Gå til innhold

Vil jeg kunne bruke samme (same)kofte etter vektnedgang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal investerie i en (same)kofte. Jeg er ganske stor, og veier for tiden rundt 120 kg. Jeg lurer på om det er mulig å kjøpe kofte nå, og bruke samme hvis jeg går ned en del i vekt (og bare kjøpe nytt belte), eller om den da vil bli alt for stor (hvis jeg går ned rundt 50kg)? Noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal gjøre alvor av vektnedgang, vil jeg anbefale deg å vente. Er det på den vanlige måten du skal gå ned, eller op? 

Anonymkode: 94757...5aa

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du skal gjøre alvor av vektnedgang, vil jeg anbefale deg å vente. Er det på den vanlige måten du skal gå ned, eller op? 

Anonymkode: 94757...5aa

Har ingen direkte plan, bare et ønske. Tenker at en så stor endring som dette tar tid, og jeg ønsker å kjøpe kofte så fort som mulig av ulike grunner.

Skrevet

Hvis det er mulig å sy inn koften etter du har gått ned i vekt, vil jeg tro det går bra. Ellers vil jeg anbefale deg å ha denne koften som en premie til deg selv når du har gått ned de kiloene du ønsker

• Liker 1
Gjest Sisti
Skrevet (endret)

Spørs jo hvor mye du går ned... Går du ned 50 kg vil jo ikke kofta sitte pent på lenger, blir jo bare massemasse stoff rundt livet som vil klumpe seg, i tillegg vil den bli altfor stor over skuldrene/ryggen. Kofter er ikke akkurat one-size (men de tåler mer vektvariasjon enn bunader). 

Hva med å kjøpe brukt i første omgang? Eller en billigere variant i for eksempel bomull i stedetfor ull? Det er veldig vanlig å ha flere ulike kofter, og ikke alle trenger å være de fineste og dyreste - sommerkofter i bomull er jo lettere og billigere? Litt avhengig av type kofte kan dekoren også forenkles så arbeidet blir enklere (og billigere). 

Endret av Sisti
Skrevet
3 minutter siden, Sisti skrev:

Spørs jo hvor mye du går ned... Går du ned 50 kg vil jo ikke kofta sitte pent på lenger, blir jo bare massemasse stoff rundt livet som vil klumpe seg, i tillegg vil den bli altfor stor over skuldrene. Kofter er ikke akkurat one-size (men de tåler mer vektvariasjon enn bunader). 

Hva med å kjøpe brukt i første omgang? Eller en billigere variant i for eksempel bomull i stedetfor ull? Det er veldig vanlig å ha flere ulike kofter, og ikke alle trenger å være de fineste og dyreste - sommerkofter i bomull er jo lettere og billigere? Litt avhengig av type kofte kan dekoren også forenkles så arbeidet blir enklere (og billigere). 

Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...