Zienna Skrevet 26. mars 2016 #1 Skrevet 26. mars 2016 Jeg har hatt mitt eldste barnebarn, nå 13 år, med på flere sydenturer. Nå som hun er kommet i ungdomsskolen kan jeg ikke ta henne med i skoletiden, men må vente til skoleferie. Har lyst til å ta mine minste barnebarn med, 3 og 6 år. Men de blir for varmt for dem i Hellas juli/august, under skoleferien. Er redd at den eldste vil føle det urettferdig at hun ikke får bli med dersom jeg velger å reise før skoleslutt, og bare med de to minste. Kanskje vil hun synes det er helt greit, at det bare er jeg som lager et problem av dette? Hva ville du gjort? Er det urettferdig om jeg reiser med de to minste, på en tid hvor eldste ikke kan være med?
GammelKaktus Skrevet 26. mars 2016 #2 Skrevet 26. mars 2016 Livet er urettferdig Hun har jo vært med deg på flere sydenturer og nå er det de andre sin tur, hun får jo uansett en tur med deg i skoleferien etter hva jeg forstår. Du kjenner henne jo best og vet hvordan hun er, men kan ikke se at dette egentlig kan oppfattes som urettferdig. 11
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #3 Skrevet 26. mars 2016 Den eldste har jo vært med deg tidligere? Er det ikke da rettferdig at de små får begynne å reise med deg? Men Hellas, med alle båtflyktningene, er det et ok sted med små barn, nå? Anonymkode: ce85e...767 5
Zienna Skrevet 26. mars 2016 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2016 7 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Livet er urettferdig Hun har jo vært med deg på flere sydenturer og nå er det de andre sin tur, hun får jo uansett en tur med deg i skoleferien etter hva jeg forstår. Du kjenner henne jo best og vet hvordan hun er, men kan ikke se at dette egentlig kan oppfattes som urettferdig. Nei, det blir bare denne turen. Bestemor er jeg, men hverken rik eller pensjonist Hun er den typen som ikke sier så mye, men tenker desto mer. Vil ikke gjøre henne lei. Men jeg kan snakke forsiktig frampå for å høre hva hun tenker om det. Har spurt foreldrene, og de synes det burde være greit.
Zienna Skrevet 26. mars 2016 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den eldste har jo vært med deg tidligere? Er det ikke da rettferdig at de små får begynne å reise med deg? Men Hellas, med alle båtflyktningene, er det et ok sted med små barn, nå? Anonymkode: ce85e...767 Jo, det burde være rettferdig. Aller helst ville jeg hatt alle tre med meg, men det går ikke om alle skal ha det bra. Drar til "min" øy, som er trygg for alle
peppermyntete Skrevet 26. mars 2016 #6 Skrevet 26. mars 2016 Synes det høres helt greit ut jeg! Hun har jo fått være med på tur før! Du kan heller finne på noe hyggelig med henne hjemme 2
Fjaselina Skrevet 26. mars 2016 #7 Skrevet 26. mars 2016 Dersom du presenterer det rett, vil ho forstå at ho har vore med før, no er det dei yngste som må få lov. 2
Zienna Skrevet 26. mars 2016 Forfatter #8 Skrevet 26. mars 2016 13 minutter siden, peppermyntete skrev: Synes det høres helt greit ut jeg! Hun har jo fått være med på tur før! Du kan heller finne på noe hyggelig med henne hjemme Takk. Man blir usikker og er redd for å gjøre feil.
Zienna Skrevet 26. mars 2016 Forfatter #9 Skrevet 26. mars 2016 15 minutter siden, Fjaselina skrev: Dersom du presenterer det rett, vil ho forstå at ho har vore med før, no er det dei yngste som må få lov. Du har rett, måten jeg presenterer det på er viktig. Tenkte å være så direkte at jeg forteller henne at jeg er redd at det vil være urettferdig, at hun og jeg har vært på så mange turer sammen, at det kanskje er greit at de to små får en tur sammen med meg nå. 1
Alethia Skrevet 26. mars 2016 #10 Skrevet 26. mars 2016 Må dere dra til et land som er så ekstremt varmt da?
Zienna Skrevet 26. mars 2016 Forfatter #11 Skrevet 26. mars 2016 3 minutter siden, Alethia skrev: Må dere dra til et land som er så ekstremt varmt da? Godt poeng Har tenkt på det, men vet ikke hvor. De har jo hørt om dette "syden" hvor alle er, så "syden" må det i hvert fall være.
Alethia Skrevet 26. mars 2016 #12 Skrevet 26. mars 2016 2 minutter siden, Zienna skrev: Godt poeng Har tenkt på det, men vet ikke hvor. De har jo hørt om dette "syden" hvor alle er, så "syden" må det i hvert fall være. Er utrolig dårlig på sånt, haha. Men tenker at det sikkert er noen steder som er bedre enn andre temperaturmessig. Skjønner situasjonen likevel. Er nok litt vanskelig.
Zienna Skrevet 26. mars 2016 Forfatter #13 Skrevet 26. mars 2016 1 minutt siden, Alethia skrev: Er utrolig dårlig på sånt, haha. Men tenker at det sikkert er noen steder som er bedre enn andre temperaturmessig. Skjønner situasjonen likevel. Er nok litt vanskelig. Jeg skal sjekke ut, for du har så visst et poeng. Hadde vært fint å ha dem alle tre sammen 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #14 Skrevet 26. mars 2016 For det første; jenta har jo vært med mange ganger og skjønner nok at det nå er noen annens tur. Og hvis hun ikke skjønner det nå så må hun bare gjøre det. Det er jo ikke en gang urettferdig ettersom hun har vært med mange ganger og de andre ikke har vært med på tur enda. For det andre; hvis du ikke trenger å dra i skoleferien så drar du i mai eller september, det er akkurat passe deilig i september. Høres ut som du kjenner temperaturen godt der du har din egen øy så dette vet du like godt som vi andre. Når det er sagt så vet jeg ikke om jeg hadde orket å ta med meg to så små barn på tur... (som jeg ikke er foreldre til) Anonymkode: c4a7e...730
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #15 Skrevet 26. mars 2016 35 minutter siden, Zienna skrev: Takk. Man blir usikker og er redd for å gjøre feil. Hadde du de samme tankene og usikkerheten m.h.t de to andre når det kun var hun eldste som var med? Anonymkode: aeb8e...572 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #16 Skrevet 26. mars 2016 Hva med å ta med alle barnebarna til Gran Canaria i sommerferien? Der er det vel ganske jevn temperatur hele året, og ikke så varmt om sommeren som i Hellas. Ellers vil 13-åringen sikkert forstå at de er de andre sin tur nå, siden hun har fått være med på flere turer tidligere. Anonymkode: eb9a3...ab5 1
Zienna Skrevet 26. mars 2016 Forfatter #17 Skrevet 26. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det første; jenta har jo vært med mange ganger og skjønner nok at det nå er noen annens tur. Og hvis hun ikke skjønner det nå så må hun bare gjøre det. Det er jo ikke en gang urettferdig ettersom hun har vært med mange ganger og de andre ikke har vært med på tur enda. For det andre; hvis du ikke trenger å dra i skoleferien så drar du i mai eller september, det er akkurat passe deilig i september. Høres ut som du kjenner temperaturen godt der du har din egen øy så dette vet du like godt som vi andre. Når det er sagt så vet jeg ikke om jeg hadde orket å ta med meg to så små barn på tur... (som jeg ikke er foreldre til) Anonymkode: c4a7e...730 Til det siste først: du er garantert ikke blitt bestemor enda! Det er ikke et ork, bare et stort privilegium å få ha dem sammen med meg. Å gi dem opplevelser som kan huskes når jeg ikke er. Jeg har reist og opplevd nok på egenhånd hånd før jeg ble farmor, og har ikke lengselen for "frihet" lenger i meg. Grekerne sier alltid september er best, også for barn. Da er det god temp i havet, og livet er generelt roligere. Det kan godt være at jeg velger meg september sammen med barna 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #18 Skrevet 27. mars 2016 11 timer siden, Zienna skrev: Til det siste først: du er garantert ikke blitt bestemor enda! Det er ikke et ork, bare et stort privilegium å få ha dem sammen med meg. Å gi dem opplevelser som kan huskes når jeg ikke er. Jeg har reist og opplevd nok på egenhånd hånd før jeg ble farmor, og har ikke lengselen for "frihet" lenger i meg. Grekerne sier alltid september er best, også for barn. Da er det god temp i havet, og livet er generelt roligere. Det kan godt være at jeg velger meg september sammen med barna Hehe, nei jeg er ikke bestemor enda, og jeg håper det enda er noen år til :-) Jeg kommer nok til å ta med meg mine barnebarn på tur jeg også, men jeg tror neppe jeg ønsker å ta med meg en treåring. Men det er nå min greie :-) Vi var selv i Hellas i september i fjor og det var kjempedeilig! Anonymkode: c4a7e...730 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #19 Skrevet 27. mars 2016 Jeg synes det er ok at du bare tar med de minste. Men dersom du vil ha med alle tre, kan dere ikke dra i høstferien eller vinterferien? Eller dra til et sted det ikke er så varmt? Man trenger ikke nødvendigvis dra til utlandet for å få en fin ferie Anonymkode: b6e29...94f 1
skruf Skrevet 27. mars 2016 #20 Skrevet 27. mars 2016 Hvis du har økonomi til det; hva med å ta to turer? En tur i skoleferien med eldste barnebarn og en tur med de to minste i f.eks september? Jeg gjorde det i fjor med døtrene mine, tok ei uke med hver til Hellas. Ikke noe spesiell grunn til det, men jeg hadde rett og slett lyst på ei uke helt alene sammen med hver av de. De begynner å bli så store nå, så jeg hadde lyst på ei skikkelig kvalitetsuke med hver av de der det bare var oss og jeg hadde fullt fokus på hver enkelt. Det trenger nødvendigvis ikke bli så dyrt, særlig ikke hvis du reiser utenfor sesong, unngå fellesferien. Jeg kjøpte bare flybillettene, ene turen bodde vi hos noen vi kjenner på Kreta, andre turen tok jeg direkte kontakt med et lite familiedrevet hotell der jeg kjenner eierene veldig godt og leide direkte via de og unngikk dermed charterselskapene. Veldig flott at du reiser på tur med barnebarna dine synes jeg, kunne ønske mine foreldre hadde gjort noe lignende 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå