AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #1 Skrevet 27. mars 2016 Den er på badet...lyser rødt men skal vel lyse grønt, så antar at noe er galt. Problemet er at den piper hvert minutt og jeg har ikke sjans til å få sove i natt.. kan jeg dra ut kontakten på dritten uten å ødelegge noe? Jeg leier og huseier er offshore... Anonymkode: c6450...ced
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #2 Skrevet 27. mars 2016 Steng av vannet. Anonymkode: 6e050...8a0 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #3 Skrevet 27. mars 2016 Hva er teksten som står på boksen? Du kan evt google det Anonymkode: cc1de...950
Gjest Valmuen Skrevet 27. mars 2016 #4 Skrevet 27. mars 2016 Likner veldig på vannstoppen vi har, som også gir beskjed ved å lyse rødt. Ville stengt av vannet ja...
ajarRun Skrevet 27. mars 2016 #5 Skrevet 27. mars 2016 Det er vel en sånn som måler fukt og slår av vannet? Eller gnelder?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #6 Skrevet 27. mars 2016 Du har vannlekkasje, skru av vannet. Anonymkode: 2b5ad...959 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #7 Skrevet 27. mars 2016 Hvordan stenger TS vannet? Er hovedstoppekranen avbildet på bildet? Hvordan ser den ut? Anonymkode: cc1de...950
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #8 Skrevet 27. mars 2016 What?? Seriøst. Aner ikke når huseier kommer hjem fra nordsjøen.... hvordan stenger jeg vannet? Anonymkode: c6450...ced
Arabella Skrevet 27. mars 2016 #9 Skrevet 27. mars 2016 Trekk ut støpselet i kontakten på veggen, så blir det slutt på pipingen i det minste.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #10 Skrevet 27. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: What?? Seriøst. Aner ikke når huseier kommer hjem fra nordsjøen.... hvordan stenger jeg vannet? Anonymkode: c6450...ced Skru igjen ett av de hjulene du har på den rørgreia. Kontroller om du har vann i kranene har du ikke deter vannet stengt. Har du vann skrur du igjen det andre hjulet og ser om du har vann. Send mail til huseier. Anonymkode: e10b4...c0f
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #11 Skrevet 27. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Skru igjen ett av de hjulene du har på den rørgreia. Kontroller om du har vann i kranene har du ikke deter vannet stengt. Har du vann skrur du igjen det andre hjulet og ser om du har vann. Send mail til huseier. Anonymkode: e10b4...c0f Er visst bare et hjul, nederst ? Grønt? Anonymkode: e10b4...c0f
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #12 Skrevet 27. mars 2016 6 minutter siden, Arabella skrev: Trekk ut støpselet i kontakten på veggen, så blir det slutt på pipingen i det minste. Mener du at det er så lurt å gjøre? Hva om man da mister en viktig funksjon som dette apparatet tar seg av (som f.eks å stoppe vann)? Anonymkode: cc1de...950 7
Nevian Skrevet 27. mars 2016 #13 Skrevet 27. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: What?? Seriøst. Aner ikke når huseier kommer hjem fra nordsjøen.... hvordan stenger jeg vannet? Anonymkode: c6450...ced Det grønne rattet nederst er stengekranen, du kan jo stenge den for sikkerhets skyld. Hvis den har reagert på noe er hele poenget at den skal stenge vannet på egen hånd for å hindre en større vannskade, så hvis det ikke har skjedd må pipingen indikere noe annet... 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #14 Skrevet 27. mars 2016 9 minutter siden, Arabella skrev: Trekk ut støpselet i kontakten på veggen, så blir det slutt på pipingen i det minste. Betaler du for vannskadene da? Anonymkode: cc1de...950 6
gulsofa Skrevet 27. mars 2016 #15 Skrevet 27. mars 2016 Siden den lyser rød, så bør di egentlig ikke ha vann. Det er en magnetventil også kalt vannstopper. Den lyser /piper når sensorene har blitt våte, som igjen kan indikere lekkasje et eller annet sted. På bilde ditt så er hovedstoppekrana den krana med grønt håndtaket nede ved gulvet. Skru den helt igjen og napp ut stikkkontakta til kontrollpanelet til Magnetventilen. Hovedstoppekrana kan være noe treig å skru igjen sånn til info. finner du ikke noe lekkasje i huset, så kan du prøve å restarte systemet, men da er du nok avhengi av å finne bruksanvisningen. men sjekk hvilken sensor som har gjort at systemet lyser rødt og piper, et eller annet sted skal det være vått. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #16 Skrevet 27. mars 2016 3 minutter siden, Nevian skrev: Det grønne rattet nederst er stengekranen, du kan jo stenge den for sikkerhets skyld. Hvis den har reagert på noe er hele poenget at den skal stenge vannet på egen hånd for å hindre en større vannskade, så hvis det ikke har skjedd må pipingen indikere noe annet... Den har i hvertfall ikke stengt av vannet selv, siden vi har vann i kranene...håper det bare er en feil på selve stoppekrana da og ikke en lekkasje.. som sagt så vet jeg ikke når huseier er tilbake fra nordsjøen og vi kan ikke være uten vann i mange dager... huseier er meget spesiell og nøye på hvem han får inn til å fikse ting så tør ikke helt å ordne dette på egenhånd, da det kan være typisk han å nekte å betale da... skal ihvertfall sende han en melding i morgen. Men om jeg stenger vannet så kan jeg vel skru det på igjen når som helst også? Kanskje dumt spm men er heeelt grønn på slike ting og veldig redd for å gjøre noe galt...:( Anonymkode: c6450...ced
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #17 Skrevet 27. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Den har i hvertfall ikke stengt av vannet selv, siden vi har vann i kranene...håper det bare er en feil på selve stoppekrana da og ikke en lekkasje.. som sagt så vet jeg ikke når huseier er tilbake fra nordsjøen og vi kan ikke være uten vann i mange dager... huseier er meget spesiell og nøye på hvem han får inn til å fikse ting så tør ikke helt å ordne dette på egenhånd, da det kan være typisk han å nekte å betale da... skal ihvertfall sende han en melding i morgen. Men om jeg stenger vannet så kan jeg vel skru det på igjen når som helst også? Kanskje dumt spm men er heeelt grønn på slike ting og veldig redd for å gjøre noe galt...:( Anonymkode: c6450...ced Nei. Du skal ikke skru på vannet etter at du har stengt vannet. Fordi det sannsynligvis er en lekkasje et sted i boligen. Kontakt huseier eller stedfortreder for huseier etter at du har stengt vannet. Anonymkode: cc1de...950 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #18 Skrevet 27. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Du skal ikke skru på vannet etter at du har stengt vannet. Fordi det sannsynligvis er en lekkasje et sted i boligen. Kontakt huseier eller stedfortreder for huseier etter at du har stengt vannet. Anonymkode: cc1de...950 Det er ingen stedfortreder for huseier... og det er ikke vått noe sted. Jeg skal stenge vannet. Huset er helt nytt så jeg håper så inderlig at det bare er en feil i systemet!!! Anonymkode: c6450...ced 1
Nevian Skrevet 27. mars 2016 #19 Skrevet 27. mars 2016 Vet du om dette vanninntaket bare server din leilighet, eller går det til hele huset? 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #20 Skrevet 27. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen stedfortreder for huseier... og det er ikke vått noe sted. Jeg skal stenge vannet. Huset er helt nytt så jeg håper så inderlig at det bare er en feil i systemet!!! Anonymkode: c6450...ced Det kan være lekkasje inni en vegg. Vet du hvem som monterte stopperen? Anonymkode: 6e050...8a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå