AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #41 Del Skrevet 26. mars 2016 6 minutter siden, Klopp skrev: Har de en grunn til å mistenke deg? Høres sånn ut. Ellers er det jo ikke noe å være redd for! Hva er det jeg har skrevet som gjør at du mener det høres ut som at politiet har grunn til å mistenke meg for å kjøre ruspåvirket? ts Anonymkode: 3bad5...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #42 Del Skrevet 26. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår deg, og dette er en angst som kan virke veldig irrasjonell. Jeg har den samme angsten, og håper at jeg blir stoppet, slik at jeg kan oppleve det og se at det ikke er farlig. Har jeg politiet bak meg når jeg kjører bil, må jeg svinge inn snarest, fordi jeg får panikk over å måtte klare og holde fartsgrensen. Jeg blir farlig for trafikken fordi jeg får hjertebank og begynner å gråte. Aner ikke hvorfor, og jeg er en veldig dyktig sjåfør som holder alle regler til vanlig. Men jeg klarer ikke å ha politiet bak meg. En gang mannen var med, klarte jeg å blinke feil vei når jeg skulle inn en sving, og politiet fulgte etter. Han hadde på blinklys sitt lenge etter svingen og jeg skjønte at han ville stoppe meg. Jeg klarte ikke å svinge av og fikk skikkelig panikk, og hylgråt samtidig som jeg prøvde å finne et sted å stoppe. Når jeg endelig fikk stoppet etter mye veiledning av min mann, kjørte bare politiet videre, hvor det viste seg at de bare hadde glemt å ta av blinklyet sitt. Jeg ble skikkelig forbannet og mannen måtte kjøre resten av veien fordi jeg var så skjelven. Har hørt at flere har frykt for politiet, helst da de som er tryggest i trafikken. Kanskje nettopp fordi vi kjører så bra, at vi er redd for å bli urettferdig straffet? Føler med deg <3 Anonymkode: 50f54...688 Eh, dyktig sjåfør? En dyktig sjåfør holder hodet kaldt, hylgriner ikke og får ikke panikk. Håper du ikke bok i mitt fylke! Anonymkode: dd9e5...711 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #43 Del Skrevet 26. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår deg, og dette er en angst som kan virke veldig irrasjonell. Jeg har den samme angsten, og håper at jeg blir stoppet, slik at jeg kan oppleve det og se at det ikke er farlig. Har jeg politiet bak meg når jeg kjører bil, må jeg svinge inn snarest, fordi jeg får panikk over å måtte klare og holde fartsgrensen. Jeg blir farlig for trafikken fordi jeg får hjertebank og begynner å gråte. Aner ikke hvorfor, og jeg er en veldig dyktig sjåfør som holder alle regler til vanlig. Men jeg klarer ikke å ha politiet bak meg. En gang mannen var med, klarte jeg å blinke feil vei når jeg skulle inn en sving, og politiet fulgte etter. Han hadde på blinklys sitt lenge etter svingen og jeg skjønte at han ville stoppe meg. Jeg klarte ikke å svinge av og fikk skikkelig panikk, og hylgråt samtidig som jeg prøvde å finne et sted å stoppe. Når jeg endelig fikk stoppet etter mye veiledning av min mann, kjørte bare politiet videre, hvor det viste seg at de bare hadde glemt å ta av blinklyet sitt. Jeg ble skikkelig forbannet og mannen måtte kjøre resten av veien fordi jeg var så skjelven. Har hørt at flere har frykt for politiet, helst da de som er tryggest i trafikken. Kanskje nettopp fordi vi kjører så bra, at vi er redd for å bli urettferdig straffet? Føler med deg <3 Anonymkode: 50f54...688 Jeg har hørt at folk som har flyskrekk kan føle at det hjelper å ta en tur innom cockpiten på ett fly og får forklaring på hva som skjer der og hvordan ting virker. De som har edderkoppskrekk kan få hjelp i gradvis tilnærming. Det siste gjelder mange slags "skrekker". Det handler om ufarliggjøring. Kunskap om det en er redd for kan hjelpe, derfor jeg startet denne tråden. Men hva skal vi som har "politiskrekk" gjøre da?? Bli med dem på kontroll, eller sette en pitte liten politimann på gulvet ett stykke fra oss, så kan vi nærme oss gradvis til skrekken slipper taket 😅 Ja, det skulle vært så enkelt.... ts Anonymkode: 3bad5...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 26. mars 2016 #44 Del Skrevet 26. mars 2016 2 timer siden, Ann Christin skrev: Det skal litt til for at man blir tatt med inn til blodprøvetaking da. Det betyr først at man har blåst på at man har promille! Det stemmer ikke. En kan bli tatt med ved mistanke på å være påvirket av annen rus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jørild Skrevet 26. mars 2016 #45 Del Skrevet 26. mars 2016 Ring politiet og spør om du kan komme på besøk. Snakk med dem om frykten din og se at de er hyggelige mennesker. Angst er hemmende om vi lar den blomstre fritt, så det beste er å bli kvitt den raskest mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 26. mars 2016 #46 Del Skrevet 26. mars 2016 Ts,slapp av! Hvis du ikke har drukket eller er ruset på noe annet,så trenger du virkelig ikke å bekymre deg! Noen får panikk ved synet av uniformer,du er faktisk ikke alene om det! Politiet har nok vært borte i noen av dine likesinnede: -) De er hyggelige,ber deg bare blåse. Så ønsker de deg god tur videre,mest sannsynlig: -D Har blitt stoppet to ganger,men har nå ingen skrekk for de da. De gjør jo bare en (veldig) viktig jobb der langs veiene. Og de har vært kjempehyggelige begge gangene. Husk at de har tegn å se etter om de har mistanke om rus. Nervøs oppførsel er ikke nok,de ser an andre ting. Pupiller og talemåte fks. Har du ingenting ulovlig innabords så ro helt ned. Vær glad de er der ute og gjør sitt beste for at vi ferdes trygt langs veiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #47 Del Skrevet 26. mars 2016 4 minutter siden, Hoppelopp skrev: Ring politiet og spør om du kan komme på besøk. Snakk med dem om frykten din og se at de er hyggelige mennesker. Angst er hemmende om vi lar den blomstre fritt, så det beste er å bli kvitt den raskest mulig. Har aldri tenkt på at det kan være mulig å ta en tur på besøk til politiet. De har vell andre ting å gjøre en å bruke tiden på tullete sjåfører? Er det noen som jobber i politiet her som kan svare på om dette er en mulighet? ts Anonymkode: 3bad5...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 26. mars 2016 #48 Del Skrevet 26. mars 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, dyktig sjåfør? En dyktig sjåfør holder hodet kaldt, hylgriner ikke og får ikke panikk. Håper du ikke bok i mitt fylke! Anonymkode: dd9e5...711 Må du skjerpe deg da. Det er flere som ha uniformsskrekk. Det er ikke uvanlig i det hele tatt å bli nervøse av politiet. Hun kan da vel være en dyktig sjåfør for det. Er det mulig: -D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 26. mars 2016 #49 Del Skrevet 26. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter en episode våren 2015, der en venninne av meg ble tatt i promillekontroll, så sliter jeg virkelig med bilkjøring. Hun fortalt meg alt som skjedde fra hun ble stoppa, til rettsaken var over. Bare den dele av historien fra hun ble stoppa til hun var ferdig med å ta blodprøve skremmer vette av meg. Hva var det egentlig som skjedde? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 26. mars 2016 #50 Del Skrevet 26. mars 2016 Så venninnen din kjørte i ruspåvirket tilstand og har dramatisert dette på en måte slik at du oppfatter det dit hen at personer som er klink edru eller nykter, men som dessverre hadde limt sammen en stol tidlgiere på dagen blir tatt av politiet der promillemåleren slår ut på limet? Eller kan det være at venninnen din * kjørte som en gris fordi hun var ruspåvirket * hadde høy promille * motsatte seg arrest etter å ha blåst rødt og derfor ble tatt med inn til blodprøve - og at hun fortsatt påstår at hun ikke hadde brukt rusmidler? Eller kan det være at det er - som i mange andre landsbygder - "stille aksept" for fyllekjøring så lenge en ikke blir tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #51 Del Skrevet 26. mars 2016 4 minutter siden, Blomsterert skrev: Ts,slapp av! Hvis du ikke har drukket eller er ruset på noe annet,så trenger du virkelig ikke å bekymre deg! Noen får panikk ved synet av uniformer,du er faktisk ikke alene om det! Politiet har nok vært borte i noen av dine likesinnede: -) De er hyggelige,ber deg bare blåse. Så ønsker de deg god tur videre,mest sannsynlig: -D Har blitt stoppet to ganger,men har nå ingen skrekk for de da. De gjør jo bare en (veldig) viktig jobb der langs veiene. Og de har vært kjempehyggelige begge gangene. Husk at de har tegn å se etter om de har mistanke om rus. Nervøs oppførsel er ikke nok,de ser an andre ting. Pupiller og talemåte fks. Har du ingenting ulovlig innabords så ro helt ned. Vær glad de er der ute og gjør sitt beste for at vi ferdes trygt langs veiene. Jeg kjenner lite faktisk lite til sånne rustegn, og har faktisk ikke tenkt over at nervøs oppførsel kanskje ikke er det de ser etter. ts Anonymkode: 3bad5...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 26. mars 2016 #52 Del Skrevet 26. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner lite faktisk lite til sånne rustegn, og har faktisk ikke tenkt over at nervøs oppførsel kanskje ikke er det de ser etter. ts Anonymkode: 3bad5...b15 Nei,men politiet er gode på sånt: -) slapp helt av. Som nevnt,de er vant til at folk blir nervøse ofte: -) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 26. mars 2016 #53 Del Skrevet 26. mars 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har jeg politiet bak meg når jeg kjører bil, må jeg svinge inn snarest, fordi jeg får panikk over å måtte klare og holde fartsgrensen. Jeg blir farlig for trafikken fordi jeg får hjertebank og begynner å gråte. Aner ikke hvorfor, og jeg er en veldig dyktig sjåfør som holder alle regler til vanlig. Men jeg klarer ikke å ha politiet bak meg. Hvis du ser uniformert politi bak deg så har de sannsynligvis annet å drive med enn å jage deg inn hvis du bare kjører noen km/t over fartsgrensen. Selv UP har jo sagt at de ignorerer slike, da det er så mange som kjører veldig mye over fartsgrensen at de må prioritere dette. Dessuten, selv om du kjører litt over fartsgrensen så er det sikkerhetsmarginer og alt mulig som gjør at det trekkes ganske mange km/t av målinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 26. mars 2016 #54 Del Skrevet 26. mars 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt at folk som har flyskrekk kan føle at det hjelper å ta en tur innom cockpiten på ett fly og får forklaring på hva som skjer der og hvordan ting virker. De som har edderkoppskrekk kan få hjelp i gradvis tilnærming. Det siste gjelder mange slags "skrekker". Det handler om ufarliggjøring. Kunskap om det en er redd for kan hjelpe, derfor jeg startet denne tråden. Men hva skal vi som har "politiskrekk" gjøre da?? Bli med dem på kontroll, eller sette en pitte liten politimann på gulvet ett stykke fra oss, så kan vi nærme oss gradvis til skrekken slipper taket 😅 Ja, det skulle vært så enkelt.... ts Anonymkode: 3bad5...b15 Jeg hadde tenkt å foreslå det for deg faktisk Jeg tror ikke politiet hadde hatt noe i mot at du dukket opp hos dem, forklarte at du syns det er skummelt med kontroller og ønsker å få mer kunnskap om hvordan det foregår. Om du ikke får være med ut og se hvordan de gjør det i praksis kan de sikkert forklare deg hva de gjør, hvorfor de gjør det osv. Det kan hende det ville gjort at du ble litt mer trygg? Jeg har litt samme følelser rundt kontroll på trikken/bussen. Jeg har alltid gyldig billett, men får allikvel hjertebank når jeg ser kontrolørene komme på Det er jo litt tullete, for jeg vet jo så inderlig at jeg har en gyldig billett, allikevel hopper hjertet. Nå hindrer ikke det meg i hverdagen, slik jeg forstår at din angst hindrer deg, men jeg tror kanskje det å snakke med de som faktisk utøver kontrollen ville vært noe jeg ville gjort. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sly Skrevet 26. mars 2016 #55 Del Skrevet 26. mars 2016 Jeg er HELT sikker på at dersom du ringer politiet og spør om å få komme og snakke med dem, så blir du ønsket hjertelig velkommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 26. mars 2016 #56 Del Skrevet 26. mars 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri tenkt på at det kan være mulig å ta en tur på besøk til politiet. De har vell andre ting å gjøre en å bruke tiden på tullete sjåfører? Er det noen som jobber i politiet her som kan svare på om dette er en mulighet? ts Anonymkode: 3bad5...b15 Politiet er ikke 100% opptatt hele tiden. De har dødtid som alle andre. Og mange politifolk ønsker å ha et godt forhold til publikum. Det skader ikke å ta kontakt og høre om de kan fortelle deg litt om ting du lurer på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #57 Del Skrevet 26. mars 2016 8 minutter siden, Blondie65 skrev: Så venninnen din kjørte i ruspåvirket tilstand og har dramatisert dette på en måte slik at du oppfatter det dit hen at personer som er klink edru eller nykter, men som dessverre hadde limt sammen en stol tidlgiere på dagen blir tatt av politiet der promillemåleren slår ut på limet? Eller kan det være at venninnen din * kjørte som en gris fordi hun var ruspåvirket * hadde høy promille * motsatte seg arrest etter å ha blåst rødt og derfor ble tatt med inn til blodprøve - og at hun fortsatt påstår at hun ikke hadde brukt rusmidler? Eller kan det være at det er - som i mange andre landsbygder - "stille aksept" for fyllekjøring så lenge en ikke blir tatt? Hun kjørte med promille, ingen tvil om det, og jeg er glad hun ble tatt faktisk. Det er ikke aksept for sånt i bygda her. Det var hennes historie om hvordan hun ble behandlet av politiet som satte en støkk i meg. Folkesnakket var ubehagelig, og ungene hennes fikk jo med seg en del også. For min del tror jeg det var hele pakka samlet sett som vippet meg av pinnen, samt hjelpesløsheten jeg følte i forhold til hennes barn (ungdommer). Alt dette førte til skrekk for politiet langs veiene, og det er det jeg kaller en irrasjonell skrekk, for jeg ser jo at det ikke er sammenheng mellom kontroller og det som skjedde med min venninne i ettertid. Hun er nok selv skyld i at det ble litt turbulens rundt dette, men jeg kan også skjønne hennes hysteri her. Hun fikk hele livet snudd på hodet på grunn av dette, og det skjønte hun nok i det øyeblikket hun ble tatt. Det er ikke alle som klarer å opptre behersket og fredfult i det øyeblikket det går opp for dem at alt i livet er på tur å rakne... ts Anonymkode: 3bad5...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 26. mars 2016 #58 Del Skrevet 26. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var hennes historie om hvordan hun ble behandlet av politiet som satte en støkk i meg. Og hvordan var det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #59 Del Skrevet 26. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker først og fremst å forsøke å hjelpe meg selv ved å få kunnskap om hva som eventuelt vil skje dersom jeg blir misstenkt for å kjøre i ruspåvirket tilstand. Her jeg bor drar vi ikke til psykologen (som er mange mil unna) for alt mulig tull. Og ja, dette er tull fra min side, jeg skjønner såpass, men angsten sitter der uansett.. Ts Anonymkode: 3bad5...b15 Når dette påvirker hverdagen din slik det gjør, ville jeg kontaktet lege! Jeg er igang med behandling hos psykolog nå, psykologen mener jeg har traumer. Jeg trodde heller ikke at jeg var syk, bare "vanlig" sliten. Etterhvert har det gått opp for meg at jeg faktisk ER syk, og trenger hjelp fra profesjonelle. Jeg vet også at det jeg sliter med er irrasjonelt, men kroppen reagerer på den irrasjonelle måten. Da spillet det liksom ingen rolle hvor "tullete" det er, når jeg blir innkapslet i denne angstbobla når det står på. Anonymkode: 5f50a...992 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martine-1337 Skrevet 26. mars 2016 #60 Del Skrevet 26. mars 2016 38 minutter siden, Blomsterert skrev: Det stemmer ikke. En kan bli tatt med ved mistanke på å være påvirket av annen rus. Stemmer. Her i området tar de også spyttprøver, som også desverre gir positivt resultat etter 2 døgn på smertestillende som ikke er virksomt etter 8 timer. Da er det blodprøver og 3-5 uker uten lappen selv om man har med legeerklæring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå