AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 Når barnevernet sier de vil innhente informasjon hos psykolog, hvilket skjema er det de bruker, eller hvilke spørsmål? I denne saken var det oppfølging rundt mors psykiske helse (depresjon) og barnevernet hadde sagt at de skulle hente inn informasjon hos behandleren/psykologen, men at de skulle ikke spørre om noen detaljer eller kreve mye utlevering fra denne psykologen/behandleren. Hva spør de om da? Anonymkode: a69ff...11a
MapleSirup Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 Psykologen skriverkun ned det som kan være relevant i eget brev.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #3 Skrevet 25. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når barnevernet sier de vil innhente informasjon hos psykolog, hvilket skjema er det de bruker, eller hvilke spørsmål? I denne saken var det oppfølging rundt mors psykiske helse (depresjon) og barnevernet hadde sagt at de skulle hente inn informasjon hos behandleren/psykologen, men at de skulle ikke spørre om noen detaljer eller kreve mye utlevering fra denne psykologen/behandleren. Hva spør de om da? Anonymkode: a69ff...11a De kan be om alt fra komplett journalmtil spørsmål rundt din evne til å ta vare på barnet med din sykdom. Du må spørre psykologen eller barnevernet. Du har og helt sikkert gitt bv en fullmakt. Hva skrev du der under på at de kunneninnhente av opplysninger? Det er nemlig vesentlig å vite for hva du har gitt dem lov til å be om. Anonymkode: 6c58f...adc 1
Gjest AryaKillie Skrevet 25. mars 2016 #4 Skrevet 25. mars 2016 De får kun svar på dette: Hvorfor er du hos psykolog, hovedsaklig. Depresjon, diagnose osv. Og har dette noe å si for din omsorgsevne. Det sies ikke noe om hva du har sagt i fortrolighet til din psykolog.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #5 Skrevet 25. mars 2016 I vår sak hentet de inn informasjon om min mann. Bv fikk bl.a vite om mannens tidligere misbruk av rusmidler, hva slags grad av depresjon, behandlingsmetode, hvor lenge behandlingen varte , og om behandlingen hadde noe effekt. Heldigvis hadde mannen bare en mild deperesjon, men dette er selvsagt ting som blir lagt vekt på videre i saken. Masse lykke til! Anonymkode: 16181...f20
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #6 Skrevet 25. mars 2016 Tusen takk for svar : ) Anonymkode: a69ff...11a
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #7 Skrevet 25. mars 2016 De kan vel ikke innhente informasjon uten ditt samtykke. Har du slrevet under på noe? Det er bare i spesielle situasjoner at psykologen kan ha meldeplikt. For eksempel om det er snakk om overgrep eller en ustabil pilot o.l. Anonymkode: 20f5c...06c
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #8 Skrevet 25. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan vel ikke innhente informasjon uten ditt samtykke. Har du slrevet under på noe? Det er bare i spesielle situasjoner at psykologen kan ha meldeplikt. For eksempel om det er snakk om overgrep eller en ustabil pilot o.l. Anonymkode: 20f5c...06c De har hatt mitt samtykke : ) Anonymkode: a69ff...11a 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #9 Skrevet 26. mars 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: De kan vel ikke innhente informasjon uten ditt samtykke. Har du slrevet under på noe? Det er bare i spesielle situasjoner at psykologen kan ha meldeplikt. For eksempel om det er snakk om overgrep eller en ustabil pilot o.l. Anonymkode: 20f5c...06c Barnevernet kan innhente opplysninger uten samtykke dersom bekymringene for barnet er av den karakter at man vurderer om barnet ikke kan bo med mor og/eller far. Anonymkode: 5a3d1...e0f 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #10 Skrevet 26. mars 2016 Advokater anbefaler at man ikke skriver under på et slikt samtykke uten å ha vært i kontakt med en advokat. De mener at uansett hvor uskyldig du selv mener det Bv vil innhente av informasjon, så vrir og vrenger de på ting så til de grader, så det er som sagt anbefalt at man ikke gir de et slikt samtykke. Ville bare nevne det. Anonymkode: 6b203...16f
Strawberrygirl Skrevet 26. mars 2016 #11 Skrevet 26. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Advokater anbefaler at man ikke skriver under på et slikt samtykke uten å ha vært i kontakt med en advokat. De mener at uansett hvor uskyldig du selv mener det Bv vil innhente av informasjon, så vrir og vrenger de på ting så til de grader, så det er som sagt anbefalt at man ikke gir de et slikt samtykke. Ville bare nevne det. Anonymkode: 6b203...16f Disse advokatene sier dette kun for å tjene penger på dem som er i undersøkelse. Så en skikkelig latterlig reklame fra et advokatfirma ang akkurat dette. Samtykker man ikke til innhenting av opplysninger, kan barnevernet hente dem inn uansett om de mener det er stor nok bekymring og det er relevant for saken. Samtykker man ikke vil barnevernet notere seg at brukeren er lite samarbeidsvillig, noe som kan Være uheldig. 10
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #12 Skrevet 26. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Advokater anbefaler at man ikke skriver under på et slikt samtykke uten å ha vært i kontakt med en advokat. De mener at uansett hvor uskyldig du selv mener det Bv vil innhente av informasjon, så vrir og vrenger de på ting så til de grader, så det er som sagt anbefalt at man ikke gir de et slikt samtykke. Ville bare nevne det. Anonymkode: 6b203...16f Hei, TS her. Jeg ser ikke på min egen sak som å vinne eller tape, eller at det handler om å være uskyldig eller skyldig. Det handler om BARNET MITT. Å ikke skrive under på et samtykke, hadde vært unormalt for meg. Om de vrir på informasjon, så er det da opplysninger som gir grunn til bekymring og som kan være vanskelig for omsorgspersonen å ta i mot. Jeg har vært dypt/alvorlig deprimert, fikk elektrosjokk og var veldig dårlig. Jeg kontaktet barnevernet selv og ville også gi ifra meg omsorgen. Barnet bodde hos andre i ett år. Jeg er veldig glad for at barnet mitt ble tatt vare på den tiden jeg trengte det. Jeg er selv utdannet pedagog og finnes ikke redd for barnevernet. Barnevernet mener at barnet har det godt hos meg i dag, og at skole og andre instanser bekrefter dette. Mitt spørsmål her handlet om hvilken informasjon barnevernet får når de innhenter opplysninger hos behandler og psykolog. Anonymkode: a69ff...11a 12
Snurrepurre Skrevet 26. mars 2016 #13 Skrevet 26. mars 2016 TS, du høres ut som en fantastisk god mamma! Tenkte bare jeg skulle si det Ja til flere damer og mammaer som deg ❤️ Du tenker utelukkende på barnet ditt sitt beste, rørende lesning her på tampen av påskeaften. Håper ting løser seg for dere, og at BV setter inn noen tiltak som gjør ting bedre for dere 9
Snurrepurre Skrevet 26. mars 2016 #14 Skrevet 26. mars 2016 Forresten så er jeg også bvpedagog og kan skrive under på det andre sier her . bv henter ut det som er relevant info når de vurderer omsorgsevnen og livssituasjonen din (diagnose, tegn til aggressivitet, hvordan depresjonen utartet seg etc). Minst mulig inngripen i privatlivet ditt :-). Du har også rett til innsyn, om du vil vite nøyaktig hva de har hentet ut og lest. :-) 5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #15 Skrevet 26. mars 2016 2 minutter siden, Snurrepurre skrev: TS, du høres ut som en fantastisk god mamma! Tenkte bare jeg skulle si det Ja til flere damer og mammaer som deg ❤️ Du tenker utelukkende på barnet ditt sitt beste, rørende lesning her på tampen av påskeaften. Håper ting løser seg for dere, og at BV setter inn noen tiltak som gjør ting bedre for dere Takk Snurrepurre! Det var fint sagt. Jeg blir veldig rørt selv, jeg, av en slik tilbakemelding! Anonymkode: a69ff...11a 1
Jobbermedbarn Skrevet 26. mars 2016 #16 Skrevet 26. mars 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, TS her. Jeg ser ikke på min egen sak som å vinne eller tape, eller at det handler om å være uskyldig eller skyldig. Det handler om BARNET MITT. Å ikke skrive under på et samtykke, hadde vært unormalt for meg. Om de vrir på informasjon, så er det da opplysninger som gir grunn til bekymring og som kan være vanskelig for omsorgspersonen å ta i mot. Jeg har vært dypt/alvorlig deprimert, fikk elektrosjokk og var veldig dårlig. Jeg kontaktet barnevernet selv og ville også gi ifra meg omsorgen. Barnet bodde hos andre i ett år. Jeg er veldig glad for at barnet mitt ble tatt vare på den tiden jeg trengte det. Jeg er selv utdannet pedagog og finnes ikke redd for barnevernet. Barnevernet mener at barnet har det godt hos meg i dag, og at skole og andre instanser bekrefter dette. Mitt spørsmål her handlet om hvilken informasjon barnevernet får når de innhenter opplysninger hos behandler og psykolog. Anonymkode: a69ff...11a Så utrolig godt svar❤️ Du tenker på barnet ditt foran alt, fantastisk!❤️ Riktig lykke til videre, barnet er heldig som har deg som mamma! 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #17 Skrevet 26. mars 2016 3 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Så utrolig godt svar❤️ Du tenker på barnet ditt foran alt, fantastisk!❤️ Riktig lykke til videre, barnet er heldig som har deg som mamma! Takk for gode ord, Jobbermedbarn. Noe annet hadde vært så rart for meg å tenke! Jeg ble så skremt av situasjonen min, og jobber med å få tilbake troen på at jeg kan være en god nok mamma igjen. Anonymkode: a69ff...11a 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #18 Skrevet 27. mars 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnevernet kan innhente opplysninger uten samtykke dersom bekymringene for barnet er av den karakter at man vurderer om barnet ikke kan bo med mor og/eller far. Anonymkode: 5a3d1...e0f Det er ikke dermed sagt at de får de opplysningene. Taushetsplikten rekker langt, og det skal mye til å få slike opplysninger. Anonymkode: 20f5c...06c 1
mammamy Skrevet 27. mars 2016 #19 Skrevet 27. mars 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, TS her. Jeg ser ikke på min egen sak som å vinne eller tape, eller at det handler om å være uskyldig eller skyldig. Det handler om BARNET MITT. Å ikke skrive under på et samtykke, hadde vært unormalt for meg. Om de vrir på informasjon, så er det da opplysninger som gir grunn til bekymring og som kan være vanskelig for omsorgspersonen å ta i mot. Jeg har vært dypt/alvorlig deprimert, fikk elektrosjokk og var veldig dårlig. Jeg kontaktet barnevernet selv og ville også gi ifra meg omsorgen. Barnet bodde hos andre i ett år. Jeg er veldig glad for at barnet mitt ble tatt vare på den tiden jeg trengte det. Jeg er selv utdannet pedagog og finnes ikke redd for barnevernet. Barnevernet mener at barnet har det godt hos meg i dag, og at skole og andre instanser bekrefter dette. Mitt spørsmål her handlet om hvilken informasjon barnevernet får når de innhenter opplysninger hos behandler og psykolog. Anonymkode: a69ff...11a Så fantastisk du er TS ❤️❤️ Skulle vært mange flere som deg som klarte å se ting fra flere sider enn kun å tro at barnevernet er ute etter å ta barn fra foreldre for enhver pris. Du har min største respekt 😊❤️❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #20 Skrevet 27. mars 2016 1 time siden, mammamy skrev: Så fantastisk du er TS ❤️❤️ Skulle vært mange flere som deg som klarte å se ting fra flere sider enn kun å tro at barnevernet er ute etter å ta barn fra foreldre for enhver pris. Du har min største respekt 😊❤️❤️ Det er kun idioter som tror dette. Idioter med dårlig samvittighet antagelig. Eventuelt borderliners. Anonymkode: e0d6e...f02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå