Gå til innhold

Diverse maskiner som kortslutter - hva kan være årsaken? (delt fra Hvorfor er strømmen så dyrt)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

i stedet for å starte dette temaet på nytt, så skriver jeg det her. det kom ikke som et sjokk, men vaskemaskinen og andre el-artikler kortslutter, altså de slutter å virke i hjemmet etter kort tid. hva kan årsaken være til at diverse maskiner i hjemmet bare slutter å virke? i sikringskapet så bare slår bryteren seg av etter et el-artiklene kortslutter. hva kan årsaken være?

Anonymkode: dd0d7...b5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

i stedet for å starte dette temaet på nytt, så skriver jeg det her. det kom ikke som et sjokk, men vaskemaskinen og andre el-artikler kortslutter, altså de slutter å virke i hjemmet etter kort tid. hva kan årsaken være til at diverse maskiner i hjemmet bare slutter å virke? i sikringskapet så bare slår bryteren seg av etter et el-artiklene kortslutter. hva kan årsaken være?

Anonymkode: dd0d7...b5e

Vi opplever noe lignende hos oss - men da med lyspærer. Vi har perioder der det kan gå ti lyspærer på like mange dager, uavhengig av hvor ofte de ulike lampene, og dermed pærene, er brukt. Så kan det gå noen måneder til neste gang, så går alle pærene på noen dager igjen. Noen pærer går aldri, mens andre gjør det hver gang. Ser ikke bort ifra at det er noe galt med lampene, men det må jo ha noe med strømmen å gjøre når alle går samtidig. Tenker alltid at jeg må sjekke det ut hver gang det skjer, men glemmer det der jeg løper rundt på jakt etter pærer og stiger for å skifte dem ut :P

AnonymBruker
Skrevet

Det er overbelastning av sikringen. Dere må ha større kurs.

Anonymkode: b7c9a...178

• Liker 2
Skrevet

Mistenker at dere kjøper dårlige hvitevarer. Kjøp kvalitet.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er overbelastning av sikringen. Dere må ha større kurs.

Og jordfeilbryter. Uansett, ring elektriker. Det kan være brannfarlig.

Skrevet

Hos oss går sikringene hele tiden, spesielt på kjøkkenet når vi lager mat! Elektriker sa det var nesten "umulig" og lage ny kurs.....så vi droppa det. Men altså, vi får jo ikke laget middag omtrent, så noe må gjøres. 

Gjest Blondie65
Skrevet

Umulig å lage ny kurs er det ikke, men dere må nok ha ny stigeledning. Det blir dyrt.

Tegn på overbelastning av kurser er at sikringene er varme. 

Men av og til dør el utstyr uten for svake kurser. Et par år gammelt kjøleskap sa bare tak for seg i fjor. Ingen god grunn - det var bare å skaffe nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...