Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei gjennomsnittlig dame. Utseende, humor, stil, intellekt, interesser, egenskaper, alt mulig; ingenting ekstraordinært, midt på treet, et sted jeg trives, men som samtidig aldri har gjort meg til en mannemagnet. Igjen, trives helt ok med det også, men for å komme til poenget,til tross for at dette gjenspeiles i profil og bilder på nettdatingssida, så hadde jeg aldri i min villeste fantasi forutsett påtrykket fra menn. Og nå har jeg behov for å prate om det.

Det er helt klart en del som avskriver seg sjøl. Som han 75 år gamle Gubbefar fra innerste Troms som kan by på hjemmelaget mat og dram i sitt eventyrslott, når jeg søker menn mellom 28 og 38 år fra en helt annen landsdel. Det er ganske mange av han Gubbefar, forresten. Intet å tape-kontoen, får man sette dette på. En annen som avskriver seg, er den treningsnarkomane HvorforVæreInneNårAltHåpErUte82 som sier på profilen at han må ha ei aktiv og treningsglad dame som står klar til spontanjogg på Galdhøpiggen og synkron gledesrus over å være midt uti ei myr klokka sju hver søndagsmorgen, når profilen min ROPER at det ikke er meg, og at det aldri blir meg. Hvis han har giddet å lese den, da. En som ikke har lest den, er i hvert fall den dypt religiøse  mannen som leter etter ei avlsku, når jeg er en agnostiker som er lunken til å få barn, og som skriver at disse tingene betyr litt for meg. 

Men sett bort fra disse, og de mange andre variantene over "Jeg driter i og vi ikke passer sammen og om jeg er det motsatte av det du søker, dessuten har jeg ikke lest profilen din uansett, lol"-temaet, så er jeg overraska over hvor mange tilsynelatende normale, ressurssterke menn som renner meg ned. Ja, renner meg ned, ettersom de gjerne sender to og tre purremeldinger før jeg har rukket å svare. Det er helt sikkert flotte menn og partnere, men jeg blir helt overvelda.  Jeg forstår at det har med marked å gjøre, at det er kvinnens marked og alt det derre der. En annen ting jeg forstår, er at det kan oppfattes som et luksusproblem, men jeg blir som sagt matt og overvelda. Klarer ikke å ha kontakt med flere titalls menn samtidig, samtidig som jeg ikke vil være bitcha fra helvete som faen ikke svarer (sitat fra en mann som ikke fikk svar de første timene).

Jeg vil møte noen, virkelig. Men hvilken ende skal man egentlig begynne i, når man sitter her klokka halv fem på første påskedag og føler man ikke kan logge inn fordi da ser de du ikke har rukket å svare at du har vært pålogga? Og hva svarer man på alle disse komplimentene? Det hagler med superlativer, og jeg har ikke fått så mye ubegrunna skryt og tjukt påsmurt smisk i mitt liv.

Anonymkode: 4ab35...cd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du er en 32ish år gammel agnostiker som ikke liker turer og trening som sitter klokken halv fem på kvinneguiden og spør om råd om nettdating?

Jeg ville startet med å filtrere bort de håpløse og sendt et kort svar til de mest lovende. De som skriver flere setninger enn deg bør du la vær å svare, de er for klengete. De som svarer kort og spennende har du på listen din. Så skriver du navnene deres på A4-ark, stokker dem, snur dem og kaster halvparten, du har ikke lyst til å date noen med uflaks. Så velger du en av de du har igjen. Easy peasy.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Så du er en 32ish år gammel agnostiker som ikke liker turer og trening som sitter klokken halv fem på kvinneguiden og spør om råd om nettdating?

Jeg ville startet med å filtrere bort de håpløse og sendt et kort svar til de mest lovende. De som skriver flere setninger enn deg bør du la vær å svare, de er for klengete. De som svarer kort og spennende har du på listen din. Så skriver du navnene deres på A4-ark, stokker dem, snur dem og kaster halvparten, du har ikke lyst til å date noen med uflaks. Så velger du en av de du har igjen. Easy peasy.

Ja:grine:

Ellers takk for innspill! Mener du det er innafor å la være å svare i det hele tatt, eller bør jeg sende et avslag? Det koster ikke mange kaloriene, men min erfaring er at det åpner for diskusjon for enkelte.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja:grine:

Ellers takk for innspill! Mener du det er innafor å la være å svare i det hele tatt, eller bør jeg sende et avslag? Det koster ikke mange kaloriene, men min erfaring er at det åpner for diskusjon for enkelte.

Jeg ville ærlig talt latt være å svare. Hva får de ut av at du svarer? Og hva skulle du svart?

"Etter nøye vurdering har jeg funnet ut at du er for feit for meg, og mora di er med på det verste."

"Takk for hyggelig melding. Dessverre er din profil kjedelig og dårlig skrevet, det hjelper ikke at bildene er ufokusert og at meldingen din smører alt for tykt på med smigret."

"Jeg er egentlig ikke interessert i dating, jeg bare laget en profil her. Hvis jeg var interessert derimot, kanskje det kunne blitt noe. Lykke til videre."

"Du slår meg som typen som tar buss og leser bøker skrevet av liksom-kjendiser som "Trist som faen", på bussen, alene. Som Margareth Thatcher så fint sa: 'Any man beyond the age of 26 that finds himself on a bus, can write himself off as a failure'"

Jeg kan ærlig talt ikke se for meg en ikke-klein og hyggelig måte, eller hvordan det skal være nyttig for dem. 

• Liker 2
Gjest cheshirecat
Skrevet
25 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Jeg ville ærlig talt latt være å svare. Hva får de ut av at du svarer? Og hva skulle du svart?

"Etter nøye vurdering har jeg funnet ut at du er for feit for meg, og mora di er med på det verste."

"Takk for hyggelig melding. Dessverre er din profil kjedelig og dårlig skrevet, det hjelper ikke at bildene er ufokusert og at meldingen din smører alt for tykt på med smigret."

"Jeg er egentlig ikke interessert i dating, jeg bare laget en profil her. Hvis jeg var interessert derimot, kanskje det kunne blitt noe. Lykke til videre."

"Du slår meg som typen som tar buss og leser bøker skrevet av liksom-kjendiser som "Trist som faen", på bussen, alene. Som Margareth Thatcher så fint sa: 'Any man beyond the age of 26 that finds himself on a bus, can write himself off as a failure'"

Jeg kan ærlig talt ikke se for meg en ikke-klein og hyggelig måte, eller hvordan det skal være nyttig for dem. 

Dette innlegget ga meg lyst til å opprette en tulle profil for kun å skrive de mest bisarre og fantastiske avslagene. Kunne sikkert brukt en hel dag bare på det 😁

Skrevet
1 minutt siden, cheshirecat skrev:

Dette innlegget ga meg lyst til å opprette en tulle profil for kun å skrive de mest bisarre og fantastiske avslagene. Kunne sikkert brukt en hel dag bare på det 😁

La oss dele en profil, det høres faktisk ut som morro. 

Gjest cheshirecat
Skrevet
Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev:

La oss dele en profil, det høres faktisk ut som morro. 

Mihihih Mouahahahahahshahshshsav JAAAA!! 😁😁😁😁

Gjest incognita
Skrevet

Du er over gjennomsnittlig morsom iallefall :fnise:

Skrevet

Man må ha I bakhodet at de fleste menn ikke tenker forhold og "passer vi sammen",men det er sex de vil ha så derfor sender de meldinger til alle som registrerer seg☺

Ikke sitt og tro at du er så unik at du kan velge og vrake..du kan velge og vrake mtp en ONS eller serie-forhold på 2-4mnd,eventuelt ff,men forhold? Nah...De bryr seg ikke om det,de vil ha fitte😊

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Man må ha I bakhodet at de fleste menn ikke tenker forhold og "passer vi sammen",men det er sex de vil ha så derfor sender de meldinger til alle som registrerer seg☺

Ikke sitt og tro at du er så unik at du kan velge og vrake..du kan velge og vrake mtp en ONS eller serie-forhold på 2-4mnd,eventuelt ff,men forhold? Nah...De bryr seg ikke om det,de vil ha fitte😊

Jepp, om den sitter på grisen eller itte :) Siden menn tar alt. Kvalmt er det. Synd at menn ikke vil ha forhold, men sånn er det. 

Anonymkode: 19bfa...a48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, om den sitter på grisen eller itte :) Siden menn tar alt. Kvalmt er det. Synd at menn ikke vil ha forhold, men sånn er det. 

Anonymkode: 19bfa...a48

Noen menn. 

Etter 30 sekunders betenkningstid så legger jeg til at: Nei, jeg tror ikke noen menn tar hva som helst, jeg. Verken noen eller alle. 

Anonymkode: 4e9a1...c5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmmm. Jeg har en helt annen opplevelse av Sukker. Synes det er ganske få kjekke menn der. Og innboksen min oversvømmes ikke. Men nå er jeg kvinne i begynnelsen av 40-årene, så da er det vel færre kjekke menn, samt at alderen min ikke er så populær.

Men samtidig, så forstår jeg ikke at du ser på dette som et problem. For du har jo faktisk muligheten for å finne noen du liker. Jeg synes det er rart hvis du er interessert i så mange på en gang, at det ikke er noen som utmerker seg. Jeg har problemer med å finne noen jeg liker der i det hele tatt.

Anonymkode: 43442...ab7

Skrevet

TS, jeg kjenner meg igjen i det du skriver! Du har ikke lyst til å avvise, fordi da blir du stemplet som "kresen overfladisk  prinsesse som ikke gir folk en sjanse" 

Jeg skrev f.eks i profilen min at jeg ikke ønsket meldinger fra menn med barn. Når det likevel kom meldinger fra menn med barn, og jeg fortalte det med et hjertesukk til en venninne, fikk jeg som svar at det kunne jo faktisk hende drømmemannen min HAR barn, så jeg har dermed en slags forpliktelse til å gi dem en sjanse. Om de var for gamle så måtte jeg gi det en sjanse, om jeg synes bildene var frastøtende burde jeg gi dem en sjanse (fordi han KAN jo ha en fantastisk personlighet!), og sånn fortsatte det.

Hele greia gav meg bare dårlig samvittighet fordi jeg svarte så skjelden, så jeg slettet kontoen og lever heller i håpet om at jeg klarer å møte noen IRL:). Orker ikke det "kresen" stempelet, det bidrar ikke akkurat til å løfte selvfølelsen.

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Knirke skrev:

Hele greia gav meg bare dårlig samvittighet fordi jeg svarte så skjelden, så jeg slettet kontoen og lever heller i håpet om at jeg klarer å møte noen IRL:). Orker ikke det "kresen" stempelet, det bidrar ikke akkurat til å løfte selvfølelsen.

Det med å få så mange uønskede meldinger, løser jeg litt ved å ikke være så synlig. F.eks. på Sukker så er jeg ikke synlig i online-listen eller sidebanneret. Ikke så mange går på profilen min da, men man har jo selv muligheten til å finne menn og skrive til dem.

Anonymkode: 43442...ab7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...