Gå til innhold

Dusjen og kjøkkenvasken er tett! Plumbo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er dusjen og kjøkkenvasken helt tett! Tar jeg på vasken i kjøkkenet så flyter det opp i dusjen! Går heller ikke an å dusje for da flommer alt over.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Må jeg ringe rørlegger eller kan jeg helle oppi noe i slukene? Har hørt plumbo kan fungere? Har jo ikke peiling på sånt. Noen som kan hjelpe? 

- Kvinne 23 år

Anonymkode: 8571c...448

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

ikke bruk plumbo! det kan tette avløp om ikke brukes riktig.. bruk den i flytende form, funker fjell :)

edit: Jif sin er veldig bra

Endret av icom
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, icom skrev:

ikke bruk plumbo! det kan tette avløp om ikke brukes riktig.. bruk den i flytende form, funker fjell :)

edit: Jif sin er veldig bra

Ok takk. Har ikke lyst å gjøre det tettere enn det er og ødelegge hele greia.. (Dette er grunnen til at jeg aldri burde bo alene! :P) 

Men er det bare å kjøpe en flaske og helle oppi? Skal jeg ta den oppi både dusjen og kjøkkenvasken da? 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ok takk. Har ikke lyst å gjøre det tettere enn det er og ødelegge hele greia.. (Dette er grunnen til at jeg aldri burde bo alene! :P) 

Men er det bare å kjøpe en flaske og helle oppi? Skal jeg ta den oppi både dusjen og kjøkkenvasken da? 

tydelig at det er tett over alt hos deg... tror jeg ville ha spandert på meg to flasker og helt oppi alle sluker/avløp du har. gjør dette når du legger deg slik at du kan la det virke over natta. 

hjelper det ikke med 2 flasker må du nok stake opp noen rør.. 

min erfaring er at jif sin fungerer utmerket.

AnonymBruker
Skrevet

Ta opp risten på sluken i dusjen og fjern alt du finner av løs guffe nedi der. Ta en tett brødpose over hånden og du er redd for din egen avdusjede elendighet. 

I morgen er butikkene på kjøpesentrene åpne. Da kjper du e1 - 2 flasker Mudin på coop Obs eller Jernia. Plumbo er frarådet brukt av rørleggere. Fungerer ikke Mudin, må du tilkalle rørlegger eller pappa med høytrykksvasker. 

Anonymkode: 29808...85f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, icom skrev:

tydelig at det er tett over alt hos deg... tror jeg ville ha spandert på meg to flasker og helt oppi alle sluker/avløp du har. gjør dette når du legger deg slik at du kan la det virke over natta. 

hjelper det ikke med 2 flasker må du nok stake opp noen rør.. 

min erfaring er at jif sin fungerer utmerket.

Ja uff, snart forfaller vel hele leiligheten. Takk for svar, det skal jeg prøve! 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta opp risten på sluken i dusjen og fjern alt du finner av løs guffe nedi der. Ta en tett brødpose over hånden og du er redd for din egen avdusjede elendighet. 

I morgen er butikkene på kjøpesentrene åpne. Da kjper du e1 - 2 flasker Mudin på coop Obs eller Jernia. Plumbo er frarådet brukt av rørleggere. Fungerer ikke Mudin, må du tilkalle rørlegger eller pappa med høytrykksvasker. 

Ja, det har jeg gjort. Var ingenting nedi sluket der utenom litt vann. 

Ja okei, jeg får gå å se på butikken også skal jeg kjøpe noe å helle oppi. Er så redd for å kjøpe feil å tette hele greia. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja uff, snart forfaller vel hele leiligheten. Takk for svar, det skal jeg prøve! 

Ja, det har jeg gjort. Var ingenting nedi sluket der utenom litt vann. 

Ja okei, jeg får gå å se på butikken også skal jeg kjøpe noe å helle oppi. Er så redd for å kjøpe feil å tette hele greia. 

Mudin, eller Swish som det nå heter skader ingen rør etc, men det kan lukte litt sterkt kjemisk om du lar det virke for lenge. Kjøp med 2 flasker. Mudin/Swish 5 dl og la virke i 30 min. Tipset er å helle litt kokende vann i slukene før du heller i swish, på den måten vil du "løsne" eventuelt fett som ligger der. Dette vil uansett bli renset vekk når du lar swishen fungere. Det er også en måleenhet og virketid tabell på baksiden. 

Mudin/Swish får du på Jernia til 199,-. Er du usikker, spør de som jobber i butikk. Ellers så selger jeg ca 20 flasker av swish daglig og bruker den selv. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, dillyduzit skrev:

Mudin, eller Swish som det nå heter skader ingen rør etc, men det kan lukte litt sterkt kjemisk om du lar det virke for lenge. Kjøp med 2 flasker. Mudin/Swish 5 dl og la virke i 30 min. Tipset er å helle litt kokende vann i slukene før du heller i swish, på den måten vil du "løsne" eventuelt fett som ligger der. Dette vil uansett bli renset vekk når du lar swishen fungere. Det er også en måleenhet og virketid tabell på baksiden. 

Mudin/Swish får du på Jernia til 199,-. Er du usikker, spør de som jobber i butikk. Ellers så selger jeg ca 20 flasker av swish daglig og bruker den selv. 

Takk, det var godt å høre. Da skal jeg gå å se etter det. Er helt krise her nå. :ohmy:

Gjest KlippKlapp
Skrevet

Bruk plumbp gel. Følg anvisningen. Ikke kjøp Jif avløpsåpner, den åpner ingenting som ikke er åpent fra før av.

Skrevet

Jeg bruker kun bakepulver + klar eddik. Funker supert!

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Plumbo er helt greit. Den er kommet i ny utgave, samme navn og samme flaske. Innholdet er endret. Den funker fint. 

AnonymBruker
Skrevet

Skal på butikken senere, så skal se etter noe da :)

AnonymBruker
Skrevet

Salt + kokende vann

Anonymkode: 4c760...f72

AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste ikke at Mudin hadde skiftet navn? Det er samme produsent, samme innhold men kun nytt navn da?

Uansett an jeg skrive under på det folk sier om produktet. Det fungere utmerket.

Anonymkode: e97f6...071

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo åpne opp å fjerne årsaken til at det er tett. Under vasken på kjøkken/bad er det vannlås, denne må tas av å fjerne alt guff som er samlet der, å så montere den igjen. Samme gjelder dusjen. Gjør du dette hver gang det begynner å renne sakte ned, så har du ikke noe problem. 

Anonymkode: 3b4e0...b8d

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg visste ikke at Mudin hadde skiftet navn? Det er samme produsent, samme innhold men kun nytt navn da?

Uansett an jeg skrive under på det folk sier om produktet. Det fungere utmerket.

Anonymkode: e97f6...071

Stemmer det. Samme innhold, bare nytt navn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...