Gå til innhold

Nav skal kutte minstesatsen på aap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for jeg tjener for «godt» til å få bostøtte nå mens jeg har AAP. Med bostøtte og sosialstøtte ville jeg hatt nesten tusen kroner mer hver måned.

Anonymkode: f4051...d7c

Du skjønner ikke. Du kan søke sosialen og si dette er det du får i AAP. Så regner de ut. Det er under beløpet en ville ha fått om en hadde gått på sosialen. Bostøtte har ingenting med dette å gjøre. 

Anonymkode: 18221...763

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner ikke. Du kan søke sosialen og si dette er det du får i AAP. Så regner de ut. Det er under beløpet en ville ha fått om en hadde gått på sosialen. Bostøtte har ingenting med dette å gjøre. 

Du skjønner nok ikke.

Jeg ville hatt mer penger om jeg mottok bostøtte og fikk sosialpenger enn jeg gjør nå mens jeg har AAP. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjedde med "gjør din plikt, krev din rett"? Det er blitt til "krev og krev, men bli sur når du ikke får så mye du vil ha". 

Anonymkode: 2a208...d80

Hva mener du syke mennesker skal ta til takke med? 

Anonymkode: 53e5a...97f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis beløpet du får i AAP er under beløpet en sosialmottaker ville ha fått ( dette vil si husleie + livsopphold ) får du mellomlegget. Bostøtte har ingenting å si.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det ikke går an å differensiere mellom syke og friske som går på AAP? Men er enig i at det er ganske urettferdig at arbeidsføre får mer enn studenter...

Anonymkode: d7909...517

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må ta i betraktning situasjonen du er i nå. Du går på AAP. Bostøtte er ute av bildet fordi du har får høy inntekt. Glem bostøtte.

Skrevet

Det som beskrives i VGs reportasje er NAV sine forslag til nye tiltak som NAV tror vil få flere i arbeid.

Ikke alle forslagene er dårlige, og flere av dem vil antageligvis være høyst velfungerende.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvis beløpet du får i AAP er under beløpet en sosialmottaker ville ha fått ( dette vil si husleie + livsopphold ) får du mellomlegget. Bostøtte har ingenting å si.

Nei, det jeg skriver er at jeg ville hatt mer penger om jeg fikk sosialstøtte (dette ville utløst bostøtte i mitt tilfelle).

Jeg tror ikke du forstår hva jeg prøver å si.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det jeg skriver er at jeg ville hatt mer penger om jeg fikk sosialstøtte (dette ville utløst bostøtte i mitt tilfelle).

Jeg tror ikke du forstår hva jeg prøver å si.

Jeg går ut fra at du går på AAP fordi du har hatt inntekt/arbeid før du ble syk. Sosial og bostøtte er for personer som ikke har hatt arbeid/inntekt før de ble syk.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ta i betraktning situasjonen du er i nå. Du går på AAP. Bostøtte er ute av bildet fordi du har får høy inntekt. Glem bostøtte.

MEN HERREGUD DA, MENNESKE!

Jeg ville hatt MER penger om jeg ikke gikk på AAP, da jeg ville hatt over 4000,- i bostøtte i tillegg til sosialstøtten. Sosialstøtte dekker husleie, strøm og livsopphold.

Jeg har vært i begge situasjonene, så dette vet jeg av erfaring.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk blir i harnisk over noen skarve tusen lapper til folk på uføretrygd og sosialstøtte, men Helge Lunds lønnsfest er helt greit fordi sånne folk er så usansynlig viktige.

http://www.dn.no/nyheter/finans/2015/04/08/0955/Helge-Lund/helge-lunds-lnnsfest-opptil-378-millioner

Anonymkode: 53e5a...97f

Nå er ikke hans lønn sponset over stasbudsjettet da. Han har vært 'heldig'/forutseende da han byttet jobb, - og det betaler seg.

- og så var den avsporingen over.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ut fra at du går på AAP fordi du har hatt inntekt/arbeid før du ble syk. Sosial og bostøtte er for personer som ikke har hatt arbeid/inntekt før de ble syk.

Hva tror du minstesats på aap er da??? Det er jo NETTOPP de som ikke har hatt arbeid eller inntekt før dem ble syke...

Anonymkode: 62a6d...ca4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her i landet har vi så LATTERLIG mange på diverse tiltak som AAP og ufør. Jeg har selv vært det tidligere, og kjenner mange som har er i systemet nå. Det inntrykket jeg sitter igjen med er at en veldig stor del av disse hadde klart seg om de hadde bodd i et land hvor det ikke fantes slike tiltak. Men her i Norge er vi så vandt til at staten fixer alt for oss, så vi blir late og giddalause. Krever og krever. Ja, det er mange som ikke er 100% og sliter med både psykiske og fysiske plager. Men jeg tror at lista ligger svært lavt før man kaster inn håndkleet før man gir opp og lar staten forsørge seg. For realiteten er man kan leve er forholdsvis greit liv uten så mye som å løfte en finger.

Så mitt spørsmål til dere på ufør er...Hadde dere bodd i et land uten slike ordninger hadde du da klart å forsørge deg selv? Om det ikke var noe som het ufør? Jeg tror at i veldig mange tilfeller så ville man da klart å funnet frem lysten og viljen til å jobbe...

Anonymkode: e4cbe...306

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere bodd i et land uten slike ordninger hadde du da klart å forsørge deg selv?

Da hadde jeg nok vært prostituert for å få penger til mat.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så mitt spørsmål til dere på ufør er...Hadde dere bodd i et land uten slike ordninger hadde du da klart å forsørge deg selv? Om det ikke var noe som het ufør? Jeg tror at i veldig mange tilfeller så ville man da klart å funnet frem lysten og viljen til å jobbe...

Anonymkode: e4cbe...306

Nei. Da hadde jeg bodd hos mine foreldre eller på gata.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg nok vært prostituert for å få penger til mat.

Det var også en ting jeg skulle si. Prostituert, levd på mamma og pappa eller uteligger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sikker på at om jeg hadde kunnet jobbe hadde jeg tjent 2 ganger mer enn deg med min utdannelse, og bidratt mye mer enn du noen gang har gjort.

Deg og dine likesinnede ønsker jeg syk en periode. Så kan dere kjenne på hvordan det er. Ikke bare som syk, men all stigmaen, og økonomien.

Ikke verdt å hisse deg opp over slike. Kjenner til en legestudent som ikke har jobbet så mye som et år sammenhengende en gang, får flere tusen av foreldrene i måneden til å fikse selvforskyldt tannråte (foreldre hun hele tiden snakker dritt om) og som selvsagt ikke er fornøyd med det at hun får gratis legeutdannelse fra staten og så langt i livet bare har vært en utgift for staten og ingen inntekskilde. Hun hakker på navere og folk som er syke hele tiden og mener skattepengene skulle vært gått til enda bedre luksusutdannelse for sånne som henne. Poenget er at disse folkene som hater uføretrygdede er den ulla som ville snyltet på nav om de hadde hatt muligehten til det, og dermed innbiller seg at alle andre gjør det. Det at de tror andre på nav også er snyltere og latsabber handler bare om å gi seg selv verdighet, ved å late som om de liksom har den muligheten til å snylte på nav men likevel avstå, når de innerst inne vet de ikke ville fått det om de prøvde. Så du krangler bare med illusjonene til en type som projiserer sin egen latskap over på deg. Det er bortkastede kalorier

Anonymkode: 3a5c7...ce7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke verdt å hisse deg opp over slike. Kjenner til en legestudent som ikke har jobbet så mye som et år sammenhengende en gang, får flere tusen av foreldrene i måneden til å fikse selvforskyldt tannråte (foreldre hun hele tiden snakker dritt om) og som selvsagt ikke er fornøyd med det at hun får gratis legeutdannelse fra staten og så langt i livet bare har vært en utgift for staten og ingen inntekskilde. Hun hakker på navere og folk som er syke hele tiden og mener skattepengene skulle vært gått til enda bedre luksusutdannelse for sånne som henne. Poenget er at disse folkene som hater uføretrygdede er den ulla som ville snyltet på nav om de hadde hatt muligehten til det, og dermed innbiller seg at alle andre gjør det. Det at de tror andre på nav også er snyltere og latsabber handler bare om å gi seg selv verdighet, ved å late som om de liksom har den muligheten til å snylte på nav men likevel avstå, når de innerst inne vet de ikke ville fått det om de prøvde. Så du krangler bare med illusjonene til en type som projiserer sin egen latskap over på deg. Det er bortkastede kalorier

Anonymkode: 3a5c7...ce7

Vet du hva, det der er faktisk et godt poeng! Har ikke tenkt slik før.

Hun der legestudenten håper jeg aldri får jobb som lege. Det der er syke og farlige holdninger å ha som lege.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du minstesats på aap er da??? Det er jo NETTOPP de som ikke har hatt arbeid eller inntekt før dem ble syke...

Ok, det visste jeg ikke.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...