Gå til innhold

Er menn opptatt av interiør?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jada, jeg vet at menn er forskjellige :) Men de fleste menn jeg kjenner (som er heterofile) er ikke så opptatt av at møbler/interiør skal være stilig, at de skal ha koselig stil hjemme etc. De går for funksjonalitet og at ting er praktisk. Mens vi damer ofte er sånn, på med stearinlys og fram med noen fine blomster, og vi er opptatt av farger osv.

Vet det fins damer og som ikke bryr seg om interiør, men jeg tenker sånn generelt så er vel ikke menn så opptatt av interiør, eller? 

Anonymkode: b483f...40b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Anonymkode: c8ead...847

• Liker 1
Skrevet

Ja det er hverfall noen av oss. Jeg har akkurat rivd en vegg + kjøkken i en helt ny leilighet for å pusse opp akkurat sånn jeg vil ha det. 

Skrevet

De er veldig opptatt av interiøret i lastebilen sin 😝😜

Skrevet

Mannen her i huset er ikke interessert, ikke på eget initiativ Ihvertfall. Kan ofte ha meninger om jeg kommer med forslag(dvs det jeg hsr bestemt meg for).  Som regel stnes han hylle er hylle og noe en kan slenge rot oppå og sofa er sofa 😂

Jeg har malt soverommet og det stnes han ble kjempefint, og han sa han aldri hadde kommet på å gjøre det selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Homofile menn er som kjærringer flest opptatt av duker, gardiner, farver etc

Hetero menn er opptatt av bil og fotball 

Anonymkode: 4b432...53e

Skrevet

Svaret er jo som du selv sier at folk er forskjellige, ser ikke poenget med å generalisere?

Jeg tror det er en ganske dårlig generalisering også, jeg kjenner veldig mange menn som er opptatt av interiør. De kjøper kanskje ikke Omaggio-vasen og tenner duftlys, og som studenter bodde de i rottereir hvor eneste interiørdetaljer var en Scarface-plakat på dass. Men når en mann først kjøper en leilighet så skal det pusses opp både her og der, de skal ha dyr sofa med like dyre puter i, spesialbygd skyvedørsgarderobe, enstavet parkett, håndklær som matcher såpedispenseren og lyspærer som du kan skifte farge på med en app.

Føler jo det eneste mannfolka på jobben min prater om i lunsjen er gardiner og solskjerming. Og der er det mange sterke meninger og gode tips gitt, var helt imponert jeg, og ble inspirert til å skifte ut de gamle lystette IKEA-rullegardinene jeg har kjøpt av ren latskap. For jeg har aldri brydd meg om gardiner. Burde vel det siden jeg er kvinne, kanskje vaginaen min er ødelagt.

Uansett, tror du skal få deg noen mannlige venner på rundt 30 og oppover med litt penger og som akkurat har fått kjøpt seg et hus som er oppussingsobjekt, så skal du få se en mann gå opp i de minste interiørdetaljer =)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså han kunne ikke brydd seg mindre om duker, lys og blomster, så alt av like ting ordner jeg med. Nå er ikke jeg glad i slike pynteting heller, så jeg finner heller litt spesielle ting som passer inn til stilen vår og huset. Stilen vår er ganske inspirert av moderne 60-talls stilen. Det mannen bryr seg om er selve møblene, han bryr seg ikke om hvilke puter og tepper vi har i sofaen, men hvordan sofaen ser ut liksom. Han har ikke lyst til å bo i en mørk skitten ungkarsbule, men liker at møblene passer sammen og har en sammenheng i huset, ingen av møblene våre er tilfeldig da for å si det sånn. :)

Anonymkode: 6fed4...c27

Skrevet
1 time siden, Cuntzilla skrev:

Svaret er jo som du selv sier at folk er forskjellige, ser ikke poenget med å generalisere?

Jeg tror det er en ganske dårlig generalisering også, jeg kjenner veldig mange menn som er opptatt av interiør. De kjøper kanskje ikke Omaggio-vasen og tenner duftlys, og som studenter bodde de i rottereir hvor eneste interiørdetaljer var en Scarface-plakat på dass. Men når en mann først kjøper en leilighet så skal det pusses opp både her og der, de skal ha dyr sofa med like dyre puter i, spesialbygd skyvedørsgarderobe, enstavet parkett, håndklær som matcher såpedispenseren og lyspærer som du kan skifte farge på med en app.

Føler jo det eneste mannfolka på jobben min prater om i lunsjen er gardiner og solskjerming. Og der er det mange sterke meninger og gode tips gitt, var helt imponert jeg, og ble inspirert til å skifte ut de gamle lystette IKEA-rullegardinene jeg har kjøpt av ren latskap. For jeg har aldri brydd meg om gardiner. Burde vel det siden jeg er kvinne, kanskje vaginaen min er ødelagt.

Uansett, tror du skal få deg noen mannlige venner på rundt 30 og oppover med litt penger og som akkurat har fått kjøpt seg et hus som er oppussingsobjekt, så skal du få se en mann gå opp i de minste interiørdetaljer =)

Godt skrevet og helt enig :)

Voksne menn pusser opp og pusser opp!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jada, jeg vet at menn er forskjellige :) Men de fleste menn jeg kjenner (som er heterofile) er ikke så opptatt av at møbler/interiør skal være stilig, at de skal ha koselig stil hjemme etc. De går for funksjonalitet og at ting er praktisk. Mens vi damer ofte er sånn, på med stearinlys og fram med noen fine blomster, og vi er opptatt av farger osv.

Vet det fins damer og som ikke bryr seg om interiør, men jeg tenker sånn generelt så er vel ikke menn så opptatt av interiør, eller? 

Anonymkode: b483f...40b

Jeg vet ikke om det har med stjernetegn å gjøre, men både eksen og min nåværende var opptatt av interiør, og begge var jomfruer. Har hørt at de er kjent for at de liker orden og system, og merker tendensene hos begge... 
Datteren min er også jomfru, og selv om hun bare er 5 år er hun opptatt av å ha det pent :D 

Mannen min driver hele tiden og ommøblerer og finner god eløsninger, og det gjør han hos sin mor og....

Bortsett fra at min mann er litt gjerrig og ikke så opptatt av det estetiske i selve interiøret, han vil ikke bruke masse penger på interiør, det viktigste er funksjon.
Eksen var mer sånn at han kjøpte nye designting hele tiden... 

Anonymkode: ec024...a05

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Cuntzilla skrev:

Synes virkelig du generaliserer angående menn her. "Når menn først kjøper leilighet....

Jeg kjenner mange menn som kjøper leilighet og lar fagfolk pusse opp leiligheten. Mange menn som ikke er interessert i opppussing.

Anonymkode: 3deee...97d

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, MapleSirup skrev:

Godt skrevet og helt enig :)

Voksne menn pusser opp og pusser opp!

Ekte voksne menn pusser opp altså? Hva med de som ikke liker å pusse opp?

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi snakker fortsatt generelt, eller?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min bryr seg absolutt ikke om interiør, mens for meg er det veldig viktig. Han hater f.eks pynteputer i sofaen og kurver av alle slag :fnise: Men, han godtar heldigvis at det er viktig for meg å ha det fint rundt meg og synes jeg har god smak. 

Anonymkode: e3bbd...977

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, MapleSirup skrev:

Vi snakker fortsatt generelt, eller?

Ok. Generelt om menn er greit. Generelt om kvinner, not so much. Spesielt ikke hvis det er noe negativt....

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Generelt om menn er greit. Generelt om kvinner, not so much. Spesielt ikke hvis det er noe negativt....

:Gjesp: 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Handler vel om hvordan en skriver det, fikk ikke inntrykk av at hun snakket om alle menn her i motsetning til mange av de generaliserende kvinneinnleggende. At menn pusser opp er vel ikke noe negativt heller.

Anonymkode: 01671...d81

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Handler vel om hvordan en skriver det, fikk ikke inntrykk av at hun snakket om alle menn her i motsetning til mange av de generaliserende kvinneinnleggende. At menn pusser opp er vel ikke noe negativt heller.

Anonymkode: 01671...d81

Det negative var vel en forventing til at (alle) menn pusser opp. Et litt typisk kjønnsrollemønster, der handymannen pusser opp og kvinner "diller" med putene.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes virkelig du generaliserer angående menn her. "Når menn først kjøper leilighet....

Jeg kjenner mange menn som kjøper leilighet og lar fagfolk pusse opp leiligheten. Mange menn som ikke er interessert i opppussing.

Klart det, som jeg skrev ganske tydelig, folk er forskjellige :)

Men selv de som setter fagfolk til å gjøre arbeidet velger jo gjerne ut benkeplata selv, og den skal være heltre eik eller marmor, laminat kan du bare drite i :fnise: Faktisk ikke hørt om noen som har satt malerne og snekkerne til å velge ut selve kjøkkenet og fargene på veggene, men kanskje vanlig i din krets?

Uansett, finnes de som driter i det, men jeg har faktisk enda til gode å møte en mann som ikke har brydd seg om hvilken stereobenk han skal ha, så det er nok en myte at ingen bryr seg.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det var ment som et angrep på manndommen til de som ikke liker å pusse opp altså. 

Får være måte på å være hårsår og lage drama.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...