AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #61 Del Skrevet 26. mars 2016 7 minutter siden, jabx skrev: Og hvordan var det? Jeg kan ikke fortelle så mye om det uten at det blir for gjennkjennelig, desverre. Men det var en stygg historie (og jeg vet ikke om alt hun sa var helt sant heller). Ts Anonymkode: 3bad5...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #62 Del Skrevet 26. mars 2016 32 minutter siden, Blomsterert skrev: Må du skjerpe deg da. Det er flere som ha uniformsskrekk. Det er ikke uvanlig i det hele tatt å bli nervøse av politiet. Hun kan da vel være en dyktig sjåfør for det. Er det mulig: -D Ja? Jeg foretrekker dyktige sjåfører som ikke får panikk i trafikken, gjør ikke du? Og jeg har litt uniformskrekk selv, men langt mindre enn ts har. Om jeg var så plaget som ts så ville jeg tatt grep og ikke kjørt bil før jeg visste at jeg hadde angsten under kontroll. Det er fornuftig å gjøre, synes du ikke? Anonymkode: dd9e5...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 26. mars 2016 #63 Del Skrevet 26. mars 2016 Hvis du følger loven, har du ingenting å være redd for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 26. mars 2016 #64 Del Skrevet 26. mars 2016 Dersom du ikke gjør noe ulovlig så har du ingenting å være redd for. Så gjør det du skal, det vil si, holde hendene på rattet, følge fartsgrensen, ikke ruse deg - altså driv med forsvarlig kjøring, så går dette helt fint. Dette er bare noe du har fått for deg og så har det vokset seg stort i tankene dine. Slapp av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #65 Del Skrevet 26. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja? Jeg foretrekker dyktige sjåfører som ikke får panikk i trafikken, gjør ikke du? Og jeg har litt uniformskrekk selv, men langt mindre enn ts har. Om jeg var så plaget som ts så ville jeg tatt grep og ikke kjørt bil før jeg visste at jeg hadde angsten under kontroll. Det er fornuftig å gjøre, synes du ikke? Anonymkode: dd9e5...711 Jeg har skrevet tidligere at jeg ikke har problemer med å svinge til siden og stoppe. Jeg har full kontroll over meg selv da, og er ikke til fare for deg på noe vis. Jeg kjørte heller ikke videre før jeg hadde roet ned og følte at jeg hadde kontroll over meg selv. ts Anonymkode: 3bad5...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #66 Del Skrevet 26. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har skrevet tidligere at jeg ikke har problemer med å svinge til siden og stoppe. Jeg har full kontroll over meg selv da, og er ikke til fare for deg på noe vis. Jeg kjørte heller ikke videre før jeg hadde roet ned og følte at jeg hadde kontroll over meg selv. ts Anonymkode: 3bad5...b15 My bad, tok feil av deg og en annen som svarte her i tråden. Legger meg flat og ber om unnskyldning for det Håper det ordner seg etterhvert, det gjør det helt sikkert. Kos deg videre i påsken. Anonymkode: dd9e5...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #67 Del Skrevet 26. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: My bad, tok feil av deg og en annen som svarte her i tråden. Legger meg flat og ber om unnskyldning for det Håper det ordner seg etterhvert, det gjør det helt sikkert. Kos deg videre i påsken. Anonymkode: dd9e5...711 😊 ts Anonymkode: 3bad5...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. mars 2016 #68 Del Skrevet 26. mars 2016 Har blitt stoppet flere ganger av forskjellige grunner. Promillekontroll er det enkleste. Når du har stoppet banker de på ruta og ber deg rulle ned (det har du antakelig gjort allerede da) . Så sier de hva de skal: "God dag, vi gjennomfører promillekontroll her akkurat nå." Du får instrukser om hvordan du skal blåse i appratet (pust ut så mye som du kan) og får grønt lys tli å kjøre videre: "Ser helt fint ut, ha en god dag." Hvorpå du kjører videre. Litt mer forvirret ble jeg den gangen jeg ble stoppet og bedt om å vise førerkort og komme ut av bilen - deretter ba de meg åpne bagasjerommet. Greit nok for meg, jeg har bare sabla masse rot og en ekstra kanne vindusspylervæske der, så det var fort gjort, men lurer fremdeles på hva de egentlig sjekket for? Gjettet på narkotika, men narkohund hadde de ikke med. Så den litt mer flaue etter en blunder i trafikken. Det var mørkt, sent på natta og jeg gjorde noe dumt i det jeg svingte av til en sidevei. Svingen så nok en smule rar ut, for etter litt så så jeg det blinket blått bak meg. Jeg kjørte til siden og stoppet og en hyggelig, men nokså alvorlig politimann stakk hodet inn og sniffet (ingen alkoholdunster å spore, jeg var klink edru) : "Vet du hvorfor vi stopper deg?" "Ja jeg regner med det er fordi jeg kjørte som en dust i den avkjøringen," sa jeg og forklarte hva jeg hadde gjort feil, "det var så mørkt at krysset kom for brått på og dermed ble det ikke helt bra det der." Han tok innrømmelsen pent, ba meg kjøre forsiktigere fra nå av og slapp meg av gårde. Pinlig, men helt greit. Feilen var tross alt min. Jeg har aldri opplevd annet enn høflige og hyggelige politifolk på min ferd langs veiene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 26. mars 2016 #69 Del Skrevet 26. mars 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja? Jeg foretrekker dyktige sjåfører som ikke får panikk i trafikken, gjør ikke du? Og jeg har litt uniformskrekk selv, men langt mindre enn ts har. Om jeg var så plaget som ts så ville jeg tatt grep og ikke kjørt bil før jeg visste at jeg hadde angsten under kontroll. Det er fornuftig å gjøre, synes du ikke? Anonymkode: dd9e5...711 Alle kan få panikk da. Og hun gjorde jo ikke noe skummelt ut av det. Jeg vet bare at det er mange som får skikkelige nerver av å se uniformer,det er litt som fobi. Hun satte jo ingen i fare. Det får jo være måte på hvor høye krav vi setter til hverandre: -) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #70 Del Skrevet 26. mars 2016 1 minutt siden, Blomsterert skrev: Alle kan få panikk da. Og hun gjorde jo ikke noe skummelt ut av det. Jeg vet bare at det er mange som får skikkelige nerver av å se uniformer,det er litt som fobi. Hun satte jo ingen i fare. Det får jo være måte på hvor høye krav vi setter til hverandre: -) Det er ikke for høye krav å forvente at sjåføren av en bil er i balanse. At ting kan skje er klart, men da stopper man umiddelbart, man kjører ikke videre mens man storgråter og har panikk. Jeg tror nok at du også foretrekker at sjåførene i biler du møter er i balanse. Anonymkode: dd9e5...711 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #71 Del Skrevet 26. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Eh, dyktig sjåfør? En dyktig sjåfør holder hodet kaldt, hylgriner ikke og får ikke panikk. Håper du ikke bok i mitt fylke! Anonymkode: dd9e5...711 Herregud da... Jeg er en dyktig sjåfør, og har ingenting å være redd for. Men når jeg får politibil kjørende bak meg får jeg panikk, men jeg forstår ikke hvorfor. Jeg har omtrent aldri brutt en fartsgrense i mitt liv og er veldig trygg i trafikken. Disse hendelsene oppstår en gang i året, kanskje, og da svinger jeg som sagt ut av veien til jeg klarer å samle meg, nettopp fordi jeg ikke vil sette meg selv eller andre i fare ved å øke panikken. Problemet oppstår som sagt når politiet blir synlig, og dette er ikke jeg og TS alene om å ha som en angst. Anonymkode: 50f54...688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Banks Skrevet 26. mars 2016 #72 Del Skrevet 26. mars 2016 Venninna di må ha vært veldig vrang om hun har fått en dårlig opplevelse. Hvorfor er du redd for politiet? Jeg elsker politiet. De er her for å passe på oss. Har du ikke gjort noe galt har du ingenting å bli stressa for. Jeg ble tatt for fyllekjøring når jeg var 17år. Har absolutt ingen traumer. De tok meg med i maja opp til legevakten, ble med inn å tok blodprøve for å så kjøre meg hjem. Dette var en lørdag(søndagsmorgen på nach). Mandag ringte de å ville ha meg inn til avhør. Jeg dro med pappa siden jeg ikke var myndig. Etter en stund ble jeg kalt inn til konfliktråd siden jeg "sa meg skyldig" i hva jeg hadde gjort så det ikke ble rettsak. Pappa var med i konfliktrådet. Jeg sa nesten ingenting. Hadde en promille på 1,70. Og alt over 1,5 straffes med utsettelse i 2år samt prøvetid og bot og hele den greia der. Politiet er ikke slem med deg med mindre du oppfører deg som en dritt. De har kanskje en litt kortere lunte enn folk flest da de er møkkalei folk som ikke klarer å oppføre seg. Tenk om jeg ikke hadde blitt tatt. Jeg kunne ha drept noen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #73 Del Skrevet 26. mars 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjører ikke med promille overhode, så jeg vet at jeg aldri vil komme lengere enn til blodprøvetaking og sannsynligvis miste lappen i påvente av svar på prøven. De bruker blåseapparat når de har promillekontroll. Hvorfor tror du at du må bli med til lege for (utvidet) blodprøve? Ruser du deg på tabletter? Anonymkode: a419b...09b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #74 Del Skrevet 26. mars 2016 1 time siden, Martine-1337 skrev: desverre gir positivt resultat etter 2 døgn på smertestillende som ikke er virksomt etter 8 timer. Dessverre? Regler er regler. Man kjører ikke når man har rus i blodet. Anonymkode: a419b...09b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #75 Del Skrevet 26. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alle som klarer å opptre behersket og fredfult i det øyeblikket det går opp for dem at alt i livet er på tur å rakne... Rakner livet fordi man må ta lappen på nytt? Nei. Anonymkode: a419b...09b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martine-1337 Skrevet 26. mars 2016 #76 Del Skrevet 26. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regler er regler. Man kjører ikke når man har rus i blodet. Anonymkode: a419b...09b Det har man ikke et døgn etter inntak når virkningen er ute av kroppen etter 8 timer. Spyttprøve apparatet til politiet tar ikke hensyn til dette og jeg må ta blodprøve og være uten førerkort i flere uker. Det er ikke snakk om rus, men nødvendige medisiner etter store skader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 26. mars 2016 #77 Del Skrevet 26. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun kjørte med promille, ingen tvil om det, og jeg er glad hun ble tatt faktisk. Det er ikke aksept for sånt i bygda her. Det var hennes historie om hvordan hun ble behandlet av politiet som satte en støkk i meg. Folkesnakket var ubehagelig, og ungene hennes fikk jo med seg en del også. For min del tror jeg det var hele pakka samlet sett som vippet meg av pinnen, samt hjelpesløsheten jeg følte i forhold til hennes barn (ungdommer). Alt dette førte til skrekk for politiet langs veiene, og det er det jeg kaller en irrasjonell skrekk, for jeg ser jo at det ikke er sammenheng mellom kontroller og det som skjedde med min venninne i ettertid. Hun er nok selv skyld i at det ble litt turbulens rundt dette, men jeg kan også skjønne hennes hysteri her. Hun fikk hele livet snudd på hodet på grunn av dette, og det skjønte hun nok i det øyeblikket hun ble tatt. Det er ikke alle som klarer å opptre behersket og fredfult i det øyeblikket det går opp for dem at alt i livet er på tur å rakne... ts Anonymkode: 3bad5...b15 Men hun fyllekjørte! Alt snakk på bygden og alle konsekvenser skyldes at hun var skyldig i det hun ble anklaget for. Jeg forstår også at man kan bli teit og irrasjonell når livet går i knas. Det jeg ikke begriper er hvordan fyllekjørerens møte med politiet har noe som helst relevansfor deg! Du kjører ikke i ruspåvirket tilstand! Altså: la gå at man kan bli svett i håndflaten og litt oppskjørtet av å bli stoppet av politiet eller av billettkontrolløren. Helt normalt! Å slutte å kjøre og ikke komme seg på jobb fordi en frykter politikontroll når en ikke har gjort noe bevisst galt fordi ens venninne gikk av skaftet da hun ble tatt og påstå at en er redd for folkesnakket ... Det henger ikke sammen for du kjører ikke ruset eller påvirket! Du kaller dette for tull - jeg kaller dette for svært skadelige tvangstanker som du må ha hjelp til å løse. Du kommer deg ikke på jobb så da har du vel allverdens tid til psykolog? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #78 Del Skrevet 26. mars 2016 4 minutter siden, Martine-1337 skrev: Spyttprøve apparatet til politiet tar ikke hensyn til dette og jeg må ta blodprøve og være uten førerkort i flere uker. Det er ikke en rettighet å kunne kjøre bil når man tar sterke medisiner. Anonymkode: a419b...09b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #79 Del Skrevet 26. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rakner livet fordi man må ta lappen på nytt? Nei. Anonymkode: a419b...09b Når man ikke er ungdom lengere, er etablert, har jobb og barn, ja da kan mye stå på spill. Og når hun bor et sted der bussen ikke går forbi hver dag, avstandene er store og taxi er dyrt til butikken, så blir det tøft. Jeg kjører henne til sentrum to dager i uka nå. Jeg kjører barna hennes til fritidsaktiviteter og venner så ofte jeg kan. Da jeg selv slet på det verste med kjøringen min, var det også andre som stilte opp. Når denne saken kom for dagen, så ble det avslørt ett ganske stort alkoholforbruk som hun måtte jobbe med. For mennesker som har ett alkoholproblem kan det være ganske angsfylt å bli avslørt. For mange rakner livet ja... ts Anonymkode: 3bad5...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #80 Del Skrevet 26. mars 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: De bruker blåseapparat når de har promillekontroll. Hvorfor tror du at du må bli med til lege for (utvidet) blodprøve? Ruser du deg på tabletter? Anonymkode: a419b...09b Dette har jeg forklart flere ganger tidligere. ts Anonymkode: 3bad5...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå