en sommerfugllarve, men hvilken art vet jeg ikke. Er det en sommerfugllarve spiser den blader av en eller annen sort. Virker som den kanskje er litt vel tidlig ute i år.
Jonnarn2 Skrevet 28. mars 2016 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusenbein. Har du bare en, eller en million av dem? Anonymkode: 8b34c...043 Tviler på at det er et tusenbein. Den har samme kroppsbygning som en larve... Så det er nok det, men har du peiling på art?
Jonnarn2 Skrevet 28. mars 2016 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusenbein. Har du bare en, eller en million av dem? Anonymkode: 8b34c...043 Og jeg har bare en:)) fant den ute i en dam:( glad jeg reddet den
Minya Skrevet 28. mars 2016 #6 Skrevet 28. mars 2016 Det er definitivt en eller annen form for svermer, feks sommerfugl eller nattsvermer/moth, men jeg klarer ikke å finne nøyaktig hvilken art basert på bildesøk. 1
Jonnarn2 Skrevet 28. mars 2016 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2016 2 timer siden, Sapientia skrev: synes det ligner en sommerfugllarve, men hvilken art vet jeg ikke. Er det en sommerfugllarve spiser den blader av en eller annen sort. Virker som den kanskje er litt vel tidlig ute i år. Ja, den har vært i dvale i vinter:) fant den ute like ved en dam under snøen:) nå er den i et terarie der han har noen blader og en god del kål
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #8 Skrevet 28. mars 2016 7 minutter siden, Minya skrev: Det er definitivt en eller annen form for svermer, feks sommerfugl eller nattsvermer/moth, men jeg klarer ikke å finne nøyaktig hvilken art basert på bildesøk. Jeg er langt fra noen spesialist, men synes det likner på vanlig båndfly/hagebåndfly (Noctua pronuba). På Wikipediasiden er det bare bilde av en brun larve, men de kan være grønne også. Anonymkode: de80d...664 1
Jonnarn2 Skrevet 28. mars 2016 Forfatter #9 Skrevet 28. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er langt fra noen spesialist, men synes det likner på vanlig båndfly/hagebåndfly (Noctua pronuba). På Wikipediasiden er det bare bilde av en brun larve, men de kan være grønne også. Anonymkode: de80d...664 Tusen takk! Den er helt lik min larve:D Noen ide om hva den spiser?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #10 Skrevet 28. mars 2016 50 minutter siden, Jonnarn2 skrev: Tusen takk! Den er helt lik min larve:D Noen ide om hva den spiser? Det lille som står i Wikipediaartikkelen får meg til å tippe at svaret på det er "alt den kommer over". Kålen du har gitt den er sikkert snadder. Men om du har grønnsaksbønder i vennekretsen vil jeg anbefale deg å holde gjesten din hemmelig, det er ikke sikkert de liker den like godt som du gjør. Anonymkode: de80d...664 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #11 Skrevet 28. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det lille som står i Wikipediaartikkelen får meg til å tippe at svaret på det er "alt den kommer over". Kålen du har gitt den er sikkert snadder. Men om du har grønnsaksbønder i vennekretsen vil jeg anbefale deg å holde gjesten din hemmelig, det er ikke sikkert de liker den like godt som du gjør. Anonymkode: de80d...664 For å unngå misforståelser: Jeg synes larver, sommerfugler og nattsvermere er mye morsommere enn kål og salat. Men av en eller annen grunn er det ikke alle grønnsaksbønder som er enige med meg. Anonymkode: de80d...664
Perelandra Skrevet 28. mars 2016 #12 Skrevet 28. mars 2016 Gratulerer med nytt kjæledyr. Har du gitt den noe navn enda?
Sapientia Skrevet 28. mars 2016 #13 Skrevet 28. mars 2016 4 timer siden, Jonnarn2 skrev: Ja, den har vært i dvale i vinter:) fant den ute like ved en dam under snøen:) nå er den i et terarie der han har noen blader og en god del kål Du får holde oss oppdatert. Blir artig å se om den får i seg nok næring og har riktige nok forhold til at den forpupper seg og blir et voksent individ 2
Jonnarn2 Skrevet 28. mars 2016 Forfatter #14 Skrevet 28. mars 2016 2 timer siden, Perelandra skrev: Gratulerer med nytt kjæledyr. Har du gitt den noe navn enda? Jeg vurderer Bernt Kåre:) Snasent navn... 2
Perelandra Skrevet 28. mars 2016 #15 Skrevet 28. mars 2016 Et øyeblikk siden, Jonnarn2 skrev: Jeg vurderer Bernt Kåre:) Snasent navn... Hva med Arve Larve eller Markus Mark? Navnene ble brukt i et barne-TV program for mange år siden. 1
Jonnarn2 Skrevet 1. april 2016 Forfatter #18 Skrevet 1. april 2016 Den 31. mars 2016 at 17.00, Perelandra skrev: Hvordan går det med Lille Larve? Han har det fint:) Nå spiser han på et eple:)
Jonnarn2 Skrevet 1. april 2016 Forfatter #19 Skrevet 1. april 2016 Den 28. mars 2016 at 21.03, Honey Dew skrev: Herregud så søt. Vil ha <3 Den larven der blir til en møll... Men hvis du ser på nesleplanter/brennesle kan du finne neslesommerfugl larver:) de blir til vakre sommerfugler 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå