Gå til innhold

Sykemeldt-sendt inn til nav- ikke fått vedtak-spørsmål

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er sykemeldt (har vært det i 1 mnd ) sendt inn papirer til nav og arbeidsgiver ( som skal bet første 16 dager ) har ikke fått vedtak fra nav-og tror strengt tatt denne arbeidsgiveren ( som ikke er kjendt for å holde seg til lover og regler ) vil utbetale de 16 første dagene heller.

Jeg kan ikke stå uten inntekt, og lurer på hva jeg skal gjøre i en slik situasjon. 

Anonymkode: 37a52...735

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er sykemeldt (har vært det i 1 mnd ) sendt inn papirer til nav og arbeidsgiver ( som skal bet første 16 dager ) har ikke fått vedtak fra nav-og tror strengt tatt denne arbeidsgiveren ( som ikke er kjendt for å holde seg til lover og regler ) vil utbetale de 16 første dagene heller.

Jeg kan ikke stå uten inntekt, og lurer på hva jeg skal gjøre i en slik situasjon. 

Ta kontakt med NAV, de kan hjelpe deg med dette.

Anonymkode: c11cf...818

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt med NAV, de kan hjelpe deg med dette.

Anonymkode: c11cf...818

Tviler på at NAV kan hjelpe meg med dette, når jeg ikke har fått vedtak- er det ikke slik at folk risikerer og ikke få utbetalt sykepenger i det hele tatt? hva skal jeg gjøre, er syk og må ha penger til mat og regninger.

Skrevet

Du må uansett ta kontakt med NAV. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fortsetter du å jobbe for en arbeidsgiver som ikke er kjent for å holde seg til lover og regler?

Det finnes flere arbeidsgivere vet du.  

Anonymkode: b6cc8...fef

AnonymBruker
Skrevet

Man får ikke vedtak på sykepenger.

Anonymkode: 77568...933

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hørt noe fra NAV når jeg har vært sykemeldt /lenger enn de 16 dagene. Ikke hørt noe før jeg har fått det brevet i posten om at "du har vært sykemeldt så og så lenge". Men vil du høre noe fra NAV så må du nesten kontakte dem? 

Anonymkode: ecfa1...404

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hørt noe fra NAV når jeg har vært sykemeldt /lenger enn de 16 dagene. Ikke hørt noe før jeg har fått det brevet i posten om at "du har vært sykemeldt så og så lenge". Men vil du høre noe fra NAV så må du nesten kontakte dem? 

Anonymkode: ecfa1...404

Å,visste ikke jeg. Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...