AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 Hei, jeg har hatt store porer på nesa siden tenårene og det er et stadig tilbakevendende irritasjonsmoment. Har prøvd en del kremer osv, men det er ikke noe av det som har funka. Nå er jeg så lei og ønsker å få fikset det, men er det i det hele tatt mulig? Noen hudpleiere jeg har snakket med sier at det er nesten umulig å få minsket porene. Men jeg håper jo at det finnes noen behandlinger der ute... Blir veldig glad for råd! Anonymkode: c6e04...b4c
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 Jeg merker stor forskjell hvis jeg er slurvete med kostholdet. Mye frisk frukt og grønnsaker hver dag og ikke sukker gjør huden min mye finere. Nå i påsken har det blitt mye vin og sjokolade og det syns godt Porene er store og har strukket seg utover kinnene. Anonymkode: 1ad13...6ad
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #3 Skrevet 25. mars 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg merker stor forskjell hvis jeg er slurvete med kostholdet. Mye frisk frukt og grønnsaker hver dag og ikke sukker gjør huden min mye finere. Nå i påsken har det blitt mye vin og sjokolade og det syns godt Porene er store og har strukket seg utover kinnene. Anonymkode: 1ad13...6ad Kanskje kutte ned på sukker og vin, ja... men jeg hadde dette siden før jeg drakk en eneste dråpe alkohol så det er nok ikke årsaken. Men sunt koshold skader jo aldri! Trekker dine seg da automatisk tilbake igjen etter en stund med sunt kosthold? Det høres jo fantastisk ut. Anonymkode: c6e04...b4c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #4 Skrevet 27. mars 2016 Den 24. mars 2016 at 16.56, AnonymBruker skrev: Kanskje kutte ned på sukker og vin, ja... men jeg hadde dette siden før jeg drakk en eneste dråpe alkohol så det er nok ikke årsaken. Men sunt koshold skader jo aldri! Trekker dine seg da automatisk tilbake igjen etter en stund med sunt kosthold? Det høres jo fantastisk ut. Anonymkode: c6e04...b4c Nei, årsaken til de store porene er ikke inutgangsunktet kostholdet sin feil, men de blir mindre synlige når jeg spiser bra og ikke drikker alkohol. Ser stor forskjell etter to-tre uker. Anonymkode: 1ad13...6ad
Nana Skrevet 27. mars 2016 #5 Skrevet 27. mars 2016 For min del har ikke kostholdet noe som helst å si. Det eneste som hjelper er å bruke primer - enten alene eller under foundation. Det gjør porene mindre synlige. Laserpeeling kan også hjelpe - det skreller av det øverste hudlaget. Er smertefullt og dyrt. 1
Gjest Nanne70 Skrevet 27. mars 2016 #6 Skrevet 27. mars 2016 Det skal i alle fall i teorien gå an å forminske porene noe med riktig hudpleie. Bruk en mild skrubb som inneholder salisylsyre 2-3 ganger i uka på problemområdet, for eksempel denne fra Murad. En god daglig rens (etter egen erfaring) er Bliss Clog Dissolving Cleansing Milk. Litt dyr, men veldig drøy, og kan også brukes som 5-minuttersmaske. Dagkremen din bør inneholde retinol og/eller vitamin C. Har dessverre ikke noe produkttips her.
Gjest Sylphrena Skrevet 27. mars 2016 #7 Skrevet 27. mars 2016 Jeg hadde veldig god effekt av peeling og masker fra M.D. Formulations. porene forsvinner ikke helt, men de blir mindre synlige. Bruker peeling to ganger i uken, vitamin maske en dag, og fuktighetsmaske en dag
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #8 Skrevet 27. mars 2016 Takk for tips! Jeg har ikke forsøkt peeling siden jeg ellers har ganske sensitiv hud, men det høres ut som et godt tips. M. D. Formulations må jeg sjekke ut, jeg har kun brukt apotekprodukter de siste årene og da først og fremst rens og ansiktskrem. Anonymkode: c6e04...b4c
Gjest Nanne70 Skrevet 27. mars 2016 #9 Skrevet 27. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips! Jeg har ikke forsøkt peeling siden jeg ellers har ganske sensitiv hud, men det høres ut som et godt tips. M. D. Formulations må jeg sjekke ut, jeg har kun brukt apotekprodukter de siste årene og da først og fremst rens og ansiktskrem. Anonymkode: c6e04...b4c Prøv en enzympeeling i stedet for en peeling med skrubbekorn, f.eks Gentle Cream Exfoliant fra Dermalogica eller Ageless Enzyme Peel fra Emma S.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå