Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg flyttet hjemmefra for 2 uker siden. Jeg jobber bare og skal sikkert studere en dag da jeg vet hva jeg faktisk vil drive med.

Greia er at jeg flyttet til byen ca 10 minutter fra mamma og pappa og jeg føler litt på ensomheten og savnet. Det er en veldig fin leilighet, men jeg er egentlig ganske "tom" og usikker på om jeg vil bo her. Det er jo bare for å bo alene, men føler at det ikke akkurat er nødvendig nå.

Jeg er 23, forresten.

Hva ville du gjort? Flyttet hjem og vært med foreldre litt til eller bodd i leiligheten bare for å bo alene? Hva tenker de som leier ut om folk som stikker etter nesten 1 måned isåfall?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det går fint med økonomi og sånt, så tror jeg det bare er lurt at man lærer seg å bo litt alene. Ja, er man singel og ikke bor i et bofellesskap så kan det bli ensomt i blant, men det er lurt å lære seg å trives i eget selskap. Hør på musikk, smårydd litt her og der, se en film eller tre. Så kan man heller melde seg på arrangementer, en idrett eller annen hobby for det sosiale. 

Man kan jo heller ikke bare "stikke fra utleier", for du må uansett betale ut oppsigelsestiden. Om du vil si opp avtalen så må du se hva som står i kontrakten din i forhold til oppsigelsestid. 

Anonymkode: ecb84...69c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er 23, flytte hjem er vel ikke helt et alternativ?! Eller har foreldrene dine en sokkelleilighet du kan leie?

Du kan vurdere om du heller vil bo i et kollektiv? Så blir overgangen mindre, det er rart å flytte fra mor og far. Og overgangen blir enda større når du flytter helt alene. Du kan jo også vurdere om du vil finne noe i samme by, så er det lettere å be de på middag etc om du skulle føle for det. Du trenger jo ikke å bo hjemme for å se foreldrene dine, kanskje syns de det er koselig å bli bedt på middag og se at du klarer å være selvstendig.

Anonymkode: bbf29...883

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er 23, flytte hjem er vel ikke helt et alternativ?! Eller har foreldrene dine en sokkelleilighet du kan leie?

Du kan vurdere om du heller vil bo i et kollektiv? Så blir overgangen mindre, det er rart å flytte fra mor og far. Og overgangen blir enda større når du flytter helt alene. Du kan jo også vurdere om du vil finne noe i samme by, så er det lettere å be de på middag etc om du skulle føle for det. Du trenger jo ikke å bo hjemme for å se foreldrene dine, kanskje syns de det er koselig å bli bedt på middag og se at du klarer å være selvstendig.

Anonymkode: bbf29...883

Jo det er det, mange som bor hos foreldrene sine til de er over 30

Anonymkode: 0857a...e0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er det, mange som bor hos foreldrene sine til de er over 30

Anonymkode: 0857a...e0b

Ja, stakkars foreldre.... Det er strengt tatt veldig få foreldre som synes det er stas med hjemmeboende voksne barn.

Seriøst, de aller fleste normalt oppegående mennesker må da klare å bo alene i en alder av 23 år? Om man etter 1 mnd vurderer å flytte hjem til mor og far, så er det på tide å kutte navlestrengen.

Anonymkode: 8a266...72c

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde prøvd litt til! Synes selv det var grusomt å flytte hjemmefra når jeg var 18, men det gikk seg til og nå ville jeg ikke byttet det ut for alt i verden!

Du er jo heldig og, du kan dra hjem på middag en eller flere ganger i uka! Så kan du finne på ting med venner, trene, lese bøker, begynne med en ny hobby.

Skrevet

Ja, jeg blir nok værende. Det er jo en vanesak bare. Hadde vært mye bedre hvis jeg hadde hatt en kjæreste. Uansett kult å ha en egen leilighet da :)

Skrevet
13 minutter siden, CDisk skrev:

Hadde vært mye bedre hvis jeg hadde hatt en kjæreste.

Eller venner? Slik er det å være ung mann uten nettverk. Egen bolig kurerer ikke ensomheten. Det er det personligheten din som gjør. Men du er da på vei til noe et eller annet.

Skrevet

Har aldri sagt at jeg ikke har venner.

Skrevet

Nei jeg bare gjettet ut fra hva jeg leser.

For bor du der HELT alene uten at noen kommer på besøk så koster det jo noen penger med egen leid bolig uten at det tilfører det sosiale livet ditt noe. Penger som du kunne spart om du bodde hjemme. Men råder deg å bli boende i den leide kåken da du får en litt mer voksen tilnærming på livet. Som skrevet før du er på vei til noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...