Arkana Skrevet 29. mars 2016 #61 Skrevet 29. mars 2016 (endret) Mine barn kommer ikke til å få hull i ørene før de 1) er gamle nok til å stelle det selv, 2) er inneforstått med hva det innebærer av risiko i forhold til allergi, infeksjon og annen risiko og 3) det helt åpenbart er et genuint ønske og ikke bare et tilfeldig innfall. Med andre ord blir det veldig lenge til. Rent personlig synes jeg også det ser helt forferdelig ut. Endret 29. mars 2016 av Arkana
Raven Emerald Skrevet 29. mars 2016 #62 Skrevet 29. mars 2016 Ryddet for spekulasjoner. Raven Emerald, mod.
Fireflies Skrevet 29. mars 2016 #63 Skrevet 29. mars 2016 Den 28.3.2016 at 15.29, Ny Bruker skrev: Hvis du drar paralleller mellom disse handlingene, så kan man like godt forby barna sine å ta piercing eller tattoo. Det er to vidt forskjellige ting. Tattovering er uansett ikke lov før du er 18 år. Nervene i ørene er ikke fullt utviklet før i 12-års alderen. Derfor vil ingen seriøse ta hull i øret på ungen din. Frisøren er ikke en seriøs aktør innen piercingbransjen og er noen man bør holde seg langt unna. En ting er at man gjorde dette på 80 og 90 tallet da man ikke var så opplyst om det. Men i dagens opplyste samfunn, så kan jeg ikke fatte eller begripe at man fortsatt tror det er greit å ødelegge huden til ungen siden, som ikke kan ta et valg selv engang. Det er en form for barnemishandling. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå