AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #1 Skrevet 27. mars 2016 Eg er 40 kg og 159 cm høg (19 år) Eg prøver å komme meg opp i vekt men uansett kva eg ete eller korleis eg trena så får eg meg ikke opp! 40 kg er det tyngste eg har vegd. Har noken tips eller historie dei kan dele med meg ? Anonymkode: defde...84b
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #2 Skrevet 27. mars 2016 Aller først må du skrive ned alt du spise hver dag. Hva spiser du, hvor mye, og når. Det kan hjelpe deg mye med å se om du kan endre på kostholdet og legge inn småting som øker kaloriinnholdet og dermed øker vekten. Ellers er det lurt å legge inn småting som har mye kalorier inn i kostholdet. Foreslår fet fisk (laks, makrell i tomat, ørret osv). nøtter, oljer og slikt. Dette er den mer sunne kaloritette maten du kan spise. Magesekken din er nok ganske liten, og du føler deg nok ofte mett. Magesekken er en tøyelig sak, og om du jevnlig spiser deg god og mett vil magesekken til slutt venne seg til det. Motsatt om du spiser mindre over en periode.Dermed burde du kanskje spise litt mer enn akkurat til mett for å tøye magesekken mens du forsøker å øke vekten. Til sist vil jeg si at mange ofte legger vekten på mage og lår. Dette kan virke demotiverende og kjipt. Derfor er styrketrening viktig for å fordele vekten utover, men mye av vekten fordeler seg også utover etter en stund når kroppen har vendt seg til vekten. Lykke til. Anonymkode: 9cb44...e26
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #3 Skrevet 27. mars 2016 Spis en stor spiseskje peanøttsmør etter hvert måltid, fem ganger om dagen. Anonymkode: ea3d6...484 2
Sapientia Skrevet 27. mars 2016 #4 Skrevet 27. mars 2016 Ikke for å kuppe tråden, men har en samboer som også sliter med litt lav vekt. Er det noe annet han kan spise som er nogenlunde sunt og kaloritett, samtidig som det ikke baserer seg på nøtter eller peanøtter (han liker det ikke).
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #5 Skrevet 27. mars 2016 48 minutter siden, Sapientia skrev: Ikke for å kuppe tråden, men har en samboer som også sliter med litt lav vekt. Er det noe annet han kan spise som er nogenlunde sunt og kaloritett, samtidig som det ikke baserer seg på nøtter eller peanøtter (han liker det ikke). Avocado 1 ekstra skje olje under matlagning. Bruk h melk tørka frukt Anonymkode: c9b73...a4c 1
Gjest Plastic Heart Skrevet 27. mars 2016 #6 Skrevet 27. mars 2016 Hvis du faktisk har prøvd å spise godt i overskudd over lengre tid og du fremdeles ikke går opp burde du ta deg en tur til legen. Joda, noen har høyere forbrenning enn andre, men de fleste er bare dårlige på å faktisk se hvor mye de spiser. Jeg trodde jeg spiste som en hest da jeg begynte å ta tak i kostholdet mitt, men når jeg regnet skikkelig på det over tid fant jeg ut at jeg i gjennomsnitt lå på 1300 kcal om dagen. Så ja, først og fremst, finn ut hvor mye du faktisk spiser. Vær ærlig, noter ned, og ikke minst hold det gående en stund. Det er kjedelig å måtte veie alt, men det er bare midlertidig. Når du har fått oversikten kan du justere etter det. Peanøttsmør, mandler, egg, olje, fete meieriprodukter (smør, helmelk, ost, etc) er eksempler på kaloritette matvarer du kan ta en titt på for å øke inntaket. Egg og olje funker fett i smoothie, og peanøttsmør kan brukes i f.eks pannekaker eller ulike shakes. Nå vet jeg ikke akkurat hva du legger i trening, men husk på at trening forbrenner kalorier, og dersom du ikke får i deg tilstrekkelig med mat ender du bare opp med å bryte ned musklene uten å gi dem muligheten til å bygge seg opp.
Gjest Runforit Skrevet 27. mars 2016 #7 Skrevet 27. mars 2016 Har du vært hos legen og sjekket stoffskiftet? Vet du hvor mange kalorier du spiser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå