AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 Jeg har alltid vært en person som er "obsessiv" med folk jeg bryr meg veldig om og jeg har tendenser til å "bry meg for mye" om dem. Det er komplisert mellom meg og bestekompisen min og vi prøver å finne ut om vi skal være mer enn bare venner eller ikke og vi har begge følelser for hverandre. Vi er med hverandre veldig ofte, men når vi ikke er med hverandre er det eneste jeg tenker på er hva han gjør og hvem han er med. Jeg er så redd for at han skal få følelser for andre jenter eller liksom gjøre ting med andre jenter. Dette stresser meg og jeg blir sint, lei meg jeg gråter ofte og kaster opp. Det ødelegger meg å være så opphengt i hans liv. Jeg overanalyserer alt han sier og gjør. Her om dagen konfronterte jeg han fordi han sov hos en venninne av han og da ble han lei seg og sa at jeg ikke trenger å bekymre meg. Jeg vet selv at hun ikke ser på han som noe mer enn bare en venn, men jeg klarer ikke å "akseptere"det. Spørsmålet mitt er da; er dette noe å gå til psykolog for? Jeg har aldri vært hos en psykolog før, så jeg vet ikke helt hvordan det funker (om jeg kan si det på den måten). Jeg har det virkelig ikke bra og jeg er alltid på kanten til å gråte. I tillegg lurer jeg på om hvis jeg kan dra til psykolog, er jeg pliktet til å fortelle foreldrene mine hvorfor jeg skal til psykolog? Jeg bor ennå hjemme (men er myndig) og har i så fall ikke råd til å betale psykolog selv. Anonymkode: 41bae...1ac
Gjest kaninen Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 For meg høres det nesten ut som en vanlig (intens) forelskelse med litt ekstra tenårings usikkerhet? Det er vondt å være forelsket om man ikke er sammen og trygg på den man er med. For din egen del ville det vært lurest å avklart om dere skal være kjærester eller ei. Det er nok det at han, eller dere, sitter på gjerdet som er med på å skape disse usikkerhetene, så med en avklaring vil det nok gå bedre.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #3 Skrevet 26. mars 2016 Nei, dette er ikke noe å dra til psykolog for. Psykolog er for de som er psykisk syke, ikke for de som er ulykkelig forelsket i kompisen sin. Snakk heller med en god venninne eller moren din. Man kan ikke dra til psykolog for alt, da tar man opp plassen til folk som virkelig sliter, som kanskje vurderer å ta livet sitt. Anonymkode: ef7ff...8e3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #4 Skrevet 26. mars 2016 ja det kan du,men det er fast lege som sender henvisning, og de har strenge krav på hvem som får gå, du må antagelvis å på en vurderings time først, da blir det vurder om de føler du har behov for det, og de er kjape med avslutte hvis de føler du ikke trenger mer oppfølgning. Så hvis du føler du har behov får å snakke med spykolog uansett hva det er, skal du droppe å tenke på da tar man opp plassen til folk som virkelig sliter- da de er strenge på hvem og hvor lenge man kan være pasient. Det er ikke alle som får plass og det er legene vurdering å ikke en fremmed ab på KG. Lykke til Anonymkode: d2fcf...503
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #5 Skrevet 26. mars 2016 Timene koster ca 360 kr- det er også noe du må vurdere, og så blir det frikort etter vært. etter 2t og noe, Anonymkode: d2fcf...503
minister-mio Skrevet 26. mars 2016 #6 Skrevet 26. mars 2016 Du er selvfølgelig ikke pliktig til å fortelle foreldrene dine noe som helst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå