Gjest Jacklost Skrevet 26. mars 2016 #1 Skrevet 26. mars 2016 Når dere er på en datingside og skal lese profilen til noen, synes dere det er best om mannen referer til seg selv som en gutt eller mann? Jeg har startet en ny profil og bestemt meg for å gi nettdating et siste forsøk men jeg har alltid vært forvirret angående om jeg burde kalle meg for en gutt eller mann i beskrivelsen Og hva er best å skrive, at jeg er ute etter en kjekk jente eller kvinne? Spør om råd fordi jeg vil ikke drite meg ut igjen
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #2 Skrevet 26. mars 2016 Er du voksen, over 18, og søker andre voksne, så er det mann og kvinne som bør brukes. Jeg gremmes hver gang jeg leser om en gutt på 30 som er på jakt etter drømmejenta. Anonymkode: 85e51...e13 11
Gjest cheshirecat Skrevet 26. mars 2016 #3 Skrevet 26. mars 2016 Jeg nettdater ikke, men synes uavhengig av dating st damer og menn over 20 som fortsatt refererer om segselv som "gutt" og "jente" fremstår umoden og barnslig. Nei; det er ikke sjarmerende. Nei; du er ikke "gutt"/"jente" - lenger.. 1
Purple Diamond Skrevet 26. mars 2016 #4 Skrevet 26. mars 2016 Enig med de over. Mann og kvinne, ikke gutt og jente. 1
appelsinjuice Skrevet 26. mars 2016 #5 Skrevet 26. mars 2016 Kvinner vil ha en mann, ikke en gutt. Jenter vil ha gutter. Så det spørs; Er du ute etter ei jente eller en kvinne? 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #6 Skrevet 26. mars 2016 Mann og kvinne. Anonymkode: bcb5d...716 2
Okapi Skrevet 26. mars 2016 #7 Skrevet 26. mars 2016 Som evig singel skal jeg ikke si altfor mye, men jeg ville ærlig talt unngått selvreferanser helt. Du tenker type "jeg er en snill mann på 25 som ønsker å treffe en kjekk jevnaldrende kvinne"? Det er ikke litt stivt, lite lekent? I tillegg gir det lite ny informasjon, siden kjønn og alder er de tingene de allerede vet om deg. 2
Gjest Jacklost Skrevet 26. mars 2016 #8 Skrevet 26. mars 2016 Et øyeblikk siden, Okapi skrev: Som evig singel skal jeg ikke si altfor mye, men jeg ville ærlig talt unngått selvreferanser helt. Du tenker type "jeg er en snill mann på 25 som ønsker å treffe en kjekk jevnaldrende kvinne"? Det er ikke litt stivt, lite lekent? I tillegg gir det lite ny informasjon, siden kjønn og alder er de tingene de allerede vet om deg. Hva burde man heller skrive i beskrivelsen av seg selv synes du?
annebanane Skrevet 26. mars 2016 #9 Skrevet 26. mars 2016 For all del bruk ordet "mann". Om noen på min alder og oppover referer seg som gutt så blar jeg som oftest kjapt videre. Spesielt om de er 30+. Er også ganske enig med @Okapi over. Vi vet kjønn og alder - nå må du få frem personlighet og interesser for å huke damene inn. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #10 Skrevet 26. mars 2016 37 minutter siden, Okapi skrev: Som evig singel skal jeg ikke si altfor mye, men jeg ville ærlig talt unngått selvreferanser helt. Du tenker type "jeg er en snill mann på 25 som ønsker å treffe en kjekk jevnaldrende kvinne"? Det er ikke litt stivt, lite lekent? I tillegg gir det lite ny informasjon, siden kjønn og alder er de tingene de allerede vet om deg. Jeg trodde ikke TS skulle skrive noe a la eksempelet ditt, men heller at mann og kvinne dukker opp i teksten en eller annen plass. Anonymkode: bcb5d...716
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #11 Skrevet 26. mars 2016 Jeg tror det er vanligere og mer akseptert å skrive jente enn å skrive gutt. Sikkert fordi menn skal være mandige, og kvinner søte (jentete). Anonymkode: bcb5d...716 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #12 Skrevet 26. mars 2016 Prøv å unngå begrepene så godt du kan. Det er mitt beste råd. Bruk i hvert fall aldri kosebamse Anonymkode: 22f61...415 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #13 Skrevet 26. mars 2016 Du bør prøve å få fram det som kjennetegner deg mest, og på sett å vis hva du har å by på. Dette er kjempevanskelig. Men er du eventyrlysten, skriv det. Er du rolig og stabil, få det frem. Så må du vite litt om hva slags kvinne (eller jenter) du ønsker å nå frem til. Anonymkode: 16f9f...c1c
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #14 Skrevet 26. mars 2016 Siden jeg er en voksen kvinne så hadde jeg glatt hoppet over profiler hvor ordet gutt blir nevnt. Jeg har ingen interesse av å date gutter. Jeg vil også ikke bli omtalt som jente. Det var jeg når jeg var jente. Nå er jeg kvinne eller dame Anonymkode: 250ce...8f8 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #15 Skrevet 26. mars 2016 Du er vel 23 år? Når man er på denne alderen er det egentlig det samme hva man bruker. Når man når 25 år bør man imidlertid referere til seg selv som mann. Som andre grøsser jeg også av å se en "snill gutt på 30 år som søker etter fart og spenning". Anonymkode: a931b...3f3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #16 Skrevet 26. mars 2016 Kvinne og mann 😊 Få også gjerne frem hva du er ute etter, seriøst forhold eller "søndagskjæreste". Anonymkode: c859c...2b2 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #17 Skrevet 26. mars 2016 Prøv å skriv en beskrivelse der du ikke bruker verken ordet mann eller gutt. Du kan skrive "jeg er x". Du trenger ikke skrive "jeg er en mann som er x". Man ser da det, håper jeg. Anonymkode: c1325...a6f 1
Knirke Skrevet 26. mars 2016 #18 Skrevet 26. mars 2016 For guds skyld ikke skriv "gladgutt" *grøss*. Og hold antall smileyface til et minimum. Jeg HATET å lese profiler og meldinger som var pepret med smileys. Nå driver jeg ikke med nettdating lengre... 5
Gjest Jacklost Skrevet 26. mars 2016 #19 Skrevet 26. mars 2016 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er vel 23 år? Når man er på denne alderen er det egentlig det samme hva man bruker. Når man når 25 år bør man imidlertid referere til seg selv som mann. Som andre grøsser jeg også av å se en "snill gutt på 30 år som søker etter fart og spenning". Anonymkode: a931b...3f3 Blir 25 om et halvårs tid så havner jeg innenfor da? Takk til dere alle for tips Har lest og gjort som dere har sagt. Introduksjonen min er slik, må pinlig innrømme at mamma skrev den for meg for noen år siden Med noen få endringer Jeg er 24 år gammel, kommer fra Ålesund. Jeg har god humor og betegnes som snill mot andre. Kan være litt sjenert før jeg blir kjent med noen, men det er vel ganske vanlig vil jeg tro Jeg liker å lage god mat og se på en bra film eller serie på tv, men jeg savner en kjekk kvinne i armkroken På fritids beskrivelsen Jeg driver endel med data og liker å redigere videoer og mixe musikk, er med venner og besøker familie ofte. Jeg er også glad i å spille spill og spiller ofte spill Det vanskeligste er når jeg skal beskrive hva jeg gjør på fritiden og min hobby siden som mange har fått med seg her på kg jeg er veldig usosial, er uføre og holder ikke på med noe egentlig. Har også lurt på om det er nødvendig å nevne at jeg har aspersgers i beskrivelsen Endret 26. mars 2016 av Jacklost
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #20 Skrevet 26. mars 2016 15 minutter siden, Jacklost skrev: Blir 25 om et halvårs tid så havner jeg innenfor da? Takk til dere alle for tips Har lest og gjort som dere har sagt. Introduksjonen min er slik, må pinlig innrømme at mamma skrev den for meg for noen år siden Med noen få endringer Jeg er 24 år gammel, kommer fra Ålesund. Jeg har god humor og betegnes som snill mot andre. Kan være litt sjenert før jeg blir kjent med noen, men det er vel ganske vanlig vil jeg tro Jeg liker å lage god mat og se på en bra film eller serie på tv, men jeg savner en kjekk kvinne i armkroken Det vanskeligste er når jeg skal beskrive hva jeg gjør på fritiden og min hobby siden som mange har fått med seg her på kg jeg er veldig usosial, er uføre og holder ikke på med noe egentlig. Har også lurt på om det er nødvendig å nevne at jeg har aspersgers i beskrivelsen Det er en god start, men den bør nok finpusses samt fylles med litt mer innhold. Poenget med teksten din er jo at det skal vekke interesse og skape et inntrykk av hvem du er som person. Det er heller ikke så dumt at du fikk moren din til å starte for deg. Av og til er det greit å få noen andre som kjenner deg godt til å beskrive deg. Når det gjelder det du allerede har skrevet skrevet er innholdet godt, men jeg synes du bør formulere noe av det på en annen måte for å gi et bedre inntrykk. I den første setningen synes jeg du skal bytte kommaet med "og" for å skape mer flyt. Det er vanlig at mange kutter setningen ved å droppe jeg'et før verbet, men igjen skaper det et bedre inntrykk dersom du skriver "jeg kan" i stedet for "kan". Dette er bare pirk, men det er jo med på å danne helhetsinntrykket av deg. Dette bør du tenke på når du skriver resten av teksten. Flott at du nevner humor, men ettersom god humor er så subjektivt bør du vurdere å skrive det om. Hva er det som gjør at du mener du har god humor? Ellers synes jeg det med at du betegnes som snill mot andre er flott (og høres riktig ut også ). Du kan også skrive "jeg vil tro at andre vil beskrive meg som snill, xxx, og yyy". Det viser hva slags egenskaper du har samtidig som du legger det frem på en ydmyk måte. Dette er uansett bare en smakssak og det er ingenting i veien med det du har skrevet. Matlaging, film og TV-serier er fine interesser og du kan gjerne fortelle litt mer om de i teksten. Hva slags mat liker du å lage? Liker du å eksperimentere eller holder du deg mest til det kjente? Hva slags filmer og TV-serier liker du å se på? Har du noen spesielle sider ved deg når det gjelder dette (eksempelvis som å se gjennom hele rulleteksten eller klapper med i friendsintroen)? Ser du på episoder over en lang periode eller går det i binge-watching? Man må selvsagt være litt forsiktig med å ikke virke for sær og lite tiltrekkende, men personlig er det de profilene som trekker frem slike særtrekk jeg humrer av og kjenner meg igjen i. Kanskje jeg er litt sær da, så ikke ta det for god fisk. Dette er uansett SÅ vanlige interesser at jeg tror man fint kan trekke inn noen humoristiske innslag. Du må jo likevel føle at teksten er deg da, så om det ikke gjør det er det kanskje ikke en god idé. Jeg synes ikke du trenger å nevne at du har Aspergers i teksten, men det er nok greit å nevne etter en tid. Har det forresten en sammenheng med at du er ufør? I så fall er det kanskje greit å nevne tidlig ettersom du nok vil få spørsmål om situasjonen din. Det er heller ikke noe galt i å trives i eget selskap og ikke ha et behov for å sosialisere så mye. Hvordan får du dagene til å gå? Det trenger ikke å være noe storslagent, men jeg regner med at de du kommer i kontakt med kommer til å lure på dette. Dette ble litt langt, og kanskje ikke helt det du spurte etter heller, men jeg håper du kan få litt nytte av det. Anonymkode: a931b...3f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå