AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #1 Skrevet 26. mars 2016 De sitter jo ikke fast lengre!? Etter en natt er jo bindet helt løst og det øverste laget I bindet virker nesten som om det løsner. Nei jeg blør ikke mye og jeg bruker bindet riktig og har ellers god hygiene. Skifter bind med jevne mellomrom men forventer at det skal tåle en natt uten at jeg må skifte. Bare jeg som opplever dette? Anonymkode: f88e1...14e
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #2 Skrevet 26. mars 2016 Må få med at jeg alltid bruker den vinge-typen men vitsen er jo helt borte for vingene løsner med en gang og alt bare krøller seg. Anonymkode: f88e1...14e
Leo Skrevet 26. mars 2016 #3 Skrevet 26. mars 2016 (endret) Ikke bare løsner de, men de har en aldeles ufyselig plastikkaktig overflate. Ekkelt! Jeg har begynt å kjøpe Tena Lady på apoteket i stedet. Selv om de strengt tatt ikke er beregnet til formålet fungerer de mye bedre og er myke og gode. Endret 26. mars 2016 av Leo
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #4 Skrevet 26. mars 2016 Ikke opplevd det til vanlig, men de gangene jeg bruker undertøy i mikrofiber kan jeg av og til oppleve det, bruker derfor så og si alltid bommul. Noen ganger har jeg feil type undertøy også, fassongen blir feil i forhold til bindet, så har faste truser til uka nå, bommull og hipstertype som er bred i skrittet. Anonymkode: 6f798...7fe 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #5 Skrevet 26. mars 2016 Har vurdert å begynne med tena lady sjæl. Foretrakk egentlig always, men de stinker jo parfyme. Libresse sitter ikke fast(bruker bare bomullshipstere). Eneste som er braner nattbindene til libresse, ikke de tynne, men de gode gamle tjukke. Veldig behagelige Anonymkode: 4f7d8...e04
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #6 Skrevet 26. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke opplevd det til vanlig, men de gangene jeg bruker undertøy i mikrofiber kan jeg av og til oppleve det, bruker derfor så og si alltid bommul. Noen ganger har jeg feil type undertøy også, fassongen blir feil i forhold til bindet, så har faste truser til uka nå, bommull og hipstertype som er bred i skrittet. Anonymkode: 6f798...7fe Bruker bomullstruser. Har ett par truser I mikrofiber men de bruker jeg aldri når jeg skal bruke bind fordi det vet jeg det blir bare kluss av. Nei dette tror jeg har noe med limet de bruker på bindene. Og/eller stoffet. Nå har jeg ikke brukt bind siden før jul så jeg merket stooor forskjell. Før har det jo nesten vært en kamp å få løsnet bindet. Anonymkode: f88e1...14e
doktorproktor Skrevet 26. mars 2016 #7 Skrevet 26. mars 2016 De har blitt utrolig dårlige, med meg flyter det også rett ut på sidene istedenfor å fordele seg i bindet.. 🙈 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #8 Skrevet 26. mars 2016 15 minutter siden, Leo skrev: Ikke bare løsner de, men de har en aldeles ufyselig plastikkaktig overflate. Ekkelt! Jeg har begynt å kjøpe Tena Lady på apoteket i stedet. Selv om de strengt tatt ikke er beregnet til formålet fungerer de mye bedre og er myke og gode. Ja du merker at noe har endret seg ja?! Plastaktig overflate, det var en god beskrivelse! Synes også det gir en ekkel følelse. Anonymkode: f88e1...14e
Leo Skrevet 26. mars 2016 #9 Skrevet 26. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vurdert å begynne med tena lady sjæl. Foretrakk egentlig always, men de stinker jo parfyme. Libresse sitter ikke fast(bruker bare bomullshipstere). Eneste som er braner nattbindene til libresse, ikke de tynne, men de gode gamle tjukke. Veldig behagelige Anonymkode: 4f7d8...e04 Har ikke funnet de gode, gamle tjukke på evigheter. Kjøpte en pakke nå sist og verre klin har jeg ikke sett siden jeg fikk mensen tidlig på 80-tallet, så de går i søpla! Til neste gang skal det kjøpes inn en pakke diiigre Tena Lady for jeg driter ærlig talt i om bindet mitt er synlig om natten. Da er det en god del viktigere å slippe å våkne til noe som kan forveksles med en massakre ved første øyekast... For ikke å snakke om å slippe og skifte sengetøy hver dag. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #10 Skrevet 26. mars 2016 10 timer siden, Leo skrev: Har ikke funnet de gode, gamle tjukke på evigheter. Kjøpte en pakke nå sist og verre klin har jeg ikke sett siden jeg fikk mensen tidlig på 80-tallet, så de går i søpla! Til neste gang skal det kjøpes inn en pakke diiigre Tena Lady for jeg driter ærlig talt i om bindet mitt er synlig om natten. Da er det en god del viktigere å slippe å våkne til noe som kan forveksles med en massakre ved første øyekast... For ikke å snakke om å slippe og skifte sengetøy hver dag. Anonymkode: 26c1a...754 1
Gjest Notatboka Skrevet 26. mars 2016 #11 Skrevet 26. mars 2016 Husker jeg pleide å ha dette problemet. Gikk ut i fra at alle merker med bind var sånn og gikk da over til å bruke tampong. Bind er for mye styr og klin, syns jeg
Gjest Haaploes Skrevet 26. mars 2016 #12 Skrevet 26. mars 2016 Begynte å boikotte Libresse da de valgte å dekorere bindene sine med HJERTER. Som om det gjør det bedre å ha mensen.
Tøytigern Skrevet 26. mars 2016 #13 Skrevet 26. mars 2016 (endret) Nå vet ikke jeg noe som helst om bind og merker og denslags. Men jeg vet at min aller kjæreste heiv pakka med Liberesse i søpla sist mnd og brettet sammen de rimelige vaskeklutene våre fra IKEA, i stedet. Hun sa hun ikke ville "spandere undertøyet sitt på det der." Så sånn var det. Edit: Nå har hun vurdert å investere i noen tøygreier som kan vaskes. Pga hun syns igrunn bomullet i klutene var behageligt, men utrygt. Endret 26. mars 2016 av Tøytigern 1
Sheherasade Skrevet 26. mars 2016 #14 Skrevet 26. mars 2016 Anbefaler alle å begynne med menskopp. Kjøp en, så har du den i mange år. Testet så den ikke inneholder skumle kjemikalier, reduserer forbruk, søppel, og er hygienisk. 1
Gjest Notatboka Skrevet 26. mars 2016 #15 Skrevet 26. mars 2016 1 time siden, Sheherasade skrev: Anbefaler alle å begynne med menskopp. Kjøp en, så har du den i mange år. Testet så den ikke inneholder skumle kjemikalier, reduserer forbruk, søppel, og er hygienisk. Har tenkt på å prøve det en stund, men hører mange si det er vrient å få den inn og ut? Skriv gjerne litt om hvordan du opplever det, så kanskje jeg tar steget og kjøper meg en snart.
Sheherasade Skrevet 26. mars 2016 #16 Skrevet 26. mars 2016 (endret) 9 minutter siden, Notatboka skrev: Har tenkt på å prøve det en stund, men hører mange si det er vrient å få den inn og ut? Skriv gjerne litt om hvordan du opplever det, så kanskje jeg tar steget og kjøper meg en snart. Nå blir jo dette litt off topic egentlig... sorry TS. Synes ikke det er særlig vanskelig egentlig. Tok en dag eller to for å få det helt til, så det kan være greit å bruke truseinnlegg da. Det viktigste er å være sikker på at den vider seg helt ut og ikke er bøyd innvendig. Det står ganske bra bruksanvisning med den også, eller på ulike hjemmesider. For å ta den ut, i stedet for bare å dra i tuppen (som kan være litt kort) pleier jeg å dytte selve koppen litt innover med en finger for å få ut vakuumet. Deretter drar jeg den nedover med grepet jeg da får på har på den. Bare prøv! Endret 26. mars 2016 av Sheherasade Glemte et punkt.
Leo Skrevet 26. mars 2016 #17 Skrevet 26. mars 2016 Menskopp og tampong er sikkert utmerket. For de som kan bruke det. Av forskjellige grunner har jeg aldri kunnet bruke, hva skal man kalle det, hjelpemidler som skal føres opp i skjeden (Jeg er vel nå en av få i Norge som kan stave både Norge og skjede riktig i samme setning... Så gammel er jeg! Altså veldig gammel. Godt og vel passert 40 år). Uansett så kan jeg altså ikke bruke tampong og har heller aldri gjort det. Så det eneste jeg vil ha er skikkelige bind! De trenger ikke lukte godt, de trenger ikke være rosa og de trenger ikke en gang være usynlige. De må bare fungere for det de er ment for. Men det har Libresse altså nå glemt...
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #18 Skrevet 26. mars 2016 Jeg også sliter med bind. Jeg tåler ikke gå med bind forlenge for klør og svir nedentil. Har lyst til å prøve tena lady. Men har ikke tørt å kjøpt det siden folk sier de varer for de som lekker ? Flaut å kjøpe hvis det er det😂 Anonymkode: eb3a4...90e
Sheherasade Skrevet 26. mars 2016 #19 Skrevet 26. mars 2016 Til dere som bruker bind... hva med tøybind? Sjekk ut denne Facebook-gruppen om temaet:https://www.facebook.com/groups/toybind.menskopp/?fref=ts 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #20 Skrevet 27. mars 2016 Oi! Jeg har helt motsatt erfaring fra Libresse i det siste. Bruker den rosa libresse med vinger, og har fått flere truser ødelagt fordi klisteret/teipen sitter altfor godt fast. Må nesten bruke makt for å dra av bindet, og det ligger igjen klister i trusa som ikke går bort. Anonymkode: 5dc5a...043 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå