Gå til innhold

Har en idé (Men den krever app-utvikling)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallaien.

Jeg har det jeg selv mener er en god idè, og har allerede et AS stiftet og søknad for etablerertilskudd skrevet.
På tirsdag morgen skal jeg ringe Grundetelefonen til Innovasjon Norge og forsøke å avklare realismen i prosjektet.

Min akilles er at selv om selve ideen i seg selv er veldig god, så er dette noe hvem som helst kan utvikle selv, og sette sitt eget preg på, så om jeg skal kunne gå hele veien må jeg også stå for utviklingen og teknologien bak det, og da trenger jeg å "gå større" og utvikle en app. Dette har jeg begynt å sette meg inn i, men det holder ikke og jeg trenger faktisk noen som kan dette for å få i stand en Beta-versjon.

Har dere kjennskap til personer/firmaer/( mulig med skoleklasser?) som kan bistå med noe sånt? 

Jeg er usikker på hvor mye penger det skal koste å lage denne beta-versjonen, men det er noe jeg regner med utviklerne kan anslå selv når jeg forespeiler dem hva det må inneholde.

På forhånd takk!

Anonymkode: 85383...4cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke svare på akkurat det du spør om, men jeg vil gi deg et tips. Siden du sier at dette er noe som hvem som helst kan utvikle selv, bør du undersøke muligheten for om ideen din eller produktet ditt kan patentbeskyttes. Det vil kanskje kunne gi deg en konkurransefordel. Legg i så fall patentkostnader inn i budsjettet ditt. Og diskuter først med Innovasjon Norge om det har noe for seg i ditt tilfelle. 

Anonymkode: 43c29...455

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er usikker på hvor mye penger det skal koste å lage denne beta-versjonen, men det er noe jeg regner med utviklerne kan anslå selv når jeg forespeiler dem hva det må inneholde.

Jeg fakturerer 1490,- eks. mva/time for applikasjonsutvikling. Ellers så er det mulig å få fast pris på prosjektet. 

En annen ide kan være gi noen aksjeposter til utvikleren hvis han har tro på ideen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å høre med lokale videregående skolen dersom de har Media og kommunikasjon?

Anonymkode: 1e4a5...c42

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle tre!

Tusen takk for svar.

Patent: Jeg skal avklare dette med Innovasjon Norge på tirsdag - og jeg MÅ nok ta patent, da denne ideen kan snappes av den utvikleren jeg lufter det med.. Og jeg vil da bli passe verdiløs om de også får til salgsbiten.

Utvikler: Hei! Har du noen nettsted? Jeg kan dessverre ikke gå med på timesbetaling - dette må bli et prosjektpriset oppdrag der vi sammen klarer å snakke oss frem til hva som er realistisk og hva en Beta-versjon kan inneholde for videre innsalg. Om det skulle bli noe kunder har troen på tror jeg dette prosjektet kan generere veldig mange millioner, og da vil man selvfølgelig kunne ansette med timesbasert lønn på sikt. 

VGS: Jeg kan sjekke opp muligheten for dette. Tenkte mer i retning Høgskole, men de lærer kanskje om dette på Media også.

Anonymkode: 85383...4cd

AnonymBruker
Skrevet

Det enkle er å utvikle appen, det vanskligste er markedsføringen som skal til for at den blir kjent og folk liker den. Du må nok regne med 10000-50000 kr i markedføring av 1 app for å nå opp, alt annet er bare flaks.

Anonymkode: 26922...3a1

• Liker 1
Skrevet
Den 27.3.2016 at 6.48, AnonymBruker skrev:

Har dere kjennskap til personer/firmaer/( mulig med skoleklasser?) som kan bistå med noe sånt? 

Det er masse firma som kan gjøre dette. På små oppdrag må du nok opp i 1500 kroner timen + mva, men om det er et større oppdrag (noen månedsverk) kan du nok forhandle prisen ned mot 1000 kroner timen.

Lykke til med å finne en skoleklasse(!?) til å utføre dette for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...