AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 Har lyst å studere sosialt arbeid, men er så mange som sier det er lite arbeidsmuligheter etterpå? Hvordan er studiet? Anonymkode: 0db00...a47
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 Selve studiet er interessant og utviklende. Anonymkode: ac637...255 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #3 Skrevet 25. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selve studiet er interessant og utviklende. Anonymkode: ac637...255 Studerer du nå? Har lest veldig mye om studiet, å føler det er perfekt for meg. Bare urolig for jobbmuligheter etterpå? Anonymkode: 0db00...a47
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #4 Skrevet 25. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Studerer du nå? Har lest veldig mye om studiet, å føler det er perfekt for meg. Bare urolig for jobbmuligheter etterpå? Anonymkode: 0db00...a47 jeg skal også studere sosionom til høsten! satser til å bli klinisk sosionom, slik at jeg kan jobbe i barne-og ungdomspsykiatrien på BUP. Jobbmulighetene er mange: Som sosionom kan du jobbe både i det private og det offentlige, deriblant NAV-kontorene, barnevernstjenesten, psykisk helsevern, fengselsvesenet, rusomsorgen, skolesektoren, krisesenter, familievern, arbeid med og for eldre, flyktning- og innvandrerarbeid og i frivillige organisasjoner. Hvor tenker du å studere? Anonymkode: fda57...020 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #5 Skrevet 25. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: jeg skal også studere sosionom til høsten! satser til å bli klinisk sosionom, slik at jeg kan jobbe i barne-og ungdomspsykiatrien på BUP. Jobbmulighetene er mange: Som sosionom kan du jobbe både i det private og det offentlige, deriblant NAV-kontorene, barnevernstjenesten, psykisk helsevern, fengselsvesenet, rusomsorgen, skolesektoren, krisesenter, familievern, arbeid med og for eldre, flyktning- og innvandrerarbeid og i frivillige organisasjoner. Hvor tenker du å studere? Anonymkode: fda57...020 jeg har snakket med ei som går siste året der nå, og hun sier at jobbmulighetene ikke er dårlige. Man stiller sterkere enn bla. barnevernspedagoger da jussen de går igjennom på studiet er veldig knyttet mot barn, og ikke generelt i samfunnet. Mens sosionomer får bredere kompetanse innenfor flere ulike områder. Anonymkode: fda57...020
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #6 Skrevet 25. mars 2016 Min erfaring er at som nyutdannet sosionom ender opp på NAV med sos par 5 ;););) Der ER vanskelig å få seg relevant jobb. Jobber som noe annet,ny utdannelse på meg faktisk. Anonymkode: ac637...255 1
tankespinn Skrevet 25. mars 2016 #7 Skrevet 25. mars 2016 Jeg tenker også på å studere sosialt arbeid. Studerer spesialpedagogikk nå, men tenker å bytte. Er masse forskjellig man kan jobbe med Vet noen forskjellen på klinisk pedagog og klinisk sosionom? Er det mye av det samme?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #8 Skrevet 25. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg har snakket med ei som går siste året der nå, og hun sier at jobbmulighetene ikke er dårlige. Man stiller sterkere enn bla. barnevernspedagoger da jussen de går igjennom på studiet er veldig knyttet mot barn, og ikke generelt i samfunnet. Mens sosionomer får bredere kompetanse innenfor flere ulike områder. Anonymkode: fda57...020 Juss går på forvaltningsrett, folketrygdlov, barnevernlov, lov om sosiale tjenester. Anonymkode: ac637...255
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #9 Skrevet 25. mars 2016 Jeg har flere venninner som har studert sosialt arbeid, og de som studerte det for 6-8år siden fikk gode jobber fort, blant annet som samtaleterapauter hos Dps, gruppeterapauter i fengsel osv. De som har utdannet seg nylig har slitt mer med å få lignende jobber. En av dem kom seg gjennom ett gruppeintervju på NAV Anonymkode: 063da...201
vanskapning Skrevet 28. mars 2016 #10 Skrevet 28. mars 2016 Jeg har studert sosialt arbeid. Av de jeg har gått i klasse med ser det ut til at de fleste som sliter med å få seg jobb er de som har krav om at jobben skal være i byen de ønsker. Ellers har de fleste som takler litt reisevei fått seg relevante jobber. Det er mange forskjellige steder man kan jobbe som sosionom. Asylmottak, nav, barnevern, rusomsorg, kriminalomsorg, sykehus, osv. Masse spennende jobber
Teriyaki Skrevet 28. mars 2016 #11 Skrevet 28. mars 2016 Det er generelt sett vanskelig å få jobb som sosionom. I psykiatrien for eksempel ansettes det færre og færre/ingen sosionomer. I alle fall i byen jeg bor i. Min mor er klinisk sosionom og har jobbet i psykiatrien hele sin karriere. Hun har sett en utvikling der sosionomer fases mer og mer ut av den sektoren. Ei jeg kjenner ble ferdig utdannet i Trondheim for 2-3 år siden. Hun klarte etter hvert å få seg en kjedelig kontorjobbb, men måtte flytte til et småsteder nå nylig for å få en jobb hun selv ønsket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå