Gå til innhold

Kjøpe hus - dette står i annonsen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

"Det er pålegg om utbedring av avløpsledning fra XXX kommune på eiendommen"

lurte bare på hva dette betyr, og om det er noe som vil koste utrolig mye å fikse. Kjedelig å kjøpe bolig også må jeg punge ut med flere tusen for å fikse det. Huset i seg selv er ganske billig (går ut ifra at det er pga størrelse og beliggenhet)

Anonymkode: add6f...1c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr at ny eier/ny eier er pålagt å utbedre avløpsledningen som går inn til boligen.

Vet ikke om prisene er forskjellig fra kommune til kommune, men i Stavanger måtte en kjenning av meg ut med 300 000,- inkl. alt.

Anonymkode: 71786...f2d

• Liker 1
Gjest Splitterpine
Skrevet

Ring sentralbordet i kommunen og hør :)  Har selv vært bort i det samme på visning, og da gjaldt det at hele nabolaget måtte bytte slike rør under bakken. Dette var et pålegg fra kommunen, og noe man ikke kunne velge bort. Utgifter på arbeidet vil da komme på eierne av boligene. Men det kan hjelpe noe økonomisk om man er mange i nabolaget som kan dele på disse utgiftene. Tenker i forhold til gravearbeid osv. Men at det vil koste flere tusen vil jeg regne med, desverre. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr at ny eier/ny eier er pålagt å utbedre avløpsledningen som går inn til boligen.

Vet ikke om prisene er forskjellig fra kommune til kommune, men i Stavanger måtte en kjenning av meg ut med 300 000,- inkl. alt.

Anonymkode: 71786...f2d

Ts her,

Det var litt mer enn jeg hadde forventet, da får jeg nok satse på at en ny drømmebolig kommer for salg i nermeste fremtid :) 

Anonymkode: add6f...1c4

AnonymBruker
Skrevet

Dette skal de i kommunen som driver med avløpsrør kunne vise deg tegninger på. Det er stikkrørene fra hovedledninge og inn i huset som skal byttes. De går vanligvis fra offentlig vei. Den må graves omm og ny må legges og det koster. Står det ikke noe estimert pris i salgsoppgaven? 

Anonymkode: bcf4c...f2a

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare å få en pris på hva dette vil koste og trekke fra tilsvarende sum i budet ditt?

Anonymkode: 89523...7a6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...