AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 Noen som har kjøpt en bunad fra Norskebunader.no?? Har lest mye og ser at de bruker samme stoff og teknikk som Husfliden, bare at selve broderiene blir gjort i utlandet. Det er jo greit nok, fordi Husfliden gjør jo det samme. Så da spiller det ingen rolle. Likevel er jeg interessert i å høre om andres erfaringer, både gode og dårlige. Hvis noen slenger inn et bilde hadde det vært kjempefint! Kan velge mellom Lundeby, Hardanger og Vest-Agder. Har noen bestillt akkurat disse? Hvordan er arbeidet og selve utførelsen? :D Anonymkode: 3c031...744
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 Husfliden utfører arbeidet i Norge så vidt jeg forstår. Norskebunader har fått kallenavnet "kinabunader' for en grunn. Anonymkode: 1bd33...df6 7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #4 Skrevet 25. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Husfliden utfører arbeidet i Norge så vidt jeg forstår. Norskebunader har fått kallenavnet "kinabunader' for en grunn. Anonymkode: 1bd33...df6 Det har kommet frem at det ikke stemmer. Har du bestilt fra Norskebunader selv? Anonymkode: 3c031...744
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #5 Skrevet 25. mars 2016 Mulig de bruker nesten samme stoff som Husfliden, men ikke samme teknikk. Vestfold bunaden f.eks, den er håndsydd, men "kinabunad" syes på maskin. Jeg ser også at skjorten ikke er den samme som på den orginale vestfoldbunaden. Man får heller ikke lokale systuer/ skreddere til å justere på disse "kinabunadene" Jeg hadde aldri kjøpt en kinabunad og kalt den bunad. Anonymkode: 87e82...028 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #6 Skrevet 25. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mulig de bruker nesten samme stoff som Husfliden, men ikke samme teknikk. Vestfold bunaden f.eks, den er håndsydd, men "kinabunad" syes på maskin. Jeg ser også at skjorten ikke er den samme som på den orginale vestfoldbunaden. Man får heller ikke lokale systuer/ skreddere til å justere på disse "kinabunadene" Jeg hadde aldri kjøpt en kinabunad og kalt den bunad. Anonymkode: 87e82...028 Har vært innom dem for en prat og der ble jeg fortalt at det er samme stoffer og at bunaden blir sydd for hånd. Eneste forskjellen er at broderiene blir gjort i utlandet. Det legges også ekstra stoff slik at man kan justere dem etterhvert. Det med skjorten vet jeg ikke noe om, så det skal jeg ikke uttale meg om. Ville bare høre fra noen som faktisk har bestilt derfra om dem er fornøyde eller ikke. Da får du heller kalle det for en kinadrakt eller noe i den duren, for du kaller den jo en bunad .. Anonymkode: 3c031...744 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #7 Skrevet 25. mars 2016 Har ikke bunad fra Norske Bunader selv, men har vært innom butikken deres et par ganger og kan si at jeg syntes at bunadene jeg så der så veldig fine ut. Jeg så i hvert fall ikke forskjell på min bunad fra Husfliden og den de hadde der. Lokalene de holder til i så også veldig fine ut. Men husker når en venninne av meg bestilte bunad fra en annet sted som drev med kinabunader, bunaden hun mottok var så grusom at vi kunne ikke gjøre annet enn å le. Heldigvis fikk hun returnert den og fikk pengene tilbake. Anonymkode: e02c7...85c 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #8 Skrevet 26. mars 2016 Min samboer kjøpte seg bunad derfra som var ferdig i år. Han var flere ganger innom for mål underveis, og den er like fin som min som er fra sydame i Hardanger. Anonymkode: 250b9...271
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #9 Skrevet 26. mars 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke bunad fra Norske Bunader selv, men har vært innom butikken deres et par ganger og kan si at jeg syntes at bunadene jeg så der så veldig fine ut. Jeg så i hvert fall ikke forskjell på min bunad fra Husfliden og den de hadde der. Lokalene de holder til i så også veldig fine ut. Men husker når en venninne av meg bestilte bunad fra en annet sted som drev med kinabunader, bunaden hun mottok var så grusom at vi kunne ikke gjøre annet enn å le. Heldigvis fikk hun returnert den og fikk pengene tilbake. Anonymkode: e02c7...85c Tusen takk for svar Oi, det var uheldig! Kan jeg få spørre om hvilket sted det var? 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min samboer kjøpte seg bunad derfra som var ferdig i år. Han var flere ganger innom for mål underveis, og den er like fin som min som er fra sydame i Hardanger. Anonymkode: 250b9...271 Så fint å høre! Som tidligere nevnt var jeg innom der for en prat og ble tatt mål av og synes hun måledamen var så innmari snurt og sur .. Så også på bunadene og de så kjempefine ut! Nå klarer jeg vel ikke å se forskjell på bunader fra forskjellige leverandører så .. Anonymkode: 3c031...744
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #11 Skrevet 28. mars 2016 Den 25.3.2016 at 18.13, Xavana skrev: Er det samme prisnivå der? Nja, sånn ca. Er vel et par to-tre tusen forskjell Anonymkode: 3c031...744
Gjest lolle Skrevet 28. mars 2016 #12 Skrevet 28. mars 2016 Jeg har svart på en lik tråd tidligere for en god stund siden, om min bunad som er kjøpt fra norskebunader. Jeg var en av de første som kjøpte derfra, den gangen de holdt til i Drammensveien (nå Henrik Ibsensgate). Min beltestakk fra Telemark er nå 13 år gammel, og like fin som andre beltestakker 😊 Prisforskjellen er betydelig større enn det som blir sagt over her, den gangen jeg bestilte så var det nesten halve prisen av hva det ellers ville kostet et annet sted...har bare gode erfaringer derfra, så jeg anbefaler stedet til alle som spør!
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #13 Skrevet 28. mars 2016 Min venninne og hennes mor har kjøpt derfra, og har bare positivt å si! Alt fra bestilling til betaling og selve bunadene! Anonymkode: 7c887...83e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå