Gå til innhold

Trenger tips på å få ned magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig stolt over å være alene nå, etter mange år i et turbulent og voldelig forhold, og jeg eier meg selv igjen:hoppendeglad:. Etter 3 svangerskap så har huden på magen strukket seg overveldig, og jeg ønsker hjelp fra med-KGbrukere hvordan jeg kan gjøre dette best mulig. Under dette forholdet skal si at det var ikke sunt i det hele tatt, jeg ble nektet i å trene slik jeg ville siden jeg visste best hvordan min kropp reagerte. Nå er jeg så glad at jeg kan gjøre hva jeg omtrent vil, men jeg ønsker hjelp.

Jeg sliter også med angst, og har det problemet med at jeg bruker mat for å trøste. Ja jeg vet at man kan snu prosessen, men jeg håper å få opp tempoet på treningen slik at jeg sakte men sikkert greier å minke sukkerinntaket. Jeg har brukt litt tid på helsestudio, løftet noe vekter, men ikke noe ala bodybuilder. Jeg har også vært i sal nylig, og likt faktisk å løfte stang med vekter. Ga meg veldig mestringsfølelse. Etter allerede et par uker med trening 3 g i uken så har jeg merket på kroppen at leggene og lårene har blitt fastere, og selvsagt rompe. Men jeg ser at jeg har mye igjen. Magen har blitt bittelite noe strammere, men er likevel like dvask som før, som i bølger vet dere. Og armene så klart. Jeg liker selvfølgelig forandringen, gir meg boost for selvfølelsen, noe som gir mer trivsel for meg :) Så jeg nekter å stoppe. Aldri, for noen. Dette gjør jeg både for meg og ungene mine, sånn at min helse blir mer stabil, og jeg kan ha mer glede av aktiviteter sammen med ungene.

Ok, jeg håper på hjelp. Helt ærlig. Den dritten av exsamboer nektet meg mye glede. Det handler også mye om fokus, og hvordan bli bedre. For han vil aldri komme inn i mitt hjem, og jeg må beskytte mitt hjem mot han. Uff... kjenner mye sinne over dette... Vel, derfor skal jeg bruke trening som en sunn medisin for det psykiske. Hvem kan hjelpe?

:gullengel: all hjelp mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer som "survivor"! :hoppe:

Vel, for å bli fast i fisken er det trening og bra kosthold som gjelder. Om du skal ned i vekt så gjelder det å spise mindre enn du forbrenner. Om du bare skal stramme opp så tren i vei! Og det har du allerede begynt med. Men ta det med ro, ting tar tid. Bare fortsett som du gjør, så ordner det seg nok.

Ang. magen så er core-øvelser viktig. Crunches på pilatesball (IKKE sit-ups, det er djevelens verk for ryggen, de fleste gjør det feil), planken er gammel klassiker.

Google core øvelser for rygg og mage for å finne noen som er passe til ditt nivå, youtube har også mye. Eventuelt få hjelp på ditt treningssenter så du får rett teknikk.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...