EvaLena Skrevet 26. mars 2016 #1 Skrevet 26. mars 2016 Jeg har to barn boende fast hos meg. De er begge voksne, litt over 20 begge to. De har jobb og venner, men allikevel er de mye hjemme. Jeg jobber skift og det sliter en del på meg både fysisk og psykisk. Jobben er helt grei, men det er arbeidstidene som er pyton etter 15 år. Jeg er til tider så lei av å ha barna hjemme, føler veldig for å bo for meg selv. Samtidig må jeg få si at jeg elsker ungene mine over alt på jord. De har bare meg som omsorgsperson, faren deres vil ikke ha noe med de å gjøre. Sånn har det vært i over 7 år. Sånn vil det fortsette å være også. Jeg føler ikke for å bli kvitt de for godt, kaste de ut. De bor hos meg for å legge seg opp egenkapital. Er det vanlig å bli litt lei egen barn innimellom eller er jeg rett og slett en dårlig mamma? Jeg får veldig dårlig samvittighet når jeg tenker tanken, men føler så for å være helt FRI innimellom. Når de begge er borte en hel kveld så føler jeg meg som i den syvende himmel, men tenker jo på de også. Jeg har alltid vært en hønemor og ønsker de alt godt 😍 1
Million Skrevet 26. mars 2016 #2 Skrevet 26. mars 2016 (endret) Jeg må vel si at det ER lov å føle litt på det der at "Nå er oppdrager-jobben min gjort" mht barna, når de er passert 20. Da er det lov å bli littegranne lei av å ha dem hjemme i blant, uten at noen skal si du er "dårlig mor" av den grunn. Det synes ikke jeg du er iallfall. Om du ikke direkte hiver dem ut, så trøst deg med at det sannsynligvis ikke er lenge igjen nå før de flytter frivillig. Jeg var 23 når jeg flyttet hjemmefra, bestevenninnen min var 22. Så barna dine er nok i rett alder. Betaler barna i det minste for seg hjemme da? Du skriver at de har jobb? Hvis de ikke betaler for seg, kan du jo innføre det hjemme. Da skal du se de begynner å tenke litt på det å flytte på egenhånd ganske raskt ;-) Endret 26. mars 2016 av Million 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #3 Skrevet 26. mars 2016 Ungene dine er over 20år, og de bor hjemme! Klart at du er lei da, u er ikke en dårlig mamma for det! På tide at barna flytter ut! Hva med om de finner noe sammen for eksempel? Anonymkode: f6caf...81f 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #4 Skrevet 26. mars 2016 Barn? De er voksne mennesker, be dem flytte ut. Anonymkode: 2b709...e40 8
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #5 Skrevet 26. mars 2016 4 minutter siden, Million skrev: Betaler barna i det minste for seg hjemme da? Du skriver at de har jobb? Jeg tipper TS lar seg utnytte. «Barna» skal jo spare til egenkapital, derfor snylter på de henne. Det er faktisk ingen som har vondt av å leie noen år mens de sparer til egenkapital. Det er ikke slik at alle må flytte hjemmefra og rett inn i en leilighet de kjøper selv. Anonymkode: 2b709...e40 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #6 Skrevet 26. mars 2016 Et øyeblikk siden, EvaLena skrev: Jeg har to barn boende fast hos meg. De er begge voksne, litt over 20 begge to. De har jobb og venner, men allikevel er de mye hjemme. Jeg jobber skift og det sliter en del på meg både fysisk og psykisk. Jobben er helt grei, men det er arbeidstidene som er pyton etter 15 år. Jeg er til tider så lei av å ha barna hjemme, føler veldig for å bo for meg selv. Samtidig må jeg få si at jeg elsker ungene mine over alt på jord. De har bare meg som omsorgsperson, faren deres vil ikke ha noe med de å gjøre. Sånn har det vært i over 7 år. Sånn vil det fortsette å være også. Jeg føler ikke for å bli kvitt de for godt, kaste de ut. De bor hos meg for å legge seg opp egenkapital. Er det vanlig å bli litt lei egen barn innimellom eller er jeg rett og slett en dårlig mamma? Jeg får veldig dårlig samvittighet når jeg tenker tanken, men føler så for å være helt FRI innimellom. Når de begge er borte en hel kveld så føler jeg meg som i den syvende himmel, men tenker jo på de også. Jeg har alltid vært en hønemor og ønsker de alt godt 😍 Du er god mamma, som tydeligvis tenker på det beste for dine barn, bra!! Anonymkode: ab783...7fc 8
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #7 Skrevet 26. mars 2016 Et øyeblikk siden, Million skrev: Jeg må vel si at det ER lov å føle litt på det der at "Nå er oppdrager-jobben min gjort" mht barna, når de er passert 20. Da er det lov å bli littegranne lei av å ha dem hjemme i blant, uten at noen skal si du er "dårlig mor" av den grunn. Det synes ikke jeg du er iallfall. Om du ikke direkte hiver dem ut, så trøst deg med at det sannsynligvis ikke er lenge igjen nå før de flytter frivillig. Jeg var 23 når jeg flyttet hjemmefra, bestevenninnen min var 22. Så barna dine er nok i rett alder. Betaler barna i det minste for seg hjemme da? Du skriver at de har jobb? Hvis de ikke betaler for seg, kan du jo innføre det hjemme. Da skal du se de begynner å tenke litt på det å flytte på egenhånd ganske raskt ;-) Enig Anonymkode: ab783...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #8 Skrevet 26. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er god mamma, som tydeligvis tenker på det beste for dine barn, bra!! Det er ikke så bra å oppdra barn til å bli uselvstendige, parasittære voksne. Anonymkode: 2b709...e40 3
EvaLena Skrevet 26. mars 2016 Forfatter #9 Skrevet 26. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tipper TS lar seg utnytte. «Barna» skal jo spare til egenkapital, derfor snylter på de henne. Det er faktisk ingen som har vondt av å leie noen år mens de sparer til egenkapital. Det er ikke slik at alle må flytte hjemmefra og rett inn i en leilighet de kjøper selv. Anonymkode: 2b709...e40 De betaler ikke hjemme, men de får ikke klær og ting de trenger av meg lenger. Eldste betaler all maten sin selv også. Minste går på skole + en jobb, så det er begrenset hva hun har av inntekt. For meg så er det viktig at de skal slippe å betale leie i flere år. Det er svindyrt å leie her vi bor og da får de ikke mulighet til å spare en eneste krone. Begge har bil og betaler alt på den selv. De får heller ikke penger av meg hvis de går tom. Da låner de, men jeg krever at de betaler tilbake når de får lønn. Dette skjer veldig sjelden. 8
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #10 Skrevet 26. mars 2016 1 minutt siden, EvaLena skrev: De betaler ikke hjemme Da er det på tide at den eldste begynner. Anonymkode: 2b709...e40 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #11 Skrevet 26. mars 2016 1 minutt siden, EvaLena skrev: For meg så er det viktig at de skal slippe å betale leie i flere år. Det er svindyrt å leie her vi bor og da får de ikke mulighet til å spare en eneste krone. Du, til og med her i Oslo får man spart egenkapital om man er i jobb og leier. Den der kjøper jeg ikke. Det er god læring i å skru ned forbruket i noen år for å oppnå målet om egen bolig. Anonymkode: 2b709...e40 3
EvaLena Skrevet 26. mars 2016 Forfatter #12 Skrevet 26. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn? De er voksne mennesker, be dem flytte ut. Anonymkode: 2b709...e40 De er jo barna mine uansett alder da. Jeg ber de ikke flytte ut før de vil det selv. Jeg tviler faktisk på at de stortrives med å bo hjemme, men så lenge de sparer seg opp så er det bra for de. 4
EvaLena Skrevet 26. mars 2016 Forfatter #13 Skrevet 26. mars 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ungene dine er over 20år, og de bor hjemme! Klart at du er lei da, u er ikke en dårlig mamma for det! På tide at barna flytter ut! Hva med om de finner noe sammen for eksempel? Anonymkode: f6caf...81f At de bor sammen trur jeg ikke vil være ett godt sjakktrekk for noen av de. De er så forskjellige at det blir helt håpløst 😊
Lammelåret Skrevet 26. mars 2016 #14 Skrevet 26. mars 2016 Har dere snakket om dette? Har dere en avtale om hvor lenge de kan bo hjemme? Når de bor hjemme for å spare penger til bolig, er det vel naturlig at en viss sum trekkes fra lønnskontoen hver måned, evt at de betaler "husleie" som går rett til en sparekonto i deres navn. Og at dere har satt en sum eller en dato for når tiden for å bo hjemme tar slutt. Ellers kan det ta lang tid.. Jeg synes ikke du er egoistisk.Tvert imot er det naturlig at man skyver barna mer og mer fra seg når de er passert 18 og 20. Ikke ha dårlig samvittighet for at du trenger tid for deg selv.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #15 Skrevet 26. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så bra å oppdra barn til å bli uselvstendige, parasittære voksne. Anonymkode: 2b709...e40 Enig,men jeg ser ikke noe problem at de bor hjemme å sparer til egen andel. Boligmarkedet er hard i disse dager, Men TS jeg synes de burde å betale huslei, da de jobber og ikke studere. Anonymkode: ab783...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #16 Skrevet 26. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Da er det på tide at den eldste begynner. Anonymkode: 2b709...e40 enig Anonymkode: ab783...7fc
Hactar Skrevet 26. mars 2016 #17 Skrevet 26. mars 2016 Du skriver at de låner penger av deg om de går tom. Har de en form for "tvungen" sparing som de ikke disponerer, eller betyr "tom" helt blakk? I så fall sparer de jo ikke til egenkapital, og det er på tide å ta husleie. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #18 Skrevet 26. mars 2016 Et øyeblikk siden, Hactar skrev: Du skriver at de låner penger av deg om de går tom. Har de en form for "tvungen" sparing som de ikke disponerer, eller betyr "tom" helt blakk? I så fall sparer de jo ikke til egenkapital, og det er på tide å ta husleie. Hun sier jo at det skjer veldig sjeldent. Men jeg er enig at elste man som jobber burde å begynne å betale husleie, da hun ikke studerer. Anonymkode: ab783...7fc
Hactar Skrevet 26. mars 2016 #19 Skrevet 26. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hun sier jo at det skjer veldig sjeldent. Men jeg er enig at elste man som jobber burde å begynne å betale husleie, da hun ikke studerer. Anonymkode: ab783...7fc Joda, men hvis de er tom for penger som i ingen penger noen steder, hvor er egenkapitalen?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #20 Skrevet 26. mars 2016 Et øyeblikk siden, Hactar skrev: Joda, men hvis de er tom for penger som i ingen penger noen steder, hvor er egenkapitalen? ja, og det er derfor jeg sier at hun som ikke studerer og som har jobb burde å betale husleie. Anonymkode: ab783...7fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå