Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg kommer til å fullføre bacheloren min til jul, og vil altså ha et semester der jeg helst ikke vil bli i Norge. Jeg ser at EF tilbyr semestere i utlandet, og at dersom man studerer et annet språk enn engelsk, kan man få støtte fra Lånekassen. Jeg snakker selv ganske greit spansk, og tar nå et nybegynnerkurs i kinesisk på universitetet, så er fristet til å ta et semester i Kina eller Sør-Amerika og lære et av disse språkene bedre.

Noen som vet om det man får fra Lånekassen holder til å dekke alt, eller må man spare opp penger selv i tillegg? 
Noen som har positive/negative erfringer med et slikt kurs eller EF generelt? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt et semester i utlandet tidligere, dog ikke med EF men med Gateway College. Da fikk jeg støtte fra Lånekassen så regner med du vil få omtrent det samme? Jeg sparte opp endel penger på forhånd, men da levde jeg veldig fint i landet jeg var i. Jeg er ganske så sikker på at dersom jeg hadde valgt å være sparsommelig mens jeg var der hadde det jeg fikk fra Lånekassen holdt. Men ettersom jeg reiste på mange utflukter og handlet mye brukte jeg mer penger.

Selve opplegget syntes jeg var veldig bra - det var gode forelesere og fantastisk miljø blant oss studenter. :)

Gjest Linaria
Skrevet
2 timer siden, Pinecone skrev:

Jeg har tatt et semester i utlandet tidligere, dog ikke med EF men med Gateway College. Da fikk jeg støtte fra Lånekassen så regner med du vil få omtrent det samme? Jeg sparte opp endel penger på forhånd, men da levde jeg veldig fint i landet jeg var i. Jeg er ganske så sikker på at dersom jeg hadde valgt å være sparsommelig mens jeg var der hadde det jeg fikk fra Lånekassen holdt. Men ettersom jeg reiste på mange utflukter og handlet mye brukte jeg mer penger.

Selve opplegget syntes jeg var veldig bra - det var gode forelesere og fantastisk miljø blant oss studenter. :)

Var det et dyrt land du bodde i? Jeg tenker at det er ganske stor forskjell på levekostnader i Kina enn i Paris, f.eks.

Fikk du vanlig støtte for et semester i utlandet? Gikk mye av dette til å betale for selve språkkurset? 

Skrevet

Bodde i et billig land. Jeg fikk vanlig støtte ja, etter at alt var betalt inn til skolen inkludert bosted hadde jeg vel omtrent 15000kr igjen til mat og lommepenger - om jeg ikke husker helt feil! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...