Gå til innhold

Vil ha en ny leilighet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest EnUngKjøper

Hei,

Jeg har lurt på en ting i det siste. Jeg har nylig fått fast jobb, og allerede investert mine penger på en leilighet. Heldigvis hadde jeg fått en del formue fra familien, og trengte derfor ikke å ta opp lån på mer enn 400 000 kr for kjøp av min første leilighet(2roms-selveier). Verdien på den er ca. 900 000 kr.

Nå vurdrer jeg å kjøpe en ny leilighet. Jeg har fast inntekt på ca. 300 000 kr. Kan jeg pante min eksisterende leilighet og kjøpe meg en ny leilighet med lån på ca. 1000 000?

Håper noen kan hjelpe. Jeg vil gjerne vite det fortest mulig.

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ta deg en tur til banken med lønnsslipper og opplysninger om lån. Det varierer fra bank til bank hvor mye de er villige til å gi i lån, så kanskje må du gå en runde. Det kan være vanskelig for enslige å få store lån, men ettersom du har en del egenkapital, så er de ofte mer villige til å gi deg det. De vil også gi deg "mellomfinanisering" mellom du har kjøpt den nye og solgt den gamle leiligheten. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det slik at du vil sitte med begge leilighetene og leie ut den du allerede har, men bruke den som sikkerhet for lånesummen på leilighet nummer to?

Ville tro du vil ha mulighet til å få lån, avhengig av leieinntekten du kan få på den opprinnelige leiligheten. Husk imidlertid at det lønner seg å ha mest lån på den leiligheten du skal leie ut, pga skatt.

Ta deg en tur i banken, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...