Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var innom på en butikk i dag og så tørkede bananer med youghurt, rosiner og nøtter i alle varianter.

Siden jeg fortiden unngår godteri i ukene så lurte jeg på om dette er en form for "sunt" godteri.

Skrevet

Det er sunnere enn vanlig godteri, men tørket frukt inneholder også rørsukker og bananchips er fritert i olje.

Men du slipper alle e-stoffene, får i deg fiber, vitaminer og mineraler istede.

Skrevet

Tenkte meg på kino i kveld. Kanskje jeg skal innom der før jeg går på kino. Mye bedre enn sjokolade og brus fra kiosken iallefall.

Skrevet

Jeg elsker tørket frukt. spesielt aprikoser, svisker og yoghurtrosiner. bare så synd at jeg får så vondt i magen.

Gjest Ethereal
Skrevet

Hva mener du med sunt? Aniola-Fisken har egentlig forklart deg alt du trenger å vite...Det er ikke kalorifattig, hvis det er det du tenker på.

Skrevet

Som fisken allerede har sagt, det er sunnere enn vanlig godteri fordi det ikke er tilsatt sukker (foruten sjokolade eller yoghurtdekket frukt) og du får i deg masse fiber, vitaminer og mineraler. derimot er det mye fruktsukker man får i seg, som er raske karbohydrater.

Tørket frukt er også kompakt og det er mer sukker (og kalorier) per hundre gram enn i hundre gram vanlig frukt. tenk deg en aprikos som er trukket vannet utav; da har du en tørket aprikos.

Sunnere enn vanlig godteri, men det er enda sunnere å velge vanlig frukt.

Skrevet

Takk takk.

Går litt tregt i toppen i dag! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...