Ah92 Skrevet 27. mars 2016 #1 Skrevet 27. mars 2016 (endret) Har en hannhund på 6 år; som de tre siste årene har endret atferd. Liker ikke fremmede of bjeffer og napper etter dem. Han viste tegn til smerte for litt over ett år siden og vi tok han til vetrinær. Der fant dem forkalkninger i stortsett alle ledd. Han begynte plutselig å hyle under tur og lå på plassen sin i 3-4 dager med sterke smerterz Han fikk nytt fòr og har fungert greit frem til påske. Nå ser vi tydelig at han har vondt, unngår å gå i trapper, ligger i gangen på varmekablene, spiser ikke opp all maten og må overtales til å hoppe inn i bilen. Vi ser på han at han er sliten, men får ikke til å slå seg til ro, virker som han ligge på vakt hele tiden. Vi har småe barn, og vil ikke utsette dem for en hund med smerter. Eller utsette hunden for barn som er ivrige og kanskje gjør han vondt. Vi har nå begynt å diskutere om vi skal latt han få slippe. Og det er et forferdlig vanskelig valg. Det er en dreverhund, så den har lang rygg og korte bein.. Endret 27. mars 2016 av Ah92
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #2 Skrevet 27. mars 2016 Hadde latt han få gå nå... Anonymkode: ae1df...d77
Minlillesky Skrevet 27. mars 2016 #3 Skrevet 27. mars 2016 La han gå..stakkar..Ikke et lett valg, men han har vondt..veldig vondt..
Tvist Skrevet 27. mars 2016 #4 Skrevet 27. mars 2016 Ville hørt hva dyrlegen anbefaler. Er det noe å gjøre? Kan den leve (godt) med smertestillende en stund f. eks?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #5 Skrevet 27. mars 2016 Har dere prøvd kosttilskudd med glukosamin? Anonymkode: 150ce...a60
Ah92 Skrevet 27. mars 2016 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2016 Forkalkningen var kommet ganske langt da vi var der for ett år siden. Det er uaktuelt å sette han på smertestillende. Da vi har et veldig aktivt liv til vanlig, elsker fjell og turer. Det samme gjør hunden. Han har begrenset livskvalitet nå, og om sommeren elsker han å springe gal i skog og mark.. Ser ikke for meg at han blir å kunne gjøre det lengre.
Sapientia Skrevet 27. mars 2016 #7 Skrevet 27. mars 2016 16 minutter siden, Ah92 skrev: Forkalkningen var kommet ganske langt da vi var der for ett år siden. Det er uaktuelt å sette han på smertestillende. Da vi har et veldig aktivt liv til vanlig, elsker fjell og turer. Det samme gjør hunden. Han har begrenset livskvalitet nå, og om sommeren elsker han å springe gal i skog og mark.. Ser ikke for meg at han blir å kunne gjøre det lengre. Noen hunder blir veldig mye bedre på smertestillende og kan gjøre mye av det de ikke har orket pga smerte på en stund. Hadde det vært min hund hadde jeg forsøkt smertestillende. Det finnes flere varianter, og fungerer ikke det første dere prøver så spør om å prøve et annet virkestoff. Seinskader ved smertelindring hadde jeg ikke brydd meg om, heller et litt kortere smertefritt liv. Hvis dere absolutt ikke vil sette ham på smertestillende så hadde jeg latt ham slippe nå.
Gjest Badebuksa Skrevet 27. mars 2016 #8 Skrevet 27. mars 2016 Hva sier magefølelsen din da? Jeg gjetter at den sier at det er best å avlive, siden du skriver at dere vurderer det. Man skal ikke pine dyr, når det ikke er en relativt quick fix, er det bedre å la dem dø.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #9 Skrevet 27. mars 2016 Tråd-starter skjønner nok hva man BURDE gjøre. Problemet er at følelsene kommer i veien - og man vil ikke avlive kjæledyrene sine, fordi man blir lei seg og trist på grunn av dette.... Anonymkode: 9ce93...74e
Ah92 Skrevet 22. april 2016 Forfatter #10 Skrevet 22. april 2016 Han fikk gå for 14 dager siden.. For en grusom opplevelse, han ble skikkelig redd da han ble ustødig av den første sprøyten. Men sovnet stille inn i armene mine. Valgte å forlate før de satt den siste overdosen. Vært to lange, tunge og triste uker. Blir aldri å skaffe meg ny hund, for dette vil jeg ikke gå gjennom en gang til. Ts
Mis(s)Understood Skrevet 22. april 2016 #11 Skrevet 22. april 2016 16 minutter siden, Ah92 skrev: Han fikk gå for 14 dager siden.. For en grusom opplevelse, han ble skikkelig redd da han ble ustødig av den første sprøyten. Men sovnet stille inn i armene mine. Valgte å forlate før de satt den siste overdosen. Vært to lange, tunge og triste uker. Blir aldri å skaffe meg ny hund, for dette vil jeg ikke gå gjennom en gang til. Ts Jeg føler med deg. Du betaler kjærlighetens pris
drue Skrevet 25. april 2016 #12 Skrevet 25. april 2016 Den 4/22/2016 at 23.44, Ah92 skrev: Han fikk gå for 14 dager siden.. For en grusom opplevelse, han ble skikkelig redd da han ble ustødig av den første sprøyten. Men sovnet stille inn i armene mine. Valgte å forlate før de satt den siste overdosen. Vært to lange, tunge og triste uker. Blir aldri å skaffe meg ny hund, for dette vil jeg ikke gå gjennom en gang til. Ts Jeg måtte avlive min hund i dag. Han var gammel, veldig stiv i bakbeina og sluttet å spise. Helt forferdelig å la ham gå, men det var det riktige. Stor klem til deg, det er utrolig trist å miste et kjæledyr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå