AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #1 Skrevet 26. mars 2016 Hva ville du valgt? 1. Gammelt hus med renoveringsbehov (-ingen akutt), hvor man kan bo mens man renoverer. Garasje. Fin størrelse på en opparbeidet, inngjerdet hage. Rolig og ryddig nabolag. Ingen god utsikt. 2. Helt nytt hus hvor man kan flytte rett inn, med standard hvite løsninger (kjøkken, bad). Carport. Ingen hage, men en stor terrasse. OK nabolag, bortsett fra de to nærmeste naboene som har mye søppel og gammelt rot på hele tomten sin. (Ikke midlertidig rot, det har vært slik i mange år). Utsikt til hav fra 2.etg. Husene er ellers like stilmessig, har god planløsning og ligger i samme område. hva ville du valgt hvis dette var alternativene du hadde? 😊 ("Ingen" er ikke et alternativ 😉) Anonymkode: ec547...611
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #2 Skrevet 26. mars 2016 Jeg ville valgt nr 1. For meg er det en fordel at stedet jeg bor er tilpasset meg og min stil. Hvis jeg skulle flyttet inn i et splitter nytt hus, måtte jeg ha vært en del av hele prosessen i forhold til valg av kjøkken etc. Anonymkode: 3c730...8c9 3
Pinkee Skrevet 26. mars 2016 #3 Skrevet 26. mars 2016 1, hage og godt nabolag er gull i mine ører. Og, bedre med renovering mens man er ung, enn når man blir gammel, slik som det blir med hus nr 2. 2
Ms. Steele Skrevet 26. mars 2016 #4 Skrevet 26. mars 2016 Definitivt nr 1. Hage og ryddig nabolag er viktig for meg. Utsikt hadde nok vært mer viktig om det hadde vært snakk om en leilighet hvor jeg ble mer "inneklemt", og om jeg måtte gå opp i 2. etg for å se utsikten så hadde jeg nok latt være. Oppussing/renovering kan være vel så greit fordi da kan man få det slik man vil. Been there, done that og ble veldig fornøyd 3
listefyll Skrevet 26. mars 2016 #6 Skrevet 26. mars 2016 Kommer an på om dere har lyst til å renovere og tid og overskudd både tidsmessig og økonomisk. Har dere to kids på 2 og 4 år og sprenger budsjettet med et renoveringsobjekt uten å ha brukt drill og kappsag, går dere for nummer 2.
MiniMjau Skrevet 26. mars 2016 #7 Skrevet 26. mars 2016 Huset kan fikses på, naboer og utsikt kan du ikke forandre på. Vanskelig valg... Tror jeg hadde valgt hus nr 1, men hDde vært kjedelig og gi opp utsikten. Kan dere vente på flere hus som legges ut for salg? 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #8 Skrevet 26. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva ville du valgt? 1. Gammelt hus med renoveringsbehov (-ingen akutt), hvor man kan bo mens man renoverer. Garasje. Fin størrelse på en opparbeidet, inngjerdet hage. Rolig og ryddig nabolag. Ingen god utsikt. 2. Helt nytt hus hvor man kan flytte rett inn, med standard hvite løsninger (kjøkken, bad). Carport. Ingen hage, men en stor terrasse. OK nabolag, bortsett fra de to nærmeste naboene som har mye søppel og gammelt rot på hele tomten sin. (Ikke midlertidig rot, det har vært slik i mange år). Utsikt til hav fra 2.etg. Husene er ellers like stilmessig, har god planløsning og ligger i samme område. hva ville du valgt hvis dette var alternativene du hadde? 😊 ("Ingen" er ikke et alternativ 😉) Anonymkode: ec547...611 Definitivt nr 2, oppussing er drepen for alle forhold..... Anonymkode: b29bb...494 1
GammelKaktus Skrevet 26. mars 2016 #9 Skrevet 26. mars 2016 Hvis jeg måtte ha et hus så ville jeg valgt nr. 1 Hage og et bra nabolag er gull verdt når man har barn og det har jeg.
Gjest Sisti Skrevet 26. mars 2016 #10 Skrevet 26. mars 2016 Nr 2. Tenkte ikke over naboene på visning (pluss ene nabohuset var tomt), og da vi flyttet inn oppdaget vi at vi hadde rotete naboer på 3 sider (på begge sider av huset + på baksiden av huset). Ikke så pent, men vi har en fantastisk utsikt og jeg kan aldri tenke meg å flytte en plass uten utsikt lenger... Ikke er vi glade i verken hagearbeid eller oppussing heller. Hvorvidt hage er viktig kommer jo også an på hvordan nabolaget ellers er - her vi bor nå er det mange, mange lekeplasser på hele feltet, fotballbaner etc. Hadde det ikke vært det hadde kanskje hage blitt viktigere enn utsikt mtp at vi venter barn.
Anglofil Skrevet 26. mars 2016 #11 Skrevet 26. mars 2016 Nr. 1. Så lenge det ikke er akutt tenker jeg at jeg ville kjøpt dette. Også fordi det ville gitt meg sjansen til å renovere akkurat slik jeg ønsket å ha det. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #12 Skrevet 26. mars 2016 Nummer en. Hage er viktig og gode naboer, og når det ikke er akutt oppussingsbehov kan dere bruke tid på det og ender ikke opp med alt i hvite flater. Jeg har ikke hage nå, men hvis jeg hadde en ville jeg dyrket en del urter (det som er praktisk med urter er at man kan klippe de ned og tørke eller fryse når man drar på ferie). En jordbæråker klarer også å passe seg selv i noen uker, eller man kan be naboene /familie og venner høste av den. I tillegg kan man ha hund uten å passe utetider hele døgnet. Regner med at dere likevel vil ha kort vei til sjøen siden begge boligene ligger i samme nabolag. Men ville sjekket det eldste huset grundig før jeg bestemte meg sammen med en fagperson, et eldre hus har ofte mange skjulte feil, mens moderne hus ofte har for dårlig ventilasjon og kan også ha muggsopp. Anonymkode: 029a9...c08
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #13 Skrevet 26. mars 2016 Ingen av dem. Å bo i et oppussingsprosjekt er uaktuelt, og drittnaboer er like uaktuelt. Men måtte jeg valgt, hadde jeg nok valgt nr 2. Anonymkode: cf7b6...708
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #14 Skrevet 26. mars 2016 Tusen takk for svar! Godt å høre hvordan andre vurderer😊 Jeg bor sammen med mine barn i nr 1. Vi har bodd her i mange år, og trives godt i området. Jeg kjenner at oppussing/renovering går meg litt til hodet om dagene, og trives egentlig dårlig som byggherre der jeg må ta alle valg alene. Er derfor innom tanken på boligbytte, og på den måten kjøpe meg fri fra oppussing i mange år. (Det er veldig sjeldent eneboliger til salgs i området her) Anonymkode: ec547...611
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #15 Skrevet 28. mars 2016 Nr 1. For meg er uteområdet minst like viktig som inne. Nå bor vi i et hus som er veldig likt det du beskriver som nr 2, men vi er på jakt etter ett som vi kan pusse opp/renovere. Anonymkode: 3bc66...a81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå