bippo Skrevet 26. mars 2016 #1 Skrevet 26. mars 2016 Hei! Jeg har veldig lyst til å begynne å jogge med hunden min, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem for å venne han til det. Jeg prøvde en gang i fjor sommer, og da nektet han å gå på tur med meg i to uker etterpå, for han stolte ikke på meg, hahah. Men jeg startet kanskje litt hardt (5 km), så jeg vil ikke gjøre samme feilen i år. Han er en (snart) 2 år gammel golden retriever. Han liker å løpe, men han tror stort sett at jeg inviterer til lek når jeg løper, så da løper han foran meg, sidelengs, og hopper på meg. Det blir fort litt klønete, kan man si. Hvordan kan jeg varme han opp til løping? Hvordan trener jeg han opp til å ikke hoppe på meg når vi løper? Og er det en spesiell sele eller potesokker eller noe sånt han bør ha når han løper? På forhånd takk for svar
Lyckeliten Skrevet 26. mars 2016 #2 Skrevet 26. mars 2016 Jeg startet med å lære hunden å gå pent ved siden av meg på venstre side. Når dette satt helt hos hunden begynte vi å trene på å løpe. Tok ganske mange løpeturer før hun skjønte at løpingen inne betydde lek. Det ble ikke akkurat noen treningsturer for meg, men nå skjønner hun at hun skal løpe rett ved siden av meg på venstre side
bippo Skrevet 27. mars 2016 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2016 12 timer siden, Lyckeliten skrev: Jeg startet med å lære hunden å gå pent ved siden av meg på venstre side. Når dette satt helt hos hunden begynte vi å trene på å løpe. Tok ganske mange løpeturer før hun skjønte at løpingen inne betydde lek. Det ble ikke akkurat noen treningsturer for meg, men nå skjønner hun at hun skal løpe rett ved siden av meg på venstre side Takk for svar! Kan prøve på det
Sirah Skrevet 27. mars 2016 #4 Skrevet 27. mars 2016 Min hund er veldig praktisk å ha med på løpetur. Den insisterer nemlig på veldig mange "lukte på ting"-pauser slik at jeg får igjen pusten 😂 Neida.. Jeg lærte den å gå fint på plass og så tok vi forsiktig å økte farten. Nå løper den gjerne ved siden av. Helt til den finner noe å lukte på
bippo Skrevet 27. mars 2016 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2016 Et øyeblikk siden, Sirah skrev: Min hund er veldig praktisk å ha med på løpetur. Den insisterer nemlig på veldig mange "lukte på ting"-pauser slik at jeg får igjen pusten 😂 Neida.. Jeg lærte den å gå fint på plass og så tok vi forsiktig å økte farten. Nå løper den gjerne ved siden av. Helt til den finner noe å lukte på Haahaha min er også sånn, han MÅ lukte, så jeg er litt redd for å få sånne bråstopp som gjør at jeg flyr på snørra Han kan helt fint stoppe rett foran meg nemlig. Jeg får prøve det Vanskeligste er vel å få han til å gå fint, for han er et skikkelig vimsehode og vil helst gå i sikksakk.
Sirah Skrevet 27. mars 2016 #6 Skrevet 27. mars 2016 2 minutter siden, bippo skrev: Haahaha min er også sånn, han MÅ lukte, så jeg er litt redd for å få sånne bråstopp som gjør at jeg flyr på snørra Han kan helt fint stoppe rett foran meg nemlig. Jeg får prøve det Vanskeligste er vel å få han til å gå fint, for han er et skikkelig vimsehode og vil helst gå i sikksakk. Ja min bare parkerer Bråstopp! Har nesten gått på trynet noen ganger ja 😂 Min gikk veldig vimsete i begynnelsen. Fikk jogga 10 meter så var det snusepause/snuble i hunden pause. Etterhvert som den mer "skjønte greia" så jogger den på med friskt mot. Nå diskuterer vi mest farta egentlig. Den mener nemlig at jeg løper for sakte
Sapientia Skrevet 27. mars 2016 #7 Skrevet 27. mars 2016 Mine løper foran meg, har de i trekkbelte og kortsele. Og her er det snuseforbud så lenge jeg jogger. Startet med intervaller der jeg ikke jogget så lenge av gangen. Mine lærte og oppføre seg som jeg ønsker i løpet av et par turer, men nå er de vant til å løpe foran å trekke sykkel, kickbike, vogn og slede og da er det ikke noe som heter stoppe for å snuse. Så godt mulig jeg har hatt en fordel der. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå