*M* Skrevet 21. oktober 2004 #1 Skrevet 21. oktober 2004 Jeg var innom på en butikk i dag og så tørkede bananer med youghurt, rosiner og nøtter i alle varianter. Siden jeg fortiden unngår godteri i ukene så lurte jeg på om dette er en form for "sunt" godteri.
-Fisken- Skrevet 21. oktober 2004 #2 Skrevet 21. oktober 2004 Det er sunnere enn vanlig godteri, men tørket frukt inneholder også rørsukker og bananchips er fritert i olje. Men du slipper alle e-stoffene, får i deg fiber, vitaminer og mineraler istede.
*M* Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2004 Tenkte meg på kino i kveld. Kanskje jeg skal innom der før jeg går på kino. Mye bedre enn sjokolade og brus fra kiosken iallefall.
Gjest 1111 Skrevet 21. oktober 2004 #4 Skrevet 21. oktober 2004 Jeg elsker tørket frukt. spesielt aprikoser, svisker og yoghurtrosiner. bare så synd at jeg får så vondt i magen.
Gjest Ethereal Skrevet 21. oktober 2004 #6 Skrevet 21. oktober 2004 Hva mener du med sunt? Aniola-Fisken har egentlig forklart deg alt du trenger å vite...Det er ikke kalorifattig, hvis det er det du tenker på.
Gjest 1111 Skrevet 21. oktober 2004 #7 Skrevet 21. oktober 2004 Som fisken allerede har sagt, det er sunnere enn vanlig godteri fordi det ikke er tilsatt sukker (foruten sjokolade eller yoghurtdekket frukt) og du får i deg masse fiber, vitaminer og mineraler. derimot er det mye fruktsukker man får i seg, som er raske karbohydrater. Tørket frukt er også kompakt og det er mer sukker (og kalorier) per hundre gram enn i hundre gram vanlig frukt. tenk deg en aprikos som er trukket vannet utav; da har du en tørket aprikos. Sunnere enn vanlig godteri, men det er enda sunnere å velge vanlig frukt.
*M* Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter #8 Skrevet 21. oktober 2004 Takk takk. Går litt tregt i toppen i dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå