Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger tips og råd om hvilken foundation jeg kan teste ut. Har store porer og trenger mye fuktighet. Vil gjerne ha en som er middels dekkende og gir mye fuktighet. Har prøvd dekkende foundation fra Dior og Lancome men de var begge for tørre for meg. Kjøpte Kicks sin egen etter anbefaling på nettet, men den er for tyntflytende og har for liten dekkevne.

Brukte lenge mineralpudder fra Bare Minerals men det la seg skikkelig i porene på tross av at jeg brukte primer. Syns ellers det var en god foundation.

Cosmobeauty sin foundation har også vært grei men jeg vet ikke om den finnes lenger.

Det eneste jeg bruker nå er en CC krem fra L'oreal som heter anti dullness. Den jevner ut huden og visker ut porene litt. Har pudder og rouge oppå. Denne er helt greit til jobb, men til kveldsbruk vil jeg gjerne ha noe mer dekkende. Drømmen er å finne noe som retusjerer like bra som et instagram-filter :-)

Tips til hva jeg kan prøve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke store porer, men jeg har veldig tørr hud. Jeg bruker sjelden foundation med høy dekkevne, da jeg enda ikke har funnet en som dekker godt som ikke gjør ansiktet mitt knusktørt og crusty.

Jeg kan uansett skrive ned mine favoritter, så kanskje du kan sjekke dem ut? 

NARS Sheer Glow, den dekker godt hvis man påfører den med Beauty Blender. Den heter Sheer Glow, men den er absolutt ikke sheer. For å dekke porene bedre kan du kanskje prøve en primer? Jeg har ikke testet noen primere som skal hjelpe mot store porer, men jeg vet NARS har en. Jeg har testet andre NARS primere, og er veldig fornøyd. Det kan hende de to sammen kan være til hjelp for deg!  :) 

Ellers ELSKER jeg Make Up Forever Ultra HD foundation. Denne har heller ikke kjempehøy dekkevne, men medium, kanskje? Den dekker såpass at jeg aldri bruker denne til hverdags. Den brukes kun til fest. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også store porer (skrev en tråd om det nylig der du svarte, TS, takk!) Jeg er godt fornøyd med Clinique sin foundation. Jeg bruker deres primer mot porer på nesa først, og så den. Liker både konsistensen og dekkevnen til denne.

Anonymkode: 5c97f...15f

Skrevet

ved store porer har jeg hørt fra mange og selv erfart at maybellin sin Dream Satin Liquid er veldig fin. Den har over middels god dekkevne, holder lenge, gir matt finish (airbrush-effekt,- hvis jeg skal si det litt mer "fancy"). Denne koster heller ikke så mye heller, cubus har lenge hatt tilbud på dem. Der får du det meste fra Maybelline til 99,- sett at produktet ikke koster mer enn ca 200 før. Personlig syns jeg at dette er et røverkjøp ;-) hehe. 

I andre butikker ligger prisen på den mellom 120-200 kroner, ikke så ille til å være en så god foundation. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også veldig store porer på kinnene rett ved nesen, og har nå endelig funnet en Foundation som er super for meg. Det er Urban Decay Naked Skin Weightless Ultra Definition Liquid Makeup. Denne fremhever aldri tørre flekker, ligger perfekt, og holder bedre enn noen av de andre Foundations jeg har brukt frem til nå på min hud hvert fall. Jeg bruker alltid primer under, og varierer mellom Smashbox photofinish, Dior pore minimizer og Matis corrective. Men denne Foundation ser super ut på huden min uansett hvem primer jeg bruker.

Anonymkode: 5b439...539

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...