Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er ei jente på 21år som har vært sammen med kjæresten i 2år - men nå kjenner jeg at sexlysten er helt borte. Jeg vet at sexlysten går opp og ned, men det er NULL. Jeg føler ikke for nærhet en gang. Jeg elsker jo sex, men sant skal sies at jeg aldri har trengt sex så lenge jeg ikke har vært i et forhold - sølibat har aldri vært et problem. 

Men jeg vil jo gjerne ha sexlysten tilbake, da. Noe jeg kan gjøre? (en annen ting er at jeg har nettopp tatt inn pstav, vet det kan ha noe å si. Håper likevel det er noe jeg kan gjøre).

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det første jeg tenkte på er om du bruker hormonprevensjon og du sier selv at du nettopp har satt inn p-stav. Det er velkjent at mange får nedsatt sexlyst av hormonprevensjon så jeg vil tro det er sannsynlig at dette er synderen. Selv må jeg bare helt unngå alt av hormonprevensjon om jeg ønsker et aktiv sexliv, for uansett hva jeg bruker mister jeg helt lysten og det er veldig frustrerende. Jeg skjønner at p-stav er litt mer omstendelig enn p-piller og annet som du bare kan bestemme deg for å slutte med for å se hva som skjer. Hvis jeg var deg ville jeg ventet noen måneder for å se om det blir bedre (og samtidig også forklart kjæresten din at du tror det er p-staven, men vil vente litt og se slik at han er inneforstått med at du i disse månedene kanskje ikke har særlig lyst, men at det forhåpentligvis er forbigående). Om du ikke merker noen bedring etter noen måneder ville jeg tatt det opp med legen og fått den tatt ut.

Anonymkode: a148b...376

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det første jeg tenkte på er om du bruker hormonprevensjon og du sier selv at du nettopp har satt inn p-stav. Det er velkjent at mange får nedsatt sexlyst av hormonprevensjon så jeg vil tro det er sannsynlig at dette er synderen. Selv må jeg bare helt unngå alt av hormonprevensjon om jeg ønsker et aktiv sexliv, for uansett hva jeg bruker mister jeg helt lysten og det er veldig frustrerende. Jeg skjønner at p-stav er litt mer omstendelig enn p-piller og annet som du bare kan bestemme deg for å slutte med for å se hva som skjer. Hvis jeg var deg ville jeg ventet noen måneder for å se om det blir bedre (og samtidig også forklart kjæresten din at du tror det er p-staven, men vil vente litt og se slik at han er inneforstått med at du i disse månedene kanskje ikke har særlig lyst, men at det forhåpentligvis er forbigående). Om du ikke merker noen bedring etter noen måneder ville jeg tatt det opp med legen og fått den tatt ut.

Hm, takk! Jeg har gått på pilla i 5 år, og jeg begynte å bli dårlig på å huske den og slik - og da ble det pstav som som ble beste alternativ. Håper virkelig det kommer tilbake, for det tærer jo på forholdet også. Spesielt når han jobber i forsvaret og vi egentlig ikke ser hverandre så ofte..

AnonymBruker
Skrevet

Spiral kan være et godt alternativ hvis problemet er å huske på. Hormonene virker kun lokalt (evt kan man velge kobberspiral) og spiral kan fint brukes selv om man ikke har fått barn. :)

AnonymBruker
Skrevet
Den 25.3.2016 at 21.35, AnonymBruker skrev:

Spiral kan være et godt alternativ hvis problemet er å huske på. Hormonene virker kun lokalt (evt kan man velge kobberspiral) og spiral kan fint brukes selv om man ikke har fått barn. :)

Er ikke det helt forferdelig å sette inn?

Anonymkode: 1f912...de7

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det helt forferdelig å sette inn?

Anonymkode: 1f912...de7

Satt inn spiral for to år siden. Tenker ikke å skremme vannet av deg nå, men jo den gjorde vondt - men bare i bortimot 2-3 sekunder. For meg så blødde jeg også konstant i 2mnd, men etter det var det totalt slutt på menstruasjon og tidligere bivirkninger.

Skrevet
2 timer siden, Lauge skrev:

Satt inn spiral for to år siden. Tenker ikke å skremme vannet av deg nå, men jo den gjorde vondt - men bare i bortimot 2-3 sekunder. For meg så blødde jeg også konstant i 2mnd, men etter det var det totalt slutt på menstruasjon og tidligere bivirkninger.

Har tatt inn p-stav nå og blødd 3 uker i strekk, nesten 4.. himmla slitsomt! Men humøret mitt er helt forandret med staven, følelsen er forandret for alt og og bare går til helvette :-/ Håper det kan forsvinne..

Skrevet
6 timer siden, Worcy skrev:

Har tatt inn p-stav nå og blødd 3 uker i strekk, nesten 4.. himmla slitsomt! Men humøret mitt er helt forandret med staven, følelsen er forandret for alt og og bare går til helvette :-/ Håper det kan forsvinne..

Da ville jeg definitivt forsøkt annen prevensjon. Slik går det jo ikke an å ha det! :-(

Jeg brukte p-plaster fra jeg var 16 til jeg satt inn spiral. Det fungerte likt som pilla, bare at man bytter plaster én gang i uken. Så kan du ha alarm på telefonen f.eks. Det var veldig greit, men selvfølgelig; du går jo konstant rundt med plaster på kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...