Gå til innhold

1500 kcal daglig - akkurat hva spiser DU?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som spiser 1500 kcal hver dag. Hva spiser dere? Tenkte det kunne være spennende å se hva de forskjellige folkene her inne helt konkret spiser i løpet av en dag. Det er nok veldig store forskjeller. Vil dere dele en detaljert dagsmeny for hvordan  og hva akkurat DU spiser? Både ingredienser, mengde og tidspunkt?

Anonymkode: 4d0db...598

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går utifra at du, TS, ønsker råd til eget kosthold, så skriver utifra det. Er kanskje ikke så detaljert som du ønsker nå, men jeg bruker iaf å fordele kaloriene på 300 kcal til frokost(06:30), 300 til lunsj(11:30), 6-700 til middag(17:00) og 2-300 til mellommåltider/snacks (utover hele dagen etter behov). 

Til frokost spiser jeg f.eks. to brødskiver med smør og agurk+tomat, så koker jeg opp ett egg og fordeler det på de to brødskivene. Drikker i tillegg en stooor kopp te/kaffe til frokosten, da det ikke inneholder kalorier og er med på å fylle opp magen. Ellers koker jeg opp 60 gram havregryn med ca. to desiliter vann, og søter havregrøten med stevia. Noen ganger varmer jeg opp frosne jordbær og har på grøten. Veldig godt! :) 

Jeg anbefaler deg absolutt å kutte opp gulrøtter som du kan knaske på iløpet av dagen, da de inneholder veldig få kalorier. Ofte tar jeg en stor gulrot til snacks/før lunsj, så når jeg begynner på et "hovedmåltid" er jeg så lei av å tygge at jeg spiser mindre. I tillegg lurer du hjernen til å tro at du er mettere enn du egentlig er :)

I og med at jeg fremdeles bor hjemme, varierer middagen alt etter hva familien lager. Men jeg måler jo opp og regner ut på Lifesum! :)

Hvis du føler akutt søtsug anbefaler jeg en New Energy-sjokolade. Den inneholder mindre fett enn andre sjokolader, i tillegg til at den har perfekt størrelse og bare inneholder 190 kalorier. Stort pluss for at det er en "vanlig" sjokolade,og ikke en av disse slankebarene. Drikk i tillegg mye vann! :) Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Frokost: 

3 egg - 270 kcal

3 rugsprø - 111 kcal

2 tomater - 44 kcal

totalt: 425 kcal

Lunsj:

makrell i tomat - 470 kcal

eller

avokado - 280 kcal

200 gram reker - 168 kcal

totalt: 448 kcal

Middag:

bakt søtpotet (360 gram) - 288 kcal

50 gram creme fraiche - 168 kcal

løk - 25 kcal

totalt: 481 kcal

Mellommåltider:

1 appelsin - 50 kcal

1 eple - 50 kcal

1 banan - 90 kcal

totalt: 190 kcal

Totalt: 1544/1566

Anonymkode: 814be...6c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...