Gå til innhold

bunad til han

Anbefalte innlegg

Gjest HeddaGabler
Skrevet

Vet noen hvor man får leid herrebunad?

Og har noen synspunkter på hva som "går til" herrebunad? Jeg vil nemlig ikke ha bunad, men vi er begge enige om at han er veldig stilig i bunad.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvor man får leid en herrebunad, men du kan jo prøve på husfliden.

Men min helt ærlig mening er at hvis han skal gifte seg i bunad, så kan ikke du ha noe annet, ihvertfall ikke en hvit brudekjole, men det er min mening, og du må gjøre som du vil.

Skrevet

Selvsagt er dette smak og behag, men jeg synes nå brudeparet skal ha klær som passer til hverandre. Personlig synes jeg det blir fullstendig kræsj om han skal ha bunad og du brudekjole. Da bør du også ha bunad. Og skal du ha brudekjole, burde han ha klær som passer til det, enten dress, sjakett eller kjole og hvitt. Det er min ærlige mening. Jeg tror jeg hadde kikket litt rart på brudeparet om de kom i så to vidt forskjellige klær.

Når det gjelder hvor du får leid herrebunad, så har jeg desverre ikke noe svar til deg. Men som nevnt over ville jeg ha prøvd husfliden.

Skrevet

Eg veit om fleire som har gifta seg der han har hatt bunad og ho kvit brudekjole. Det er kjempestilig!!

Skrevet

Hei!

Jeg skal ha brudekjole og mannen min bunad. Dette er fordi han trives best i bunaden sin, mens jeg ønsker brudekjole den dagen. Har sett mange som har giftet seg i ulike antrekk, og synes ikke det er noe rart med det! Min samboer har derimot ikke bunad med nikkers og strømper, men lang sort bukse og svart jakke, med brokadevest inni. Jeg tror det blir kjempefint sammen, tror ivertfall ikke noen vil le av oss på grunn av antrekket!!!???....

Gjør som dere vil!

Klem Vekten

Skrevet

Synes igrunnen ikke det er noe i veien for at han har bunad og du har brudekjole.Hvorfor ikke gjøre noe annerledes enn alle andre?Og hvis du velger en enkel kjole så tror jeg det blir kjempestilig!

Bunader får man leie i Husfliden-butikker.

Skrevet

Som flere her sier så får man stort sett leid bunad hos husfliden. Her i Tromsø er det også ei systue som leier ut bunader (de syr også bunader). Vil også tro at de fleste steder som leier ut andre typer festklær også leier ut bunad.

Gjest HeddaGabler
Skrevet

Takk for svar!

Selv om jeg ser at flere mener at jeg bør bruke bunad siden mannen min (jaja, tilkommende da!) skal gjøre det, har jeg nok bestemt meg for å bruke kjole. Ikke av bløtkaketypen, jeg tenker mer på en enkel stil, empire-aktig eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...