Gå til innhold

konfirmasjonsgave gutt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal i konf til nevø. Han var 5 år da jeg kom inn i familien. Vi sees kanskje 4-5 x i året da de bor på en annen kant av landet. I juni er dr konfirmasjon -og jeg trenger tips til gave.....neste å er der neste nevø sin til tyr til å konfirmeres-så bør tenke litt budsjett så de får ca samme pris i gave. ....

Er kr 1000,- mye til en nevø?

Anonymkode: c161b...6c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1000 er helt supert :-) 

Skrevet

Det er der omkring prisen ligger på når vi gir konfgave til de vi er tante og onkel til - uten at prisen er avgjørende. Har hendt at det blir billigere gaver også dersom "den perfekte gaven" koster mindre. Synes faktisk det er vanskelig å finne gaver i den prisklassen til alle guttene. Mye mer utvalg til jenter. Forslag til guttegaver:

Kortholder

Slipsnål og mansjettknapper

Barbermaskin

Ring/kjede

Trafikalt grunnkurs (spleisegave)

Kniv

Skrevet

Har konfirmanten noen hobbyer?

Skrevet

Jeg har ofte gitt en fin Bibel med navnet inngravert. Ihvertfall når det er konfirmasjon i kirka.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

... Men er 500 for lite? Hilsen tante som ikke har så god råd akkurat nå. 

For min del er det uansett viktig at konfirmasjonsgaven skiller seg litt fra en jule- eller bursdagsgave, så da ønsker jeg å gi noe klassisk. Jeg likte @stans bibelforslag godt, og kniv er vel også en klassisk gave. Jeg gir ofte sølv til store anledninger. Forventer ikke at tenåringen hopper i taket av glede, men den det er snakk om skjønner intensjonen og kommer til å synes det er greit senere. 

Jeg synes også at det er fint å gi til BSU eller fond, men da synes jeg at 500 blir litt "lite" igjen. 1000 høres perfekt ut. 

Anonymkode: e616c...b9c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes 1000 kr er altfor mye. Kjøp en fin diktbok eller noe annet til ca. 400 kr. 

Anonymkode: b302f...319

AnonymBruker
Skrevet

Vi ga ca 1500-2000,- til nieser og nevøer. Nå er vi med dem veldig ofte og drar nesten alltid på ferier sammen. Som noen skrev over her så kan det ende på mindre dersom jeg finner den perfekte gaven. Synes det var mye lettere med jentene enn guttene. 

Anonymkode: 789ea...28b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...