AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 Fra 15000 før skatt til 10000! Dette er jo helt på trynet, hvordan skal man klare å leve for dette? De gjør dette for å få flere ut i jobb raskere, men hva med de syke? De blir jo behandlet på samme måte som arbeidsføre. Selv er jeg på aap og går til behandlinger. Har ingen mulighet til å jobbe nå, men jeg skal bli straffet og miste flere tusen i mnd når jeg nå så vidt klarer meg. Sykt ! Anonymkode: 9e136...998 10
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 Hvor har du denne informasjonen fra? Anonymkode: 1cf3f...b0a 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #3 Skrevet 25. mars 2016 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arbeidsledighet/foreslaar-nye-tiltak-slik-vil-nav-faa-flere-i-arbeid/a/23646298/ Anonymkode: 9e136...998 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #4 Skrevet 25. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra 15000 før skatt til 10000! Dette er jo helt på trynet, hvordan skal man klare å leve for dette? De gjør dette for å få flere ut i jobb raskere, men hva med de syke? De blir jo behandlet på samme måte som arbeidsføre. Selv er jeg på aap og går til behandlinger. Har ingen mulighet til å jobbe nå, men jeg skal bli straffet og miste flere tusen i mnd når jeg nå så vidt klarer meg. Sykt ! Anonymkode: 9e136...998 Det er de unge arbeidsledige det er snakk om ikke oss på AAP som prøver og komme tilbake i jobb. Er overrasket over minstesaten på sosial da jeg har jobbet i 30 år og får nesten ikke det i støtte. Ikke rart de unge ikke vil jobbe. Anonymkode: 21ff8...92a 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #5 Skrevet 25. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er de unge arbeidsledige det er snakk om ikke oss på AAP som prøver og komme tilbake i jobb. Er overrasket over minstesaten på sosial da jeg har jobbet i 30 år og får nesten ikke det i støtte. Ikke rart de unge ikke vil jobbe. Anonymkode: 21ff8...92a Ja unge arbeidsledige som meg selv (under 25). Jeg sleit meg gjennom videregående og ville ta lenger utdannelse, men klarte ikke pga sykdom. Derfor blir jeg og andre uheldige som meg straffet. Ts Anonymkode: 9e136...998 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #6 Skrevet 25. mars 2016 Dette kan de bare ikke gjøre. Er de seriøse? Virkelig?? Det er en grunn til at folk går på aap. De er SYKE! Hvis dette skjer søker jeg om uføre umiddelbart. Hvem kan leve på 10 000 i måneden med leie? Nei vet du hva. Om noe skal kuttes bør det heller være sosial stønad. Kutte MINSTESATSEN... på AAP. herregud for noen djevler Anonymkode: 62a6d...ca4 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #7 Skrevet 25. mars 2016 Vi går mot et amerikanisert samfunn og velferdsstaten bygges gradvis ned. Syke mennesker blir fremstilt som løgnere og lathanser. Et billig triks som fungerer utmerket når man ønsker å spare penger og ta pengene fra dem som har minst. Skal man virkelig tvangsflytte mennesker som sliter psyksik til et sted hvor de ikke har nettverk og i tillegg kutte stødnaden til et minimum? Ikke mye sosialvelferd i det. Anonymkode: 53e5a...97f 10
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #8 Skrevet 25. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi går mot et amerikanisert samfunn og velferdsstaten bygges gradvis ned. Syke mennesker blir fremstilt som løgnere og lathanser. Et billig triks som fungerer utmerket når man ønsker å spare penger og ta pengene fra dem som har minst. Skal man virkelig tvangsflytte mennesker som sliter psyksik til et sted hvor de ikke har nettverk og i tillegg kutte stødnaden til et minimum? Ikke mye sosialvelferd i det. Anonymkode: 53e5a...97f Nærmer seg ikke amerikanske tilstander en gang. De betaler nemlig ikke skatt så de har det mye bedre. Men her på berget så har vi fått en sånn grådighetskultur der nav har klart å overbevise folk om at def bare er å hente penger til dem sånn at folk flest velvillig ønsker alle mulige vedtak som holde alle "snyltere" unna pengene. Folk betaler dermed skatter for et velferdssystem som lukker døra for dem, forstå det den som kan. Hadde de vært interessert i å spare penger, gjøre systemet bedre osv, så hadde de frigjort noen hender ved å slutte med disse firkanta reglene som at folk med downs må bevise årlig at de fortsatt har det, men i stedet så fortsetter de å lage et system som låser folk inn i det uten muligheter til å komme seg ut og inn i arbeid og fortsette å hjelpe arbeidsgivere til å få drive sosial dumping på folk på "arbeidsutprøving". Det er bare moderne slaveri, der det som liksom skal være et velferdssystem er kynisk utnyttelse av skattepenger som gårrett inn til kostnadsbesparinger for nærings og arbeidsliv, sysselsetting i systemet. Det er som donald trump. En idiot som har overbevist tapere om at de er tapere pga andre og at han nå skal hjelpe dem å vinne igjen, bli kvitt idiotene osv. På samme måte har nav skapt et bilde av at skattepengene går til latsabber, snyltere osv, og at de liksom nå skal rydde opp ved å gjøre systemet enda mer bakstreversk å sørge for at folk fortsettes å gå på rundtgang i arbeidsutprøving, bare at de slipper å bruke like mye penger på det. Anonymkode: 3a5c7...ce7 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #9 Skrevet 25. mars 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja unge arbeidsledige som meg selv (under 25). Jeg sleit meg gjennom videregående og ville ta lenger utdannelse, men klarte ikke pga sykdom. Derfor blir jeg og andre uheldige som meg straffet. Ts Anonymkode: 9e136...998 Det er veldig synd at det går utover enkeltpersoner som trenger dette sårt, men det er nok en god grunn til at dette strammes inn. Dette systemet misbrukes nok og de ser nok en stor andel mennesker som er lenge borte fra arbeid på grunn av sykdom. Selvfølgelig er det mange reelle tilfeller, men det er også mange tilfeller der de kunne ha kommet tilbake i jobb mye raskere. Det er ikke til å skyve under teppet at mange leger er utrolig slepphendte med å skrive sykemeldinger. Som sagt, det er veldig synd at det går utover enkeltpersoner om trenger det sårt. Arbeidsfravær er likevel blitt et stort problem. Om dette er riktig måte å gjøre det på? Neppe. Anonymkode: 5c57d...001 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #10 Skrevet 25. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig synd at det går utover enkeltpersoner som trenger dette sårt, men det er nok en god grunn til at dette strammes inn. Dette systemet misbrukes nok og de ser nok en stor andel mennesker som er lenge borte fra arbeid på grunn av sykdom. Selvfølgelig er det mange reelle tilfeller, men det er også mange tilfeller der de kunne ha kommet tilbake i jobb mye raskere. Det er ikke til å skyve under teppet at mange leger er utrolig slepphendte med å skrive sykemeldinger. Som sagt, det er veldig synd at det går utover enkeltpersoner om trenger det sårt. Arbeidsfravær er likevel blitt et stort problem. Om dette er riktig måte å gjøre det på? Neppe. Anonymkode: 5c57d...001 Hvorfor skal det ramme dem som er syke og mottar minstesats på aap? Det er ofte dem som ble syk i ung alder, som aldri fikk mulighet til å opparbeide seg rett til mer penger. Det er også uhyre vanskelig å få ung ufør-tillegg. Hvis det skal ramme noen, så bør det heller være dem på dagpenger, som såvidt jeg forstår, er arbeidsføre folk som har mistet jobb. Eventuelt sosial stønad. Enda bedre, ta en titt på innvandrere. Man strammer virkelig ikke inn på de svakeste i samfunnet. Skal de stramme inn på minstepensjonistene også da? Det er unge mennesker på minstesats på aap og minstepensjonistene som er de svakeste i samfunnet. Kutter du ned stønaden på dem er du ganske ond av deg. Anonymkode: 62a6d...ca4 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #11 Skrevet 25. mars 2016 Dette gjør bare at dere som ikke får råd må søke sosialen om resten for å klare dere. Dette er sykt ja, for staten må uansett betale fra en annen instans. Anonymkode: 18221...763 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #12 Skrevet 25. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette gjør bare at dere som ikke får råd må søke sosialen om resten for å klare dere. Dette er sykt ja, for staten må uansett betale fra en annen instans. Anonymkode: 18221...763 Det er veldig sykt. Da blir det flere som må søke sosialstønadfor å OVERLEVE. Jeg håper virkelig at dette er en tidlig aprilsnarr. Hvis ikke kommer jeg til å sende inn en heftig klage til NAV. Det foreslår jeg at andre gjør også! Anonymkode: 62a6d...ca4 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #13 Skrevet 25. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette gjør bare at dere som ikke får råd må søke sosialen om resten for å klare dere. Dette er sykt ja, for staten må uansett betale fra en annen instans. Jeg går på AAP og ironien er at jeg ville hatt mer å rutte med om jeg gikk på sosialen. Anonymkode: f4051...d7c 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #15 Skrevet 25. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg går på AAP og ironien er at jeg ville hatt mer å rutte med om jeg gikk på sosialen. Anonymkode: f4051...d7c Da kan du søke nå for i teorien er reglene slik at du ikke skal ha mindre enn sosialstønaden. Anonymkode: 18221...763
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #16 Skrevet 25. mars 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nærmer seg ikke amerikanske tilstander en gang. De betaler nemlig ikke skatt så de har det mye bedre. Men her på berget så har vi fått en sånn grådighetskultur der nav har klart å overbevise folk om at def bare er å hente penger til dem sånn at folk flest velvillig ønsker alle mulige vedtak som holde alle "snyltere" unna pengene. Folk betaler dermed skatter for et velferdssystem som lukker døra for dem, forstå det den som kan. Hadde de vært interessert i å spare penger, gjøre systemet bedre osv, så hadde de frigjort noen hender ved å slutte med disse firkanta reglene som at folk med downs må bevise årlig at de fortsatt har det, men i stedet så fortsetter de å lage et system som låser folk inn i det uten muligheter til å komme seg ut og inn i arbeid og fortsette å hjelpe arbeidsgivere til å få drive sosial dumping på folk på "arbeidsutprøving". Det er bare moderne slaveri, der det som liksom skal være et velferdssystem er kynisk utnyttelse av skattepenger som gårrett inn til kostnadsbesparinger for nærings og arbeidsliv, sysselsetting i systemet. Det er som donald trump. En idiot som har overbevist tapere om at de er tapere pga andre og at han nå skal hjelpe dem å vinne igjen, bli kvitt idiotene osv. På samme måte har nav skapt et bilde av at skattepengene går til latsabber, snyltere osv, og at de liksom nå skal rydde opp ved å gjøre systemet enda mer bakstreversk å sørge for at folk fortsettes å gå på rundtgang i arbeidsutprøving, bare at de slipper å bruke like mye penger på det. Anonymkode: 3a5c7...ce7 Ja, der traff du spikeren på hodet. Det er brød og sirkus politikk og NAV er bare ett uttrykk for hvordan denne politikken fungerer. Politkere handler i stor grad på vegne av seg selv og er kjøpt og betalt (i ulike former) av næringsliv og banker. Noen tjener på at de som har minst får enda mindre. Galskapen viser seg blant annet i konsulentbruken i NAV som har kostet millioner av kroner og hva sitter man egentlig igjen med? Interessant at Arbeiderparti-mannen og NAV-reformator Bjarne Hakon Hanssen begynte i et rådgivningsselskap som har tjent store penger på det offentlige og sender som sender regning på iskrem som skattebetalerne skal betale. Anonymkode: 53e5a...97f
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #17 Skrevet 25. mars 2016 Sånn blir det nå desverre. Det er altfor mange som bruker velferdsstaten for det det er verdt og da blir kassen tom. Altfor mange misbruker systemet. Det blir nok også enda flere innstramminger på sikt er jeg redd for. Anonymkode: 0a64e...99e 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #18 Skrevet 25. mars 2016 Endelig sier jeg, det er jammen på tide! Hvorfor skal unge på aap ha mer i mnd enn de som får fra lånekassen? Ingen logikk i det. Alt for mange i landet går på trygd, alt for mange kan jobbe men vil ikke, alt for mange bruker trygd i ulike former som en hvilepute. Jeg kjenner flere som ikke gidder å styre med jobb for de får jo penger av nav uansett. Er du så syk at du ikke kan jobbe så er det ikke mye du trenger for å få hverdagen til å gå rundt. Landets inntekter går nedover, det blir stadig flere utgifter til trygd, sykehus, skole, sønader av ulike slg og alt annet som folk klager over at det offentlige ikke gjør godt nok. Vel, det er på tide at alle tror det offentlige skal betale for alt. Bidrar du ikke så får du et minimum, det er faktisk helt greit at det ikke er mer enn det. De som har bidratt i årevis og betalt skatt før de kommer på aap får jo høyere betaling etter hva de har tjent. Hva skjedde med "gjør din plikt, krev din rett"? Det er blitt til "krev og krev, men bli sur når du ikke får så mye du vil ha". Har du ikke bidratt så er et minimum mer enn nok. Dette har jeg ventet på og spådd i mange år på kg, men dere har fnyst av meg hele gjengen. Endelig slår et til, på tide å få folk gjør sin plikt før de krver sin rett, ellers får de vær takknemlig for at staten gidder å ta vare på dem. Anonymkode: 2a208...d80 12
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #19 Skrevet 25. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da kan du søke nå for i teorien er reglene slik at du ikke skal ha mindre enn sosialstønaden. Nei, for jeg tjener for «godt» til å få bostøtte nå mens jeg har AAP. Med bostøtte og sosialstøtte ville jeg hatt nesten tusen kroner mer hver måned. Anonymkode: f4051...d7c 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #20 Skrevet 25. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Endelig sier jeg, det er jammen på tide! Hvorfor skal unge på aap ha mer i mnd enn de som får fra lånekassen? Ingen logikk i det. Alt for mange i landet går på trygd, alt for mange kan jobbe men vil ikke, alt for mange bruker trygd i ulike former som en hvilepute. Jeg kjenner flere som ikke gidder å styre med jobb for de får jo penger av nav uansett. Er du så syk at du ikke kan jobbe så er det ikke mye du trenger for å få hverdagen til å gå rundt. Landets inntekter går nedover, det blir stadig flere utgifter til trygd, sykehus, skole, sønader av ulike slg og alt annet som folk klager over at det offentlige ikke gjør godt nok. Vel, det er på tide at alle tror det offentlige skal betale for alt. Bidrar du ikke så får du et minimum, det er faktisk helt greit at det ikke er mer enn det. De som har bidratt i årevis og betalt skatt før de kommer på aap får jo høyere betaling etter hva de har tjent. Hva skjedde med "gjør din plikt, krev din rett"? Det er blitt til "krev og krev, men bli sur når du ikke får så mye du vil ha". Har du ikke bidratt så er et minimum mer enn nok. Dette har jeg ventet på og spådd i mange år på kg, men dere har fnyst av meg hele gjengen. Endelig slår et til, på tide å få folk gjør sin plikt før de krver sin rett, ellers får de vær takknemlig for at staten gidder å ta vare på dem. Anonymkode: 2a208...d80 Jeg er sikker på at om jeg hadde kunnet jobbe hadde jeg tjent 2 ganger mer enn deg med min utdannelse, og bidratt mye mer enn du noen gang har gjort. Deg og dine likesinnede ønsker jeg syk en periode. Så kan dere kjenne på hvordan det er. Ikke bare som syk, men all stigmaen, og økonomien. Anonymkode: 62a6d...ca4 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå