AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #1 Skrevet 27. mars 2016 Jeg sliter så innmari med å skjønne hvilke klær jeg kler. Jeg føler at alle klær ser flotte ut på tynne mennesker og på modeller, men på meg ser det helt rart ut. Derfor ender det alltid med at jeg går med det samme; svart tight jeans og en stor genser (kjeeedelig.......). Jeg er ikke tykk, ikke spesielt tynn. Jeg har liten rumpe, små pupper, ingen midje og ingen hofter. Rett og slett firkantet. Anonymkode: 3b895...28f
Fjaselina Skrevet 27. mars 2016 #2 Skrevet 27. mars 2016 Gå til ein "skikkelig" klesbutikk med ansatte til å hjelpe. Så er det berre å prøve!! 3
Gjest Nanne70 Skrevet 28. mars 2016 #3 Skrevet 28. mars 2016 Hei TS - hvis man skal ta utgangspunkt i Trinny & Susannah's kroppstyper, så er du en søyle ("column"), og kan dermed kle mye, unntatt formløse plagg. Jeg synes imidlertid ikke man skal henge seg for mye opp i kroppstyper og hva som er "riktig" for hver enkelt kroppstype. Av egen erfaring vet jeg nemlig at det er lett å glemme hva man faktisk liker hvis man er for opptatt av dette. Det er greit å ha som en pekepinn hvis man er usikker, men ikke mer. Jeg gikk rundt i klær jeg ikke følte meg vel i over en lang periode, selv om de pr. definisjon var perfekte for kroppsfasongen min, så var de ikke "meg". Og vet du hva som kler deg aller best? Det at du føler deg vel i klærne dine! Du kan "komme unna" med utrolig mye dersom du bærer klærne dine med selvsikkerhet og føler deg vel i det du har på deg. Derfor synes jeg at du skal ta utgangspunkt i den stilen eller den type plagg du liker, gå i klesbutikker og prøv masse plagg - det er ikke slik at har du prøvd èn genser, har du prøvd alle. Lek deg frem, utvikle smaken din og finn din stil - det er det du kler best
Gjest Tigress Skrevet 28. mars 2016 #4 Skrevet 28. mars 2016 Tja, ta ein titt på column-fasongen og sjå om det er noko som du kan like, då vel? Dei fleste "reglane" for korleis ein skal kle ein gitt kroppstype er rette, men som Nanne seier, det kjem ikkje til å sjå bra ut om du er openberrt ukomfortabel med kleda du liksom "skal" gå i. Og så går det an å rett og slett slå fast for seg sjølv at ein skal like kleda ein ser bra ut i, og så venjer ein seg til det etter kvart.
Gjest Nanne70 Skrevet 28. mars 2016 #5 Skrevet 28. mars 2016 1 time siden, Tigress skrev: Tja, ta ein titt på column-fasongen og sjå om det er noko som du kan like, då vel? Dei fleste "reglane" for korleis ein skal kle ein gitt kroppstype er rette, men som Nanne seier, det kjem ikkje til å sjå bra ut om du er openberrt ukomfortabel med kleda du liksom "skal" gå i. Og så går det an å rett og slett slå fast for seg sjølv at ein skal like kleda ein ser bra ut i, og så venjer ein seg til det etter kvart. Enig til en viss grad, Tigress - men jeg kommer aldri til å klare å like for eksempel bootcutjeans selv om det er det som ifølge "reglene" er det riktige for meg Av en eller annen grunn får de bena mine til å se både korte og tjukke ut med mindre jeg bruker høye hæler, og det er utelukket til hverdags for min del. Jeg tok faktisk bilder en gang for å prøve å overbevise meg selv, men nei. Men nå er det jo mulig at jeg er et ekstra vanskelig tilfelle, da
Gjest Tigress Skrevet 28. mars 2016 #6 Skrevet 28. mars 2016 12 minutter siden, Nanne70 skrev: Enig til en viss grad, Tigress - men jeg kommer aldri til å klare å like for eksempel bootcutjeans selv om det er det som ifølge "reglene" er det riktige for meg Av en eller annen grunn får de bena mine til å se både korte og tjukke ut med mindre jeg bruker høye hæler, og det er utelukket til hverdags for min del. Jeg tok faktisk bilder en gang for å prøve å overbevise meg selv, men nei. Men nå er det jo mulig at jeg er et ekstra vanskelig tilfelle, da Kva er det du ikkje er samd i, då? Eg skjønar ikkje kva eg har skrive som skulle motseie det du skriv her?
Gjest Nanne70 Skrevet 29. mars 2016 #7 Skrevet 29. mars 2016 16 timer siden, Tigress skrev: Kva er det du ikkje er samd i, då? Eg skjønar ikkje kva eg har skrive som skulle motseie det du skriv her? Nei, nei, jeg er i grunnen ikke uenig, jeg uttrykte meg nok litt uklart. Jeg tenkte bare på det du skrev om å bestemme seg for å like de klærne man ser bra ut i og å venne seg til det etter hvert - jeg klarte det ikke med bootcutjeans, som etter alle "regler" er helt perfekt for meg, selv om jeg prøvde hardt og lenge. Men det er et godt råd, uansett.
Gjest Tigress Skrevet 29. mars 2016 #8 Skrevet 29. mars 2016 Et øyeblikk siden, Nanne70 skrev: Nei, nei, jeg er i grunnen ikke uenig, jeg uttrykte meg nok litt uklart. Jeg tenkte bare på det du skrev om å bestemme seg for å like de klærne man ser bra ut i og å venne seg til det etter hvert - jeg klarte det ikke med bootcutjeans, som etter alle "regler" er helt perfekt for meg, selv om jeg prøvde hardt og lenge. Men det er et godt råd, uansett. Åja, ok, skjønar. Då er eg med att. :-) Det er ikkje alt ein klarar å venje seg til, det er klart. Men ofte er det jo berre nett vanen ein har, og vanar kan ein jo endre. Men det er ingen som har sagt at det er lett! :-/ Eg trur eg brukte i alle fall tre år på å venje meg til å bruke skjørt på same måte som jeans, og eg må framleis seie til meg sjølv at det er like lett å dra på seg skjørt som bukse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå