Gå til innhold

Hund som markerer inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en tispe på 3,5 år. Hun er stueren og har vært det siden hun var ca 9 mnd. Problemet er at når vi er hos mine foreldre som har hund eller den hunden er hjemme hos oss, så markerer hunden vår seg. Hun tisser som oftest foran matskålen sin for å markere at maten er hennes, men kan også finne på å markere seg i sengen til foreldrene mine sin hund. 

Noen som har opplevd dette før? Noen tips til hvordan vi kan fikse det? 

Hun er alltid ute og tisser rett før vi gir hun mat når den andre hunden er i nærheten og de gangene jeg har sett at hun skal markere seg så bærer jeg hun ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville rett og slett ikke gitt henne anledning til det. Dvs jeg ville fått henne til å legge seg ned ved siden av meg og holdt henne der - gjerne stikke til henne en godbit innimellom som belønning for at hun blir liggende. Gjøre det om til en god vane: Besøk = ligge ved beina til mor.

Skal dere være lenge på besøk så kan dere jo ta henne med ut og lufte henne litt slik at hun får strekke på labbene og evt tisse om hun trenger det. Men ellers ville jeg trent inn en slik vane. Samt også passe på at når den andre hunden er på besøk hos dere så fjernes mat, leker og tyggebein så det ikke blir noen grunn til stress og ressursforsvar hos din hund.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...