Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter på fjellet, men det er så forferdelig kalt ute, så jeg gikk inn i stuen og her er jo det kokvarmt. Det er jo gøy å få litt farge i påsken, og i og med at det koker i trynet nå så kjennes jo det ut som om jeg blir brun. Tror dere man kan bli brun gjennom vinduet? Vinduet ser ganske gammelt ut ( om det har noe å si.) Har smurt meg inn med solkrem så håper på litt farge :D

Anonymkode: dcef9...b40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe, er du seriøs eller?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, man blir ikke brun gjennom vinduet. Hva med å åpne det?

Anonymkode: 85c78...822

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke brunfarge av sol som kommer gjennom et vindu, uansett om det er gammelt.

Anonymkode: 86c4e...370

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Smør deg med faktor 50, minst. UVA og UVB (strålene som fremkaller brunfarge) strålene går ikke igjennom vindusruter, men tro kan flytte fjell. 

Anonymkode: d5c9a...9c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

UVA og UVB (strålene som fremkaller brunfarge) strålene går ikke igjennom vindusruter, men tro kan flytte fjell. 

UVA-stråler går gjennom vinduet og man får skader i huden av dem. Bare til opplysning.

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke brunfarge av sol som kommer gjennom et vindu, uansett om det er gammelt.

Hvis det er tynt nok får du det. Moderne vinduer er tykke og har flere lag, noe som reduserer UV-strålene. Hvis jeg ikke husker feil er den grønnlige fargen på glasset (sett fra siden) der for å fjerne UV-stråler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...