AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #1 Skrevet 26. mars 2016 Jeg er 6 fullgåtte uker imorgen, og i går begynte jeg å spotte ørlite grann lysebrunt sammen utfloden. Vet at slimhinnene er sarte ved graviditet, og i tillegg var jeg så smart at jeg bar 4-åringen og 2 tunge sekker opp en lang bakke til hytta fredagskveld. Morgenen etter kom den brune utfloden. Det er ikke mye, men kommer pittelitt når jeg tørker meg. Har googlet meg frem til at det kan være starten på en SA/MA, eller ingenting. Kanskje en liten blødning etter anstrengelsen av bæringen. Men hvilken av disse scenarioene er mest sannsynlig, eller er det rett og slett bare 50/50? Blir noen lange uker nå...her jeg bor er det 2,5 time til nærmeste private UL, og jeg kan ikke ta en hel dag fri på jobb for å dra dit. Må jeg virkelig vente helt til OUL for å se hva som evt skjer, selv om det er en MA? Kan jo ikke være sunt å gå 13-14 uker med en MA? Får aldri kranglet meg til UL her på legesenteret, de har det altfor travelt til å bry seg om en mulig tidlig SA/MA. Anonymkode: df80c...4e0
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #2 Skrevet 26. mars 2016 Hadde også litt brun utflod, og blødde litt brunt noen dager og etter sex tidlig i svangerskapet. Kontaktet lege, som tok blodprøver med noen dagers mellomrom for å sjekke om nivåene steg. Nivåene steg, og jeg ble henvist til tidlig UL. Alt stod bra til med knøttet! Helt normalt å ha litt brun utflod i svangerskapet... Anonymkode: 701a2...3e6 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #3 Skrevet 26. mars 2016 Hvis du har en spontanabort vil du jo få mensen igjen. Anonymkode: 5d898...597
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #4 Skrevet 26. mars 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har en spontanabort vil du jo få mensen igjen. Anonymkode: 5d898...597 Ja, men ikke ved en MA... Anonymkode: df80c...4e0 1
Arkana Skrevet 26. mars 2016 #5 Skrevet 26. mars 2016 Jeg har ingen statistikk, men kan si at jeg hadde både brun utflod og blødninger i alle svangerskap og det gikk bra. Det er veldig vanlig å blø litt første trimester, pga alle hormonene som kroppen produserer. Hormonelle blødninger forsvinner vanligvis rundt uke 12 når morkaken overtar hormonproduksjonen (det gjorde det for meg også). 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #6 Skrevet 26. mars 2016 Jeg hadde en liten blødning i uke 6. Fikk komme inn til UL og fikk se et bankende hjerte. Hadde en del brun utfold i ukene som fulgte. Det var i følge legen helt vanlig. Resultatet blir to år i mai. Krysser fingrene for at det går bra. Anonymkode: f4d14...901 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #7 Skrevet 26. mars 2016 Det er normalt. Men er vanskelig å si hva som er mest sannsynlig. Jeg hadde brun utflod etter samleie i uke 7/8, det var starten på en SA. Men man kan også ha brunt utflod av maaange grunner. Alt er mest sannsynlig bra:-) Anonymkode: a5451...91c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #8 Skrevet 27. mars 2016 Det har i dag gått over til friskt rosa tyntflytende blod. Ikke rødt som vanlig blod, men regner med det kommer. Ingen smerter. Nå er jeg rett og slett skikkelig lei meg. Anonymkode: df80c...4e0
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #9 Skrevet 27. mars 2016 Jeg hadde brun utflod i uke 9, og googlet for harde livet for å finne ut hva det kunne bety. Hadde ikke UL før i uke 12. Ble beroliget av alle svarene om at det er gammelt blod, helt ufarlig etc etc. Kom inn på UL i uke 12 og når hun spurte om jeg hadde hatt noen blødninger sa jeg nei, kun litt brun utflod. Allerede da var hun redd for at det var en MA. Tok ultralyd og hjertet til fosteret hadde sluttet å slå i uke 9. Neste gang jeg er gravid vil jeg heller forvente det verste og bli overrasket og glad hvis det ender bra, istedenfor å tro at det ikke er verdt å bekymre seg over så plutselig få den dårlige nyheten. Det var noen kjipe dager. Håper det samme ikke skjer med deg! Anonymkode: 18751...404
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #10 Skrevet 27. mars 2016 Jordmoren jeg hadde fortalte at brun utflod etterfulgt av rosa utflod/ litt blod er et kjent tegn for MA. SA medfører mye mer smerter. Får du dratt og sjekket deg? kjipt å være bekymret og lei seg og bare vente... Anonymkode: 18751...404
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #11 Skrevet 27. mars 2016 Selv om ikke legesenteret vil gi deg UL, så be om å måle hcg. Stiger den så er det ikke en MA :-) måles med noen dagers mellomrom Anonymkode: 959a7...3f7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #12 Skrevet 27. mars 2016 Jeg skal ringe lege på tirsdag etter påske. Akkurat nå har det liksom stoppet litt opp, kommer ikke så mye. Kjenner ingenting. Jeg tenker at det ikke er bra å gå lenge med en potensiell MA? Sånn i verste fall helt til OUL. Det kan de da ikke forvente??! Anonymkode: df80c...4e0
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #13 Skrevet 27. mars 2016 Ironien er at jeg sitter på sykehuset nå av helt andre grunner. Har bare lyst å dra noen etasjer ned å dundre på føde pol, selv om de er stengt i dag! Anonymkode: df80c...4e0
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #14 Skrevet 28. mars 2016 Tilbake til brun utflodlignende. Fortsatt ingen smerter. Kanskje litt murringer i ryggen om jeg kjenner etter. Knallpositiv test imorrest. Kjenner jeg blir helt sprø. Anonymkode: df80c...4e0
mjauritz Skrevet 28. mars 2016 #15 Skrevet 28. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tilbake til brun utflodlignende. Fortsatt ingen smerter. Kanskje litt murringer i ryggen om jeg kjenner etter. Knallpositiv test imorrest. Kjenner jeg blir helt sprø. Anonymkode: df80c...4e0 Men hvis dette har vart over flere dager så syntes jeg du burde få sjekket det ut altså! Om de nekter deg når du ringer inn, så kanskje en privat UL? Om ikke annet enn for å få roet deg ned
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #16 Skrevet 28. mars 2016 Betrodde meg til en legeveninne, hun kunne ta meg inn til UL her om 2 uker. Må bare belage meg på å vente de 2 ukene. Privat UL er som sagt en dagstur og fri fra jobb unna. Blir lange 2 uker. Anonymkode: df80c...4e0
LindaM Skrevet 28. mars 2016 #17 Skrevet 28. mars 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Betrodde meg til en legeveninne, hun kunne ta meg inn til UL her om 2 uker. Må bare belage meg på å vente de 2 ukene. Privat UL er som sagt en dagstur og fri fra jobb unna. Blir lange 2 uker. Anonymkode: df80c...4e0 Ring heller fastlege i morgen og be om blodprøve med et par dagers mellomrom der de måler stigningen av hcg. Det gir deg en veldig god pekepinn på om det er voksende liv. Det skal stige betraktelig i starten. Selv hadde jeg forresten brun utflod i uke 8 med førstemann. Han er straks 4 år nå
Mammabamma Skrevet 28. mars 2016 #18 Skrevet 28. mars 2016 Jeg trodde det gikk til helvete med sistemann da jeg hadde maveknip og brun utflod i uke 6. Jeg hadde en kraftig soppinfeksjon.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #19 Skrevet 28. mars 2016 Det var desverre akuratt sånn min spontanabort i uke 5/6 startet. Leste på nett at det var vanlig så lot meg ikke stresse, og etter fire fem dager kom det spotting av friskt blod på morgenen som ga seg etter noen timer før det kom et virkelig blodbad og foster morkake osv som rant ut på kvelden og de påfølgende dagene Krysser fingrene for deg! Anonymkode: 43484...4be
Thefrost Skrevet 28. mars 2016 #20 Skrevet 28. mars 2016 Jeg hadde både blod og brunt utflod i begynnelsen av graviditeten og hadde det ganske lenge men alt bra her :-) Venter på fødsel :-) Kan nok gå begge veier men er ikke alltid det ender galt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå