Minlillesky Skrevet 26. mars 2016 #1 Del Skrevet 26. mars 2016 Hei! Jeg må snart ha et nytt kamera, da mitt gamle begynner å skrangle. Har hatt denne siden 2010, så kanskje på tide å bytte ut uansett. Det kameraet jeg har nå er: Canon EOS 450D. Jeg er veldig fornøyd med kameraet og det har blitt brukt veldig mye. Og skulle ønske jeg kunne kjøpt det kameraet på nytt. Finner det ikke på nett lengre til salgs. Har kikket litt og funnet et kamera som jeg er blitt litt nysgjerrig på. Det kameraet heter: Canon EOS 100D. Men er litt usikker på om det er et kamera som passer meg? Kameraet skal brukes til å ta bilder av natur/dyr/mennesker etc. Så jeg har jo en del krav til kameraet, med tanke på hva den må kunne i forhold til det kameraet skal brukes til. Noen bilder skal jeg selge via nett (ekstra inntekt). Så trenger jo noe bra. Men, så har jeg et objektiv som jeg elsker(!!) og ønsker ikke å kvitte meg med den: SIGMA 50mm 1:2.8 DC MACRO. Finnes det et canon kamera som passer mitt formål, der objektivet passer? Om dere har andre forslag til andre merker eller lignende, så er det flott. Om jeg må velge bort min favoritt objektiv så får jeg sikkert en ny favoritt til det nye kameraet etterhvert. Håper på svar fra dere kameraglade som har litt/mye erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 26. mars 2016 #2 Del Skrevet 26. mars 2016 Hei! Hvis du er glad i 450d så finnes det på finn. Svært mange kamera der ute som knapt nok er brukt.. skal du bruke ditt sigma må du nok fortsette med Canon, og da er 100d en sært god ersattter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 26. mars 2016 #3 Del Skrevet 26. mars 2016 100D har et par år på baken nå, men på den annen side har det ikke blitt annonsert noen erstatter. Jeg ville nok vurdert det eller 750D, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå