Gå til innhold

Hjelp - hvilken plante kan jeg ha i hagestua?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, jeg trenger hjelp her. Jeg vil gjerne ha en plante hengende i hagestua, men har virkelig ikke grønne fingre. Dro til Plantasjen og kjøpte eføy og hengekrukke i dag, men etter å ha googlet litt forstår jeg at jeg har bommet fullstendig. Eføy skal visst helst ha det svalt og ikke være utsatt for direkte sollys. Vel, i hagestua er det MASSE sol og det blir rimelig varmt inni der. Så hva kan jeg ha i krukka? (Er mest glad i helgrønne planter.) Håper noen med grønne fingre kan hjelpe meg på vei :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Coolaid
Skrevet

Hagestue? Er det en sånn innebygget altan eller en del av stuen ? Er det inne eller ute temperatur ?

Skrevet (endret)
7 timer siden, Coolaid skrev:

Hagestue? Er det en sånn innebygget altan eller en del av stuen ? Er det inne eller ute temperatur ?

Det er en innebygget del av terrassen, så det blir fort drivhustemperatur der hvis vi ikke åpner dørene. Men det er kaldt på natta.

Endret av MarenogAron
Gjest Coolaid
Skrevet
6 timer siden, MarenogAron skrev:

Det er en innebygget del av terrassen, så det blir fort drivhustemperatur der hvis vi ikke åpner dørene. Men det er kaldt på natta.

Da kan du ha hva som helst av uteplanter. Når nattetemperaturen er over null grader er det fritt frem for veldig mye. Du kan for eksempel ha slyng blomkarser i ampler. Disse får du fine blomster på etterhvert og er veldig lette å få til. 

Spør på hagesenteret hvilke alternativer som er gode for dine forhold. 

Ellers vil jeg anbefale deg, siden du har fantastiske forhold, å dyrke dine egne planter fra frø. Det er lett, kjempegøy og du lærer mye. Begynn med blomkarser og solsikker.:)

Skrevet

Tusen takk for svar :) Da finner jeg sikkert noe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...