Gå til innhold

hva er denne dingsen på badet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den er på badet...lyser rødt men skal vel lyse grønt, så antar at noe er galt. Problemet er at den piper hvert minutt og jeg har ikke sjans til å få sove i natt.. kan jeg dra ut kontakten på dritten uten å ødelegge noe? Jeg leier og huseier er offshore...

1459118296778.jpg

Anonymkode: c6450...ced

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Steng av vannet.  

Anonymkode: 6e050...8a0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er teksten som står på boksen?

Du kan evt google det

Anonymkode: cc1de...950

Gjest Valmuen
Skrevet

Likner veldig på vannstoppen vi har, som også gir beskjed ved å lyse rødt. Ville stengt av vannet ja...

Skrevet

Det er vel en sånn som måler fukt og slår av vannet? Eller gnelder? 

AnonymBruker
Skrevet

Du har vannlekkasje, skru av vannet. 

Anonymkode: 2b5ad...959

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan stenger TS vannet?

Er hovedstoppekranen avbildet på bildet? Hvordan ser den ut?

AnonymBruker
Skrevet

What?? Seriøst. Aner ikke når huseier kommer hjem fra nordsjøen.... hvordan stenger jeg vannet?

Skrevet

Trekk ut støpselet i kontakten på veggen, så blir det slutt på pipingen i det minste.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

What?? Seriøst. Aner ikke når huseier kommer hjem fra nordsjøen.... hvordan stenger jeg vannet?

Skru igjen ett av de hjulene du har på den rørgreia. Kontroller om du har vann i kranene har du ikke deter vannet stengt. Har du vann skrur du igjen det andre hjulet og ser om du har vann. Send mail til huseier. 

Anonymkode: e10b4...c0f

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Skru igjen ett av de hjulene du har på den rørgreia. Kontroller om du har vann i kranene har du ikke deter vannet stengt. Har du vann skrur du igjen det andre hjulet og ser om du har vann. Send mail til huseier. 

Er visst bare et hjul, nederst ? Grønt? 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Arabella skrev:

Trekk ut støpselet i kontakten på veggen, så blir det slutt på pipingen i det minste.

Mener du at det er så lurt å gjøre?

Hva om man da mister en viktig funksjon som dette apparatet tar seg av (som f.eks å stoppe vann)?

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det grønne rattet nederst er stengekranen, du kan jo stenge den for sikkerhets skyld. Hvis den har reagert på noe er hele poenget at den skal stenge vannet på egen hånd for å hindre en større vannskade, så hvis det ikke har skjedd må pipingen indikere noe annet...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Arabella skrev:

Betaler du for vannskadene da?

• Liker 6
Skrevet

Siden den lyser rød, så bør di egentlig ikke ha vann. Det er en magnetventil også kalt vannstopper. Den lyser /piper når sensorene har blitt våte, som igjen kan indikere lekkasje et eller annet sted. 

På bilde ditt så er hovedstoppekrana den krana med grønt håndtaket nede ved gulvet. Skru den helt igjen og napp ut stikkkontakta til kontrollpanelet til  Magnetventilen. Hovedstoppekrana kan være noe treig å skru igjen sånn til info.

finner du ikke noe lekkasje i huset, så kan du prøve å restarte systemet, men da er du nok avhengi av å finne bruksanvisningen.  men sjekk hvilken sensor som har gjort  at systemet lyser rødt og piper, et eller annet sted skal det være vått.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Nevian skrev:

Det grønne rattet nederst er stengekranen, du kan jo stenge den for sikkerhets skyld. Hvis den har reagert på noe er hele poenget at den skal stenge vannet på egen hånd for å hindre en større vannskade, så hvis det ikke har skjedd må pipingen indikere noe annet...

Den har i hvertfall ikke stengt av vannet selv, siden vi har vann i kranene...håper det bare er en feil på selve stoppekrana da og ikke en lekkasje.. som sagt så vet jeg ikke når huseier er tilbake fra nordsjøen og vi kan ikke være uten vann i mange dager... huseier er meget spesiell og nøye på hvem han får inn til å fikse ting så tør ikke helt å ordne dette på egenhånd, da det kan være typisk han å nekte å betale da... skal ihvertfall sende han en melding i morgen. Men om jeg stenger vannet så kan jeg vel skru det på igjen når som helst også? Kanskje dumt spm men er heeelt grønn på slike ting og veldig redd for å gjøre noe galt...:(

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Den har i hvertfall ikke stengt av vannet selv, siden vi har vann i kranene...håper det bare er en feil på selve stoppekrana da og ikke en lekkasje.. som sagt så vet jeg ikke når huseier er tilbake fra nordsjøen og vi kan ikke være uten vann i mange dager... huseier er meget spesiell og nøye på hvem han får inn til å fikse ting så tør ikke helt å ordne dette på egenhånd, da det kan være typisk han å nekte å betale da... skal ihvertfall sende han en melding i morgen. Men om jeg stenger vannet så kan jeg vel skru det på igjen når som helst også? Kanskje dumt spm men er heeelt grønn på slike ting og veldig redd for å gjøre noe galt...:(

Nei. Du skal ikke skru på vannet etter at du har stengt vannet. Fordi det sannsynligvis er en lekkasje et sted i boligen.

Kontakt huseier eller stedfortreder for huseier etter at du har stengt vannet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Du skal ikke skru på vannet etter at du har stengt vannet. Fordi det sannsynligvis er en lekkasje et sted i boligen.

Kontakt huseier eller stedfortreder for huseier etter at du har stengt vannet.

Det er ingen stedfortreder for huseier... og det er ikke vått noe sted. Jeg skal stenge vannet. Huset er helt nytt så jeg håper så inderlig at det bare er en feil i systemet!!!

• Liker 1
Skrevet

Vet du om dette vanninntaket bare server din leilighet, eller går det til hele huset?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen stedfortreder for huseier... og det er ikke vått noe sted. Jeg skal stenge vannet. Huset er helt nytt så jeg håper så inderlig at det bare er en feil i systemet!!!

Det kan være lekkasje inni en vegg. Vet du hvem som monterte stopperen?

Anonymkode: 6e050...8a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...