Gå til innhold

Har du vært på Amadores? (gran canaria)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å sole seg toppløs på stranden der?

Anonymkode: efb6a...acc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei. I Spania/GC kler man seg anstendig på stranden. Amadorrs stranden er og kraftig oppskrytt. Mange strender er betydelig bedre. 

Anonymkode: 5938a...886

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. I Spania/GC kler man seg anstendig på stranden. Amadorrs stranden er og kraftig oppskrytt. Mange strender er betydelig bedre. 

Hvor på Gran Canaria vil du anbefale da?

AnonymBruker
Skrevet

Gran Canaria er så fryktelig harry. 

Anonymkode: d7666...595

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vanlig med toppløs der.

• Liker 1
Skrevet

Når jeg får tenkt meg om så har jeg sett endel voksne kvinner som har solt seg toppløs der. Stolene ligger såpass inntil hverandre. Det kan være derfor at det lite toppless-soling.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor på Gran Canaria vil du anbefale da?

Stranden på Amfi eller Puerto Rico stranden. Eller stranden i Patalavaca. Nedenfor Don Paco/Doniana. Eller reise ned i sandynene i Maspalomas. Sistnevnte kan du finne områder for deg selv, om du vil sole toppløs, eller skal der være en strand for tekstilløs soling i Playa ett eller annet sted. Aner ikke hvor den er. 

Mange soler seg på hotelene. Amadores er tettpakket av de mest fjollete på hele GC, knall varm, og særdeles steinete og ekkel å bade på. Sengene står opp på hverandre og enkelte menn går og glor... solnedgangen er nydelig fra Amadores stranden.... 

Skrevet (endret)
Den ‎25‎.‎03‎.‎2016 at 20.44, AnonymBruker skrev:

Jaha? Hvor har du dette fra?!
Jeg var på Amadores tre ganger denne uka, og alle gangene var det toppløse damer der; både nordmenn og kanariere "like ille".

Min favorittstrand i området er egentlig den på Anfi del Mar, men nå har de satt så mange solsenger der at man ligger sild i tønne. På Amadores er det mer luft, derfor har jeg valgt denne stranda denne sesongen.

Endret av lillesky
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Amadores stranden er kjempefin! Hvit sand som er "importert" fra karibien. Den fineste jeg har vært på på Gran Canaria. Var der nylig og det var veldig mange norske eldre damer (60 årene og oppover) som solte seg toppløse. Sikkert fra andre land også, men la spesielt merke til de som snaket norsk. Overasket meg litt og jeg er ikke så fan av det, men folk får gjøre som de vil. Stranden er i allefall helt herlig, med hvit sand og turkisblått vann.

Anonymkode: d9121...17e

AnonymBruker
Skrevet
Den 25 Mar 2016 at 20.44, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det uanstendig å sole seg toppløs? 

Anonymkode: a8bfb...110

Gjest Rocka69
Skrevet

Amadores er en kjempefin strand. Ikke den beste stranda på GC-det er Las Canteras i Las Palmas - en av Spanias beste. Men Amadores er regnet som en av de beste strendene på GC hvis man ser bort i fra Las Canteras.  Du kan fritt sole deg toppløs på Amadores og på andre strender både Puerto Rico, Puerto Mogan, Anfi Del Mar - ja alle strender, det er ingen som sier noe. Har vært på Amardores bort i mot 100 ganger fordelt på x-antall ferier.  Deler av Maspalomas-stranden er er nakenstrand. Og etter ryktene i sanddynene gjør folk mer enn bare å sole seg nakne. 

Egentlig så er nudisme tillatt på alle strender i hele Spania, etter en dom i spansk høyesterett som sier at nudisme er en ytring og dermed beskyttet av den spanske grunnlovens bestemmelser om ytringsfrihet.  Men her bør man se det an, har flertallet tildekket sitt underliv så gjør man som resten - er det mange derimot nakne - kan man gjøre som man selv ønsker det. Er alle nakne, så skal man selv være naken. 

Så å sole seg toppløs, er helt uproblematisk

http://www.canariajournalen.no/Nyheter/Kanarioeyene-tillater-nakenhet-paa-nesten-alle-strenderkenstrender-i-Maspalomas

Skrevet
Den ‎10‎.‎04‎.‎2016 at 12.10, TalithaG skrev:

Importert sand...? 

Det er vel stranden på Anfi del mar hun mener.

Der er (helt riktig) deler av sanden importert fra karibien...

• Liker 1
Skrevet

Det var mange som både solte seg og badet toppløse på Amadores og stranden i Puerto Rico når jeg var der for et par år siden. Virket som om det var ganske vanlig. 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Østlandet skrev:

Det er vel stranden på Anfi del mar hun mener.

Der er (helt riktig) deler av sanden importert fra karibien...

Amadores stranden har også importert sand fra karibien, det er en "man made Beach"

Beaches

The beach at Amadores is manmade, with crushed coral sand imported from the Caribbean for a real touch of the tropics! Translating as ‘Lovers’ Beach’, Playa de Amadores is a romantic haven, with strict rules against loud music or ball games. Despite this, it’s also a popular spot for families due to the soft sand and safe swimming conditions for children. The beach is conveniently backed by restaurants and bars offering a choice of refreshments.

https://www.icelolly.com/destinations/spain/canary-islands/gran-canaria/amadores

This is a big and busy man-made beach, built around 2002 and with crushed coral sand imported from the Caribbean. Sand imported from the Sahara (for beaches such as Puerto Rico & Mogan) would become too hot to touch during the day as is our own volcanic sand.Being of coral sand no matter how hot the day you can walk barefoot or sit on the sand without burning. I remember how uncomfortable it was 10 years ago, like lying on tiny pebbles but over the years he ocean has ground it down so it's much finer now.

http://www.canaryforum.com/2/index.php/guides-beaches/48-amadores

Anonymkode: d9121...17e

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel noe man bør prøve før man dør.  Sole seg uten en eneste tråd.  Og da er Maspalomas-stranden veldig grei når man først er på Gran Canaria.  Når man har gjort det noen ganger (Som jeg) skjønner man ikke hvorfor man før solte seg med tøy.  Slipper å ta med badetøy.  Får ingen striper. Herlig frihetsfølelse.

Anonymkode: f5c99...eb4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...