Gå til innhold

Til dere som har skadet halebeinet.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har skadet/slått halebeinet engang? Og merker at det fortsatt gjør vondt, selv flere måneder etterpå? Eller ikke akkurat vondt, men en kjenner at det svir litt når man sitter litt ekstra.

Er det vanlig med så lang tid før det blir bra?

Anonymkode: 6af31...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

Anonymkode: b93b1...bcd

Hvordan? Og har du fortsatt vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ca 8 år siden jeg slo halebeinet, og jeg kan fortsatt kjenne det hvis jeg har sittet veldig lenge på en hard stol. 

Anonymkode: 35c12...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slo halebeinet når jeg var yngre, mellom 8-12 år omtrent. Husker det gjorde vondt i mange år. Gjør ikke vondt nå lenger, men det er da over 11 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bristet halebeinet for 15 år siden, og hvis jeg sitter for lenge på en stol eller i bil så får jeg vondt. Må gjerne bytte stilling og sette meg på "siden" av rumpa hvis jeg skal sitte lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja det er vanlig. Mitt var vondt i ca 10 år etter et fall på isen. 

Anonymkode: 5f60d...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bristet halebeint mitt og det første året var det veldig vondt, satt på pute på skolen. Det var ømt i to år. Det var visst helt normalt i følge legen .Det gror sakte siden man beveger området hele tiden.

Anonymkode: 2cf1e...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker egentlig ikke hvordan jeg har fått vondt i halebeinet. Men jeg husker jeg satt veldig mye på et hardt gulv i sommer da jeg skulle male noe, kan det komme av det?

Noen uker senere husker jeg godt at jeg satt meg på en veldig spiss stein, midt på halebeinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt bristet, nesten brudd, da jeg gikk i sjette klasse - i dag er jeg 24. Kan enda merke det, absolutt. Sitte for lenge bakoverlent, eller i feil stilling.

Kunne ikke riktig gå på mange mange mnd, og belastning var et helvete. Hvis jeg slår det opp blir jeg satt ut i lang tid.

Jeg slo mitt haleben da jeg var ute og akte på sånt rundt akebrett ned en lang bratt bakke, og på slutten av bakken, her snakker vi jævli høy fart (...) så kjøre jeg halebenet rett inn i kanten på sandkassen. Jeg omtrent spøy og alt ble svart. Kan ikke huske hvordan jeg kom meg hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, duplexx skrev:

Mitt bristet, nesten brudd, da jeg gikk i sjette klasse - i dag er jeg 24. Kan enda merke det, absolutt. Sitte for lenge bakoverlent, eller i feil stilling.

Kunne ikke riktig gå på mange mange mnd, og belastning var et helvete. Hvis jeg slår det opp blir jeg satt ut i lang tid.

Jeg slo mitt haleben da jeg var ute og akte på sånt rundt akebrett ned en lang bratt bakke, og på slutten av bakken, her snakker vi jævli høy fart (...) så kjøre jeg halebenet rett inn i kanten på sandkassen. Jeg omtrent spøy og alt ble svart. Kan ikke huske hvordan jeg kom meg hjem...

Okey kjipt. :(

Tror du at smertene mine kan komme av at satt veldig mye på et hardt gulv i sommer da jeg skulle male noe, kan det komme av det? Noen uker senere husker jeg godt at jeg satt meg på en veldig spiss stein, midt på halebeinet.

Idag har jeg nesten ikke smerter, bare når jeg sitter på hardt underlag og strammer rumpballene. Er dette noe jeg burde oppsøke legen for? Eller tror du at det vil gå over av seg selv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Braah skrev:

Okey kjipt. :(

Tror du at smertene mine kan komme av at satt veldig mye på et hardt gulv i sommer da jeg skulle male noe, kan det komme av det? Noen uker senere husker jeg godt at jeg satt meg på en veldig spiss stein, midt på halebeinet.

Idag har jeg nesten ikke smerter, bare når jeg sitter på hardt underlag og strammer rumpballene. Er dette noe jeg burde oppsøke legen for? Eller tror du at det vil gå over av seg selv? :)

Det aner jeg ikke. Men etter min viten gjør ikke leger mye, man får ikke operert sånt noe særlig. Umulig for oss å vite hva det er.

Men du kan teste kiropraktor/naprapat eller hva det er for noe, jeg fikk en del akupunktur og det hjalp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, duplexx skrev:

Det aner jeg ikke. Men etter min viten gjør ikke leger mye, man får ikke operert sånt noe særlig. Umulig for oss å vite hva det er.

Men du kan teste kiropraktor/naprapat eller hva det er for noe, jeg fikk en del akupunktur og det hjalp!

Ok.

Endret av Braah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
16 timer siden, Braah skrev:

Ok.

Men kreft i halebeinet(er visstnok ekstremt sjeldent) er det vel ikke? Hadde vel hatt konstante smerter, eller..?

Ja, jeg har litt sykdsomsangst. :)

Den 26.3.2016 at 16.44, AnonymBruker skrev:

Ja det er vanlig. Mitt var vondt i ca 10 år etter et fall på isen. 

Anonymkode: 5f60d...aac

Hvordan fall da? Er det sånn at du fortsatt kjener det når du sitter altfor lenge i bilen? Og må f.eks sitte på siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble dytta bakover ned i et basseng på ungdomsskolen. Det var dessverre på grunna, så jeg landa på halebeinet på flisene på bunn. Vet ikke helt hva som skjedde, brista halebeinet kanskje. Men det ble i hvert fall stort og skjevt. 

Kan ikke ligge på en hard madrass eller rett på gulvet, siden halebeinet da er det punktet på kroppen som vekten hviler på. Regner med at det vil være sånn resten av livet, er 33 nå.

Anonymkode: 53403...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Woop.

Dere med halebeinsmertene, gikk dere til legen? Har ikke selv gått til legen, da jeg leser at legen visstnok ikke kan gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest The damned

Jeg datt i en steintrapp for 6 år siden og landet rett på halebeinet. Gjorde utrolig vondt i flere måneder etterpå,og fortsatt kan jeg kjenne det hvis jeg sitter på et litt hardt underlag lenge.

Jeg gikk aldri til legen med det,og ettersom jeg også leste at legen ikke kan gjøre så mye så tenkte jeg at det var litt bortkastet. Var også i utlandet akkurat da og da gadd jeg rett og slett ikke når det ikke var akutt.

Endret av The damned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, The damned skrev:

Jeg datt i en steintrapp for 6 år siden og landet rett på halebeinet. Gjorde utrolig vondt i flere måneder etterpå,og fortsatt kan jeg kjenne det hvis jeg sitter på et litt hardt underlag lenge.

Jeg gikk aldri til legen med det,og ettersom jeg også leste at legen ikke kan gjøre så mye så tenkte jeg at det var litt bortkastet. Var også i utlandet akkurat da og da gadd jeg rett og slett ikke når det ikke var akutt.

Ok. Hos meg så har symptomene blitt betydelig bedre, fra når jeg først fikk vondt i halebeinet og såvidt kunne gå/løpe etc. Men har ikke gått til legen, da jeg ikke plages noe nevneverdig, og kan egentlig gjøre alt som før. Men ennå litt vondt, som du sier, sitter for lenge.

Burde jeg oppsøke lege, eller tyder det på at det vil gå over - men ta tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Hos meg så har symptomene blitt betydelig bedre, fra når jeg først fikk vondt i halebeinet og såvidt kunne gå/løpe etc. Men har ikke gått til legen, da jeg ikke plages noe nevneverdig, og kan egentlig gjøre alt som før. Men ennå litt vondt, som du sier, sitter for lenge.

Burde jeg oppsøke lege, eller tyder det på at det vil gå over - men ta tid?

Jeg vet ikke. Har jo lurt på selv om det kommer til å forsvinne,men tror ikke jeg kommer til å gå til legen når jeg plages såpass lite av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, The damned skrev:

Jeg vet ikke. Har jo lurt på selv om det kommer til å forsvinne,men tror ikke jeg kommer til å gå til legen når jeg plages såpass lite av det.

Spot on.

Endret av Braah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...