AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #1 Skrevet 27. mars 2016 Jeg er venneløs. Ikke heeelt venneløs, jeg har venner jeg vokste opp med og gikk på vgs med, men alle har flytta. Jeg er alene i byen. Jeg studerer enda så jeg prater litt med andre på studie, men vi er ikke "venner". Jeg er 26 år, kvinne, singel, venneløs... lesbisk. Jeg begynner å bli litt ensom. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få det til. Jeg kunne tenkt meg en kjæreste eller bare noen homofile venner i det hele tatt. Jeg meldte meg inn i LHBT grupper for studentbyen min... funka ikke helt for meg. Jeg liker de som var der, men jeg fikk aldri noen venner, og de møttes ikke så ofte. Dessuten er jeg nå 26 år og mange av de i gruppen er mye yngre enn meg, jeg vil ikke være hun gamle. Jeg har vært medlem av gaysir, som virkerlig er gaySIR fordi de fleste er menn. Kvinner er ikke så synlig der inne. And no offence to all the gay men out there, men en nettside dominert av homser er ikke akkurat plassen jeg tror jeg vil finne det jeg trenger selv om mange av dem er koselige. Jeg tror problemet mitt er litt det at jeg ikke liker å gå "ut". Vi har foreksempel en gaybar i byen, men den er jo stappfull i helgen. Folk drikker, danser osv. Jeg drikker ikke særlig, jeg danser ikke noe mye, og jeg kjenner ingen. Skal jeg bare spasere inn der å bli venner med fremmede? Jeg tror ikke det funker slik. Man kommer vel med noen man kjenner, om ikke man er på cruising da og jeg tror ikke jenter gjør slikt. Hva skal jeg gjøre? PS. Ikke spør hvor jeg bor eller om å sende en PM. Det er ikke noe jeg gjør sånn plutselig på nett. Anonymkode: 51849...582
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #2 Skrevet 28. mars 2016 Meld deg inn i et politisk parti. Flytter til Oslo i en alder av 25 og meldte meg inn i Høyre. Gikk fra å ikke kjenne noen til å plutselig kjenne flere. Veldig gøy Du kan jo også begynne med en idrett? Anonymkode: 77e7e...005 1
Uhørt Skrevet 28. mars 2016 #3 Skrevet 28. mars 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er alene i byen. Jeg studerer enda så jeg prater litt med andre på studie, men vi er ikke "venner". Jeg er 26 år, kvinne, singel, venneløs... lesbisk. Jeg begynner å bli litt ensom. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få det til. Jeg kunne tenkt meg en kjæreste eller bare noen homofile venner i det hele tatt. Vi har foreksempel en gaybar i byen, men den er jo stappfull i helgen. Folk drikker, danser osv. Jeg drikker ikke særlig, jeg danser ikke noe mye, og jeg kjenner ingen. Skal jeg bare spasere inn der å bli venner med fremmede? Jeg tror ikke det funker slik. Man kommer vel med noen man kjenner, Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 51849...582 Sliter både med å få hetro og homovenner. Et tips om det er hetrovenner du prøver på ikke flagg den homofanen så høyt. Å komme ut av skapet er så 1996. Og må hetrofolket ta "hensyn" til homoidentiteten din så gidder ikke hetrofolk flest det. Det blir som å være venn med strengt relgiøse. Mer slitsomt enn morsomt. Det er ikke homodelen av deg som er så interressant å bli venn med. Og som homokvinne så må det jo en homokvinne til for å sjekke opp? Er det slik at dere bare legger an på par? Eller er dere veggpryd alle sammen? Får du stå i fred på en homobar om du er helt alene? Hvorfor ikke gå alene?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #4 Skrevet 28. mars 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Meld deg inn i et politisk parti. Flytter til Oslo i en alder av 25 og meldte meg inn i Høyre. Gikk fra å ikke kjenne noen til å plutselig kjenne flere. Veldig gøy Du kan jo også begynne med en idrett? Anonymkode: 77e7e...005 Idrett kan være tingen. Jeg er ikke politisk interessert. Anonymkode: 51849...582
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #5 Skrevet 28. mars 2016 7 timer siden, Uhørt skrev: Sliter både med å få hetro og homovenner. Et tips om det er hetrovenner du prøver på ikke flagg den homofanen så høyt. Å komme ut av skapet er så 1996. Og må hetrofolket ta "hensyn" til homoidentiteten din så gidder ikke hetrofolk flest det. Det blir som å være venn med strengt relgiøse. Mer slitsomt enn morsomt. Det er ikke homodelen av deg som er så interressant å bli venn med. Og som homokvinne så må det jo en homokvinne til for å sjekke opp? Er det slik at dere bare legger an på par? Eller er dere veggpryd alle sammen? Får du stå i fred på en homobar om du er helt alene? Hvorfor ikke gå alene? Hvilke homofile er det du har møtt? Jeg går aldeles ikke rundt og informerer alle om at jeg er homofil, men jeg skjuler det ikke heller. Jeg har vært ute av skapet i mange år takk. Og jeg forstår ikke helt hva du mener med "homoidentitet", jeg er en vanlig jente med vanlige interesser (kanskje litt nerdete interesser), men det har ingenting med min orientering å gjøre. Jeg nevnte bare at jeg er lesbisk fordi det hadde vært fint med andre homofile venner. De fleste møter sin partner gjennom andre, gjør de ikke? Anonymkode: 51849...582 5
Summers Skrevet 28. mars 2016 #6 Skrevet 28. mars 2016 (endret) Har du prøvd å bli venner med medstudentene dine, i motsetning til å bare håpe at de skal prøve å bli venn med deg? Edit: Du bør slutte å se på deg selv som "hun gamle". Endret 28. mars 2016 av Summers 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #7 Skrevet 28. mars 2016 50 minutter siden, Summers skrev: Har du prøvd å bli venner med medstudentene dine, i motsetning til å bare håpe at de skal prøve å bli venn med deg? Edit: Du bør slutte å se på deg selv som "hun gamle". Ja, jeg var raskt ute å invitere en ting å jobbe med meg når vi skulle ha prosjekt. Mest fordi jeg hater å være den siste som kanskje må jobbe alene, eller som må spørre lærer om det er noen som ikke har gruppe enda. Men jeg ba noen som jeg hadde praksis med, og han er ikke så mye yngre enn meg. Vi kom veldig godt over ens, så jeg tenker på han som litt mer venn enn de andre da. Jeg har også blitt med i en kollokviegruppe og det er en jente på min alder der jeg har slått en prat med et par ganger. Hun virker hyggelig. Jeg har bare ikke kunne møte opp nå i påsken fordi jeg var bortreist med familie. Jeg er ikke den aller eldste jeg studerer med og de virker som en hyggelig gjeng... de fleste i alle fall. Men jeg har bare ikke greid å få til å bli nok kjent til at vi kan "henge" om du skjønner. Jeg vet ikke helt hvordan man tar det steget fordi jeg vet ikke hvordan de tenker om meg. Kanskje de har venner og ikke trenger nye. Anonymkode: 51849...582
Patton Skrevet 6. april 2016 #8 Skrevet 6. april 2016 For å få nye venner i voksen alder er det viktig å konsekvent ta de mulighetene som byr seg til å få litt tid med nye personer. Dersom du studerer, bli med i utvalg eller engasjer deg i studentorganisasjoner. Et lavterskelforslag er å spise lunsjen sin i kantina, hvis noen på faget går fra lesesalen for å ta kaffe, bli med. Hvis du jobber, bli med på lønningspils. Gå til lunsj med de andre. Bli med på dugnad hvis du bor i et borettslag. Hvis en nabo har masse dritt som skal kastes, spør om du kan være til hjelp. Hvis du treffer en nabo i treningstøy, slå av en prat, vis interesse. Kanskje hun eller han spiller innebandy med noen venner på kveldstid, se om du blir invitert med. Meld deg inn i idrettslag, frivillige organisasjoner, et eller annet.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #9 Skrevet 8. april 2016 Den 26.3.2016 at 23.26, AnonymBruker skrev: Jeg er venneløs. Ikke heeelt venneløs, jeg har venner jeg vokste opp med og gikk på vgs med, men alle har flytta. Jeg er alene i byen. Jeg studerer enda så jeg prater litt med andre på studie, men vi er ikke "venner". Jeg er 26 år, kvinne, singel, venneløs... lesbisk. Jeg begynner å bli litt ensom. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få det til. Jeg kunne tenkt meg en kjæreste eller bare noen homofile venner i det hele tatt. Jeg meldte meg inn i LHBT grupper for studentbyen min... funka ikke helt for meg. Jeg liker de som var der, men jeg fikk aldri noen venner, og de møttes ikke så ofte. Dessuten er jeg nå 26 år og mange av de i gruppen er mye yngre enn meg, jeg vil ikke være hun gamle. Jeg har vært medlem av gaysir, som virkerlig er gaySIR fordi de fleste er menn. Kvinner er ikke så synlig der inne. And no offence to all the gay men out there, men en nettside dominert av homser er ikke akkurat plassen jeg tror jeg vil finne det jeg trenger selv om mange av dem er koselige. Jeg tror problemet mitt er litt det at jeg ikke liker å gå "ut". Vi har foreksempel en gaybar i byen, men den er jo stappfull i helgen. Folk drikker, danser osv. Jeg drikker ikke særlig, jeg danser ikke noe mye, og jeg kjenner ingen. Skal jeg bare spasere inn der å bli venner med fremmede? Jeg tror ikke det funker slik. Man kommer vel med noen man kjenner, om ikke man er på cruising da og jeg tror ikke jenter gjør slikt. Hva skal jeg gjøre? PS. Ikke spør hvor jeg bor eller om å sende en PM. Det er ikke noe jeg gjør sånn plutselig på nett. Anonymkode: 51849...582 Ah Jesus som jeg hater å lese om når disse noen og tyveåringene føler seg så "gamle" (jeg hater deg), (neida!). Jeg bikker straks 38 og strever med akkurat det samme. Dersom du bytter ut alderen vår og at du studerer så er vi helt like. (Jeg vurderer å studerer men kaver litt med det fordi jeg skal liksom være på et annet sted i livet enn jeg er, men har kommet frem til at det gir jeg egentlig litt faen i). Men over til venner altså. Jeg synes det er like vanskelig som deg. Jeg har nok en litt eremitt tilværelse, jeg er egentlig ganske utadvendt men jeg sitter langt heller hjemme med et glass vin og en film, gjerne med selskap, enn å slenge rundt på byen. Problemet er at man treffer jo så få! Jeg orker ikke den henge og slenge på byen-greia, men på et eller annet vis må jeg finne disse folka som også kan tenke seg å få litt flere venner. Jeg er selv lesbisk og ville satt pris på flere lesbiske venner i byen her. Jeg tror vi begge bare må begynne et sted. Du har jo en glitrende mulighet på studiet du går. Liker tipsene til Patton forøvrig, jeg får notere meg dem og prøve. Sorry, jeg har ikke noen gode tips til deg, ville bare si at vi er flere. Anonymkode: e645f...94a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå