zebb Skrevet 16. juli 2002 #1 Skrevet 16. juli 2002 Har bestemt oss for navn både når det gjelder jente og gutt. Valget har falt på Jone hvis det er en gutt der inne. Men så er det så mange som reagerer på at det høres ut som et jentenavn, og det er jo ikke så rart, for det kan jo brukes både som jente og som guttenavn. Jeg synes det høres ut som et guttenavn. Hva synes dere? Klem fra Zebb :blunke: 24+4
Gjest line Skrevet 16. juli 2002 #3 Skrevet 16. juli 2002 Jeg tenkte på jente med en gang, jeg leste Jone. Men Jone er et fint navn. Hvis dere liker det syntes jeg dere skal bruke det. :D 19+1
Gjest eminel Skrevet 16. juli 2002 #4 Skrevet 16. juli 2002 Jeg kjenner bare gutter som heter Jone, ingen jenter, så jeg forbinder dette navnet med gutter!! Synes det er fint jeg
Thea Skrevet 16. juli 2002 #5 Skrevet 16. juli 2002 Jeg tenkte på jente jeg også :D Jone er et fint navn.Men jeg synes det passer best på jenter. Men uansett, hovedsaken er at dere trives med navnet :D
Sandy Skrevet 16. juli 2002 #6 Skrevet 16. juli 2002 Jeg trodde det bare var jentenavn jeg! Har dessuten litt dårlig feeling på Jone.......
Gjest Anonymous Skrevet 17. juli 2002 #7 Skrevet 17. juli 2002 Jeg var sikker på at det var et jentenavn når jeg leste det jeg, så jeg ville aldri kalt barnet mitt det hvis det var en gutt. Da burde isåfall barnet få et dobbeltnavn. Personlig tror jeg det er fryktelig lett for barn å bli mobbet p.g.a. et sånt navn, spesielt fordi det kan være både gutte- og jentenavn, og det vil man vel ikke legge opp til. Men f.eks et dobbeltnavn som Jone Christoffer, det er jo mye bedre!
Guro Skrevet 17. juli 2002 #8 Skrevet 17. juli 2002 Jeg har aldri hørt Jone brukt som jentenavn! Tenkte på en gutt med en gang (riktignok en veldig rampete en, for slik var min nabo Jone som liten )...
Gjest gurimalla Skrevet 17. juli 2002 #9 Skrevet 17. juli 2002 Guttenavn! Jeg har aldri hørt om jenter som heter Jone.
Salamandra Skrevet 17. juli 2002 #10 Skrevet 17. juli 2002 Jeg syns Jone høres ut som et jentenavn.. Ligner på Tone liksom.. Frk. Busybody
Cobra Skrevet 17. juli 2002 #11 Skrevet 17. juli 2002 Jeg trodde det var et jentenavn helt til jeg leste resten av innlegget. Minner meg om Jentenavnet Lone. :D
Mrs. B Skrevet 17. juli 2002 #12 Skrevet 17. juli 2002 Hmm.. for meg høres det alt for mye ut som et jentenavn og jeg ville aldri kalt en sønn det. Synes i grunnen ikke det er noe fint som jentenavn heller, men det er jo min smak da.
Klips Skrevet 17. juli 2002 #13 Skrevet 17. juli 2002 Med en gang man kjenner en gutt som heter Jone (fx. sønnen din ) forbinder man jo navnet med gutter. Jeg har bare hørt om en gutteJone, og trodde det var guttenavn. Dessuten er jeg av den oppfatning at det er helt andre grunner enn navn som avgjør om barn blir mobbet eller ikke, så det tror jeg ikke du skal bry deg om selv om det ble nevnt her.
Babyface Skrevet 17. juli 2002 #14 Skrevet 17. juli 2002 Jeg har aldri hørt det navnet før og trodde det var jentenavn da jeg leste det.
Guro Skrevet 17. juli 2002 #15 Skrevet 17. juli 2002 Fra Statistisk sentralbyrå: Det er 26 kvinner som har Jone som første fornavn. Det er 12 kvinner som har Jone som eneste fornavn. Det er 833 menn som har Jone som første fornavn. Det er 719 menn som har Jone som eneste fornavn. Så det, så! :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 17. juli 2002 #16 Skrevet 17. juli 2002 Heia Jone er guttenavn - kjenner også kun gutter som heter det Joanie er jo jentenavn det da er ikke det folk tenker på kanskje. Men det er jo mer utenlandsk det da. Lykke til med navne valget! 20April2002
Gjest Duchess Skrevet 18. juli 2002 #17 Skrevet 18. juli 2002 Det er endel navn som kan brukes til både jenter og gutter, jeg synes personlig ikke noe om Jone. Minner meg veldig om June, men det syns jeg er litt fint.
Gjest Tristessa Skrevet 18. juli 2002 #18 Skrevet 18. juli 2002 Kjenner to gutter som heter Jone jeg, og synes det kun høres ut som et guttenavn! Men det er et fint navn, minner om Jonas, som jeg synes er enda finere...
Smurfemor Skrevet 18. juli 2002 #19 Skrevet 18. juli 2002 Har ikke hørt det navnet før, trodde med en gang det var jentenavn. Men når jeg "smaker" litt på det kjennes det litt ut som guttenavn også :-?
Gjest Anonymous Skrevet 18. juli 2002 #20 Skrevet 18. juli 2002 Tror det kommer litt an på hvor i landet en bor. Her i Rogaland er Jone et forholdsvis vanlig guttenavn som ingen reagerer på. Jeg synes det er et koselig navn, og har aldri forbundet det med jentenavn. Sun
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå